Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (ΚΟ) ξημεροβραδιάζεται για να βρει, να μεταφράσει και να παρουσιάσει ειδήσεις και άρθρα συμβατά με την θεματολογία του, χωρίς απαραίτητα να ταυτίζεται μαζί τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παρατιθέμενα links. Σχόλια και παρεμβάσεις του ΚΟ είναι σε χρώμα ερυθρό. Αν ψάχνεις για mainstream ειδησεογραφία και άποψη, ήρθες στο λάθος μέρος.

got democracy?

got democracy?
"Μη με παραδώσης εις την επιθυμίαν των εχθρών μου· διότι ηγέρθησαν κατ' εμού μάρτυρες ψευδείς και πνέοντες αδικίαν.."

kolokotronis

kolokotronis

Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

'Εχει η σειρά 'Twilight' δαιμονική επιρροή;


Η ταινία "The Twilight Saga: Eclipse" (Λυκόφως: Η έκλειψη) που έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη, υπόσχεται να είναι μια επιτυχημένη υπερπαραγωγή, αν η πρεμιέρα της την περασμένη εβδομάδα στο Λος Άντζελες, όπου εκατοντάδες φανς κατασκήνωσαν για ημέρες από ώρες πριν για να έχουν την ευκαιρία να πάρουν μια γεύση, είναι μία κάποια ένδειξη.


Η φοβερή δημοτικότητα της ταινίας δεν αποτελεί έκπληξη για τον Καναδέζο μυθιστοριογράφο και συγγραφέα Michael O'Brien, ο οποίος αναλύει τη σειρά ‘Twilight’ (Λυκόφως) στο τελευταίο του βιβλίο. Ο O'Brien υποστηρίζει πειστικά ότι η σειρά μυθιστορημάτων με βαμπίρ αντιστρέφουν επικίνδυνα το κακό σε καλό και μπορεί ακόμη και να έχουν μία δαιμονική επιρροή.


Σχολιάζοντας την πρεμιέρα της ταινίας, ο O'Brien δήλωσε στο LifeSiteNews, "Τα πρωτοφανή πολιτιστικά φαινόμενα όπως η σειρά Λυκόφως, ο Χάρι Πότερ και η σειρά Dark Materials (‘Η Τριλογία του Κόσμου’ στα ελληνικά) του Phillip Pullman αντιπροσωπεύουν μια αυξημένη - τα τελευταία χρόνια - εξοικείωση με το κακό. Είναι καιρός οι άνθρωποι της Δύσης να αφυπνιστούν και να συνειδητοποιήσουν το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο μέσο μιας πολιτιστικής επανάστασης που αναδιαμορφώνει την κατανόησή μας για την πραγματικότητα με ένα δυναμικό τρόπο. Αυτό το καταφέρνει με το να μας χαρίζει άφθονες αισθησιακές απολαύσεις τονώνοντας τη φαντασία σε εντελώς λάθος κατευθύνσεις. "


Στο βιβλίο του, ο O'Brien επισημαίνει ότι τα βιβλία Twilight απέκτησαν τεράστια δημοτικότητα, έχοντας πουλήσει πάνω από 85 εκατομμύρια αντίτυπα και έχουν μεταφραστεί σε 38 γλώσσες. Οι ταινίες ζωντανεύουν τώρα αυτές τις επιτυχίες. "Αυτό, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για φτωχά γραμμένα εφηβικά ρομάντζα, ανακατεμένα με μύθους και υπερφυσικό τρόμο σε συνδυασμό με τρελές ορμόνες και εφηβικές ερωτικές σχέσεις," γράφει ο O'Brien.


Εξηγώντας την αιτία για το πως ένα τέτοιο μπέρδεμα έχει κατορθώσει να λάβει μια τόσο τεράστια διεθνή φήμη’, ο O'Brien δείχνει ότι βασίζεται σε μια ρομαντική φαντασίωση που είναι επιφορτισμένη με μια ισχυρή διέγερση των αισθήσεων.


"Στη σειρά Λυκόφως οι κύριοι χαρακτήρες είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί στους νέους. Για παράδειγμα, η Bella περιγράφει τον Edward ως έναν ‘βασανιστικά όμορφο και παντοτινά δεκαεπτάχρονο’. Στις δύο ταινίες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, τον Edward υποδύεται ο «ναρκωμένα όμορφος» Robert Pattinson, σύμφωνα με κάποιο γυναικείο σχόλιο. Το όμορφο πρόσωπο του Jacob Black συνδυάζεται με τους εμφανείς μύες του γυμνού κορμού του, όπως συμβαίνει και με το όλο ‘πακέτο’ λυκάνθρωπος. Την Bella, υποδύεται η Kristen Stewart, που είναι επίσης ελκυστική (αν και όχι τόσο πολύ όσο οι φίλοι της τα βαμπίρ). Οι Volturi μοιάζουν με εξωτικά, εξαιρετικά χλωμά μανεκέν.


"Η φυσική ομορφιά είναι η ‘κόλλα’ που κρατά όλο το κοινότοπο παραμύθι ενωμένο", γράφει ο O'Brien.


"Αν κάποιος μπορούσε να ελαττώσει λίγο την ωραιότητα των προσώπων και να αφαιρέσει την φρίκη από αυτά τα τέσσερα μυθιστορήματα και τις ταινίες τους ... θα γινόντουσαν τίποτε περισσότερο από τα γνωστά Άρλεκιν ρομάντζα, ιδιαίτερα δημοφιλή στα πολύ ανώριμα έφηβα κορίτσια."


