Νέο ξεσάλωμα της πολιτικής ορθότητας σε διαφήμιση.
Η Tesco,
μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, πρόβαλε την πρώτη «χριστουγεννιάτικη»
διαφήμιση των εορτών, η οποία είναι γεμάτη από πολυπολιτισμικό και πολυφυλετικό
συμβολισμό, την ίδια ώρα που «θάβει» κάθε τι που θα μπορούσε να συνδεθεί με τον
Χριστιανισμό.
Στο διαφημιστικό βλέπουμε μία ποικιλία διαφορετικών
οικογενειών και ατόμων, όπως έναν άνδρα Σιχ με το χαρακτηριστικό τουρμπάνι, μια
ομάδα μουσουλμάνων γυναικών με hijabs,
ένα πιθανώς γκέι ζευγάρι με ένα μωρό, αλλά καθόλου «χριστιανούς» - εκτός αν
υποθέσουμε ότι το λευκό χρώμα του δέρματος παραπέμπει στον χριστιανισμό. Μία
σκηνή που θα έδειχνε κάποια παρέα ανθρώπων σε εκκλησία ή κάποιοι σπίτι με
σταυρό ή ακόμη κάποιον ιερέα ή καλόγρια θα φαινόταν λογικό, αλλά τίποτα το εμφανές που παραπέμπει σε χριστιανισμό δεν μπορεί να βρεθεί ούτε στο διαρκείας 30 δευτερολέπτων
ούτε σε εκείνο του ενός λεπτού διαφημιστικό.
"Αυτή τη χρονιά, η καμπάνια μας θα γιορτάσει τους
πολλούς τρόπους με τους οποίους ερχόμαστε κοντά τα Χριστούγεννα και πώς τα
τρόφιμα βρίσκονται στην καρδιά όλων", δήλωσε η Alessandra Bellini, επικεφαλής πελατών
της Tesco, για την εκστρατεία.
"Θέλουμε οι πελάτες μας να γνωρίζουν ότι, όπως και να επιλέγουν να κάνουν
τα Χριστούγεννα, και ανεξάρτητα από το τι χρειάζονται, μπορούμε να βοηθήσουμε".
Η διαφήμιση δεν είναι πολύ δημοφιλής με τους χρήστες των μέσων
κοινωνικής δικτύωσης να έχουν γελοιοποιήσει την απίστευτη πολιτική ορθότητά
της.
Είναι ενδιαφέρον ότι πολλά από τα κορυφαία σχόλια είναι
σχετικά με το κρέας χαλάλ, με τους πελάτες να εκφράζουν την οργή τους για την
πεποίθησή τους ότι η Tesco
πωλεί κρυφά κρέατα που συμμορφώνονται με τις ισλαμικές πρακτικές σφαγής που
ορισμένοι κατηγορούν ότι είναι απάνθρωπες.
Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα
να γνωρίζουν ποια προϊόντα έχουν πιστοποιηθεί ως χαλάλ, καθώς τα τέλη που κατευθύνονται
υπογείως σε ισλαμικές οργανώσεις διαρρέουν μέχρι σε τζαμιά - και ενδέχεται να
χρηματοδοτούν τρομοκρατικές ομάδες.
Αναμφισβήτητα τα περισσότερα σχόλια στο Twitter, το Facebook και στο
YouTube δεν είναι ευνοϊκά.
"Δεν μπορεί πλέον να απολαύσει κανείς μια χριστουγεννιάτικη
διαφήμιση χωρίς να έχουμε τις πολυεθνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν την
επιρροή τους για να προωθήσουν την προπαγάνδα υπέρ της διαφορετικότητας",
αναφέρει το πρώτο σχόλιο.
Πρόσφατα η γερμανική αλυσίδα supermarket Lidl δημιούργησε
αντιδράσεις για την αφαίρεση του σταυρού από τις συσκευασίες με ελληνικό
γιαούρτι.
"Αποφεύγουμε τη χρήση θρησκευτικών συμβόλων επειδή δεν
επιθυμούμε να αποκλείσουμε οποιαδήποτε θρησκευτική πίστη", είχε δηλώσει ένας
εκπρόσωπος της εταιρείας. "Είμαστε
μια εταιρεία που σέβεται την ποικιλομορφία και αυτό εξηγεί το σχεδιασμό αυτής
της συσκευασίας".
Την ίδια πολιτική ακολούθησαν και η Nestle και η ΜΕΒΓΑΛ
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / πηγή
7 σχόλια:
Εγώ απορώ που ακόμη τα ονομάζουν Χριστούγεννα. Θα μπορούσαν να κάνουν μία γιορτή για την αλλαγή του χρόνου προωθώντας όλο το σχετικό καταναλωτισμό και thats all.....και ζήσαν αυτοί καλά και μεις .....χειρότερα!!!
Η μοναδική εξήγηση που μπορώ να δώσω είναι ότι αυτό βρίσκεται πλέον πολύ κοντά και αναμένεται η κατάλληλη στιγμή........
Αυτός είναι ο στόχος τους ανθρωπομαζα καταναλωτές χωρίς ταυτότητα. Αλήθεια το cultural appropriation των swj δεν ισχύει εδώ;ή οι χριστιανοί δεν είναι ευαίσθητη ομάδα; αν έδειχναν χριστιανούς και άλλους να γιορτάζουν Π.Χ.το μπαϊράμι θα χυνόταν αίμα!
Τότε γιατί χρησιμοποιούν Ορθόδοξους Χριστιανικούς Ναούς? Ουέ υμίν φαρισαίοι..Ομως και οι καταναλωτές έχουν μεγάλη ευθύνη καθώς αγοράζουν ότι βρούν μπροστά τους. Η εκκλησία (σαν οργανισμός) επίσης.
Το Christ από την λέξη Christmas, την ώρα του τραγουδιού, ακούγεται περίεργα..σαν "κεστ" ή "κρεστ", πάντως παραποιημένο. Στην δεύτερη φορά σκεπάζεται από ένα ροχαλητό.
Πάλι καλά που η εκφωνήτρια στο τέλος το λέει καθαρά. Χωρίς να το βλέπουμε και πουθενά γραμμένο φυσικά.
Πάντως ξέρουν τί κάνουν...σιγά σιγά το πάνε για φινίτο.
Το ότι βέβαια τους γελοιοποιεί η ίδια τους η διαφήμιση, ενώ θα μπορούσαν να γιορτάζουν τον SANTA σκέτο ή το Universal Spirit (εφευρίσκω παραδείγματα), δεν το συζητούμε.
Δεν τους απασχολεί όμως αυτό. Τα κορόϊδα να είναι καλά.
..'τα τρόφιμα βρίσκονται στην καρδιά όλων' και όχι ο Χριστός χαχα!
το νόημα αυτό είναι
Στην Αγγλοφωνη Ευρωπη αλλα και στις ΗΠΑ και Καναδα εχουν αφαιρεσει την λεξη "Χριστουγεννα" απο τις διαφημησεις τους και την εχουν αντικαταστησει με την λεξη "εορτες".
Αν ρωτησεις τους ....διαφημιστες ΠΟΙΕΣ ειναι αυτες οι "εορτες" θα σου πουν η εορτη των μαυρων Kwanzaa, η οποια εορταζετω καπου το Φθινοπωρο αλλα την μετεφεραν στις 26 Δεκ για να "ξεξασπρισουν" λιγο τα Χριστουγεννα ακολουθα με τον "πατερ" Αλ Σαρπτον, καθως επισης και την Χανουκα των χαχαμικων που γιορταζεται στα μεσα Δεκεμβριου.
Τωρα αν καποιος υπολογισει οτι π.χ. ο πληθυσμος των ΗΠΑ ειναι περιπου 350 εκατομυρια με 20 εκατομυρια μαυρους 6 εκατομυρια εβραιους και 3-4 εκατομυρια μουσουλμανους, 1 εκατομυριο α-Θεους οι υπολοιποι ειναι Χριστινανοι.
Πως οι διαφημιστικες εταιρες παραβλεπουν αυτο το τεραστιο τουλαχιστον καταναλωτικο κοινο και εξαφανισαν την παραγματικη εορτη των Χριστουγεννων ειναι αλλης διαφημηστικης εταιρας, ταλμουδοαναγνωσμα.
Πατρικιος Στετσωνης
Σαρωνιδα-Αττικης
Την είπες την ανοησία σου;Υπάρχουν εκατοντάδες εκατομύρια μαύροι χριστιανοί με μέσο όρο θρησκευτικοτητας πολύ μεγαλύτερο από των λευκών. Αυτά.
Δημοσίευση σχολίου