Πίσω στην δεκαετία του ‘70 ο καθένας ήθελε να είναι Νότιος!
Το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τη Νότια μουσική και για συγκροτήματα όπως οι Lynyrd Skynyrd, ο Charlies Daniels και οι Allman Brothers (και η άγνωστη νότια
επιρροή στον ήχο της "Motown")
ήταν μόνο ένα στοιχείο ενός ευρύτερου λαϊκού κινήματος υπέρ της Νότιας εργατικής τάξης. [Μην ξεχνάμε ότι το 1971 η Joan Baez - είδωλο της αριστεράς - γνώριζε μεγάλη
επιτυχία με το "The Night They Drove Old Dixie Down",
ένα τραγούδι που θρηνεί την ήττα του Νότου και γράφτηκε από την καναδέζικη ροκ
μπάντα the Band το 1969. Όλα αυτά τον καιρό που η πολιτική ορθότητα δεν είχε μολύνει ακόμα τα πάντα]. Οι
Νότιοι έγιναν ξανά συνειδητά Νότιοι μετά από μια δεκαετία που τα μάτια όλης της
Αμερικής ήταν στραμμένα πάνω τους. Τώρα ήταν η δική τους αντίδραση και η επιβεβαίωση
της Νότιας κουλτούρας και κληρονομιάς. Ο Hank Williams, Jr.
(γιος του θρυλικού Hank Williams)
τραγουδούσε για τα καλούδια του Νότου όταν έλεγε ότι δεν ήθελε τα “little old danish rolls”, αλλά ήθελε “ham and grits”, αλλά τραγουδούσε και
για το απαρχαιωμένο σε σχέση με τον Βορρά μεταφορικό δίκτυο όταν έλεγε το “if you fly in from Boston, you won’t have to wait… but… if you fly in from Birmingham, you’ll get the last gate”. Ο Νότος τραβούσε ακόμα
τα περίεργα βλέμματα και η ξεχωριστό του στίγμα ήταν ακόμη έντονο.
Ο Reynolds - που είναι έχει καταγωγή ολλανδική, αγγλική, σκωτσέζικη, αλλά και της φυλής Τσερόκι - έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Φλόριντα και ήταν ένα αστέρι της ομάδας ράγκμπι του Florida State University. Ο Reynolds θαύμαζε τη νότια κουλτούρα και τα ονόματα των χαρακτήρων στις ταινίες του αντανακλούσαν την εκτίμηση για όλα τα πράγματα του Νότου, ιδιαίτερα την εργατική τάξη του Νότου: Gator McKlusky, Bama McCall, Dixie, Leroy, Butterball, Bo, and Cledus. Ακόμη και ο χαρακτήρας του στο “The Longest Yard” είναι φανερά νότιος.
Οι ταινίες είναι ένα σημαντικό κομμάτι της νότιας κουλτούρας
και για περίπου είκοσι χρόνια, κανείς δεν αναγνωρίστηκε περισσότερο ως το
πρόσωπο του Νότου στο Χόλιγουντ από τον Burt Reynolds. Ένα "ευχαριστούμε" στον Gator McKlusky.
Αυτή η πολιτιστική αναβίωση έφθασε στο αποκορύφωμα με την
εκλογή του Jimmy Carter
το 1976 και την "Redneck Power"
που λάνσαρε ο αδελφός του Billy.
Και στον κινηματογράφο, ήταν ο Burt Reynolds,
ο οποίος γρήγορα έγινε ο ηγετικός ηθοποιός του Νότου με την κυκλοφορία του “Smokey and the Bandit” το 1977. Οι κριτικοί
δεν κατάλαβαν ποτέ γιατί η ταινία ήταν τόσο δημοφιλής, αλλά ο Reynolds - που «έφυγε»
την Πέμπτη σε ηλικία 82 ετών - ήξερε ότι ταινίες όπως ο Smokey ήταν μέρος μιας "ολόκληρης
σειράς ταινιών που έγιναν στο Νότο και για το Νότο. "
Ο Reynolds πρωταγωνίστησε σε αρκετές ταινίες - που κάποιος κριτικός
αποκάλεσε “hick flicks”,
ένα είδος ταινιών που ονομάστηκε επίσης “Redneck Cinema” - τη δεκαετία πριν ο Smokey γίνει
λατρεία. Συχνά συνεργάστηκε με τον θρυλικό Νότιο τραγουδιστή της country Jerry Reed σε αυτές τις ευχάριστες,
αν και μερικές φορές σκοτεινές, φαρσοκωμωδίες που αποτύπωναν την ζωή στο Νότο. Ο
Reynolds πρωταγωνίστησε
βέβαια και στο “Deliverance”,
το οποίο μαζί με το “Easy Rider”
κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων απεικονίσεων του νότιου πολιτισμού στον
κινηματογράφο του στα μέσα του εικοστού αιώνα. Διόρθωσε αυτό το λάθος του σε λιγότερο
γνωστές ταινίες όπως το “White Lightning”,
το “Gator” και το “W.W. and the Dixie Dancekings”, μαζί με την προαναφερθείσα τριλογία του Smokey.
Ο Reynolds - που είναι έχει καταγωγή ολλανδική, αγγλική, σκωτσέζικη, αλλά και της φυλής Τσερόκι - έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Φλόριντα και ήταν ένα αστέρι της ομάδας ράγκμπι του Florida State University. Ο Reynolds θαύμαζε τη νότια κουλτούρα και τα ονόματα των χαρακτήρων στις ταινίες του αντανακλούσαν την εκτίμηση για όλα τα πράγματα του Νότου, ιδιαίτερα την εργατική τάξη του Νότου: Gator McKlusky, Bama McCall, Dixie, Leroy, Butterball, Bo, and Cledus. Ακόμη και ο χαρακτήρας του στο “The Longest Yard” είναι φανερά νότιος.
Ίσως κάποιος πει ότι αυτοί οι ρόλοι είναι περισσότερο καρικατούρες
των νότιων, αλλά ο Reynolds
δεν έχασε ποτέ την τέχνη της πιστής κωμωδίας και την ικανότητα των νότιων να σπάνε
πλάκα με έναν υπαινιγμό σοβαρότητας και υπερηφάνειας. Η καλή νότια κωμωδία είχε
πάντα ένα κομμάτι ανθρώπινης αποτυχίας ως βασικό συστατικό της νότιας
εμπειρίας. Οι νότιοι ήρωες δεν είναι άνδρες από μάρμαρο ή σίδηρο, και ο ατελής
ήρωας της εργατικής τάξης που μερικές φορές ζει στα περιθώρια του (Yankee) νόμου - ή ακόμη και τον
απορρίπτει τελείως - είναι μέρος της Νότιας λαογραφίας και παράδοσης. Ένας λαθρέμπορας
ποτών όπως ο Gator McKlusky
θα μπορούσε να γίνει ένας ήρωας της εργατικής τάξης όπως ο Fireball Roberts ή ο Junior Johnson. Ακόμη και οι θρυλικοί
στρατηγοί Lee και Jackson είχαν
έναν ανθρωπισμό που συγκινούσε όλους τους Αμερικάνους. Αυτός είναι ο λόγος που ο
ποιητής Donald Davidson έγραψε
το ποίημα “Lee in the Mountains”
και η συγγραφέας Flannery O'Connor έγραψε το “A Good Man is Hard to Find”.
ΚΟ / πηγή
Ο Carter φωτογραφήθηκε με τον αντιπρόεδρο του με φόντο τη σημαία της Συνομοσπονδίας! Μια μη πολιτικά ορθή πράξη. Φανταστείτε να γίνοταν σήμερα κάτι τέτοιο!
ΑπάντησηΔιαγραφή