Ο O'Brien, το βιβλίο του οποίου καταπιάνεται τόσο με το Λυκόφως όσο και με τον ο Χάρι Πότερ, γράφει ότι "η σεξουαλική έλξη και η ατμόσφαιρα ρομαντικών συναισθημάτων, σε συνδυασμό με τη γοητεία του μυστηρίου, επισκιάζουν τελείως την πραγματική φρίκη της ιστορίας, που είναι η αποδόμηση του - κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση Θεού - ανθρώπου, καθώς και την εσφαλμένη πρόταση ότι η καταναλώνοντας το αίμα ενός άλλου ανθρώπου, ελευθερώνεται ζωή τριγύρω".


Αναφερόμενος στον Ε. Michael Jones για το θέμα, ο O'Brien επισημαίνει ότι ο βαμπιρισμός είναι ένα αντι-δόγμα του Χριστιανισμού, "Τόσο ο Χριστός όσο και ο Δράκουλας ασχολούνται με το αίμα και την αιώνια ζωή ... Εκεί που ο Χριστός έχυσε το αίμα Του, έτσι ώστε οι δικοί του να έχουν αιώνια ζωή, ο Δράκουλας χύνει το αίμα των δικών του για να έχει ζωή αιώνια."


Αλλά πέρα από τα αποδεικτικά στοιχεία στα βιβλία, ο O'Brien επισημαίνει τα σχόλια της ίδιας της Meyer για την πηγή της έμπνευσής της για τα μυθιστορήματά της, για να προειδοποιήσει για τις αμφιβόλου προέλευσης αποκαλύψεις τους.


Η Meyer είπε ότι έλαβε τους κύριους χαρακτήρες σε ένα όνειρο, και ότι υπήρχαν ‘κυριολεκτικά, φωνές στο κεφάλι μου’, όταν έγραφε τα μυθιστορήματα.


Ο O'Brien παραθέτει επίσης τον συγγραφέα Steve Wohlberg, ο οποίος έκατσε και συνέταξε τις απόκοσμες ομοιότητες μεταξύ της έμπνευσης της Rowling για τον Χάρι Πότερ και της Meyer για το Λυκόφως, οι οποίες ξεκίνησαν με ένα ασυνήθιστο όνειρο. «Ο χαρακτήρας του Harry Potter απλά ‘έσκασε’ στο κεφάλι μου, διαμορφωμένος πλήρως," είπε η Rowling το 2001. «Καθώς τα θυμάμαι, ήταν όλα αρκετά τρομακτικά!" Περαιτέρω, είχε αναφέρει σε κάποιο ερευνητικό media ότι τα βιβλία Πότερ "γράφτηκαν σχεδόν μόνα τους."


Γράφει ο Wohlberg: «Όταν οι μαγευτικές ιστορίες πρωτο-‘έσκασαν στον εγκέφαλο αυτών των δύο γυναικών, καμία από αυτές δεν ήταν καθιερωμένη συγγραφέας. Και οι δύο ήταν αρχάριες. Δεν ήταν ούτε πλούσιες. Τώρα είναι εκατομμυριούχες πολλές και πολλές φορές. Οι εμπειρίες τους είναι παρόμοιες, με κοινά θέματα. Και τα δύο τους τα μυθιστορήματα διαπνέονται από στοιχεία αποκρυφισμού. Με βάση αυτά, είναι σκόπιμο να αναρωτηθούμε, αν υπάρχει μια υπερφυσική προέλευση πίσω από αυτές τις ‘αποκαλύψεις’. Και αν ναι, ποια είναι αυτή; "


Ο O'Brien αναφέρει λόγια της ίδιας της Meyer για να δώσει μία απάντηση. "Μετά την απροσδόκητη άνοδο της στο καλλιτεχνικό στερέωμα, αυτή αργότερα ομολόγησε: «Είχα πράγματι ένα όνειρο μετά που τελείωσε το Twilight, και είδα τον Edward που ήρθε να με επισκεφθεί - μόνο που εγώ το είχα πάρει στραβά και εκείνος πράγματι ήπιε αίμα όπως και κάθε άλλο βαμπίρ και δεν θα μπορούσες να ζήσεις σε ζώα με τον τρόπο που το είχα γράψει. Είχαμε αυτή την κουβέντα και ήταν τρομαγμένος".


Ο O'Brien καταλήγει στο συμπέρασμα: "Θα γίνετε ως θεοί. Θα ξεπεράσετε τον θάνατο με τους δικούς σας όρους. Θα κυριαρχήσετε επάνω στον θάνατο. Το καλό και το κακό δεν είναι απαραίτητα ό, τι δυτικός πολιτισμός έχει, μέχρι τώρα, ονομάσει καλό και κακό. Θα καθορίσετε την έννοια των συμβόλων και των ηθών και της ανθρώπινης ταυτότητας. Και όλα αυτά εντάσσονται στο τελικό μήνυμα: Η εικόνα και ομοίωση του Θεού σε σας μπορεί να είναι η εικόνα και ομοίωση του θεού του οποίου τα χαρακτηριστικά είναι σατανικά, εφ 'όσον είστε ‘βασικά καλοί άνθρωποι’."


"Με τον τρόπο αυτό, με σβησμένο τον κινητήρα μπροστά σε ένα τσουνάμι από μεθυστικές εικόνες και συναισθήματα, η εικόνα του υπερφυσικού κακού μετατρέπεται σε μια εικόνα του υπερφυσικού καλού."


ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή


Ορισμένες πληροφορίες:


To Λυκόφως (αγγλ. Twilight) θεωρείται "ένα ρομαντικό μυθιστόρημα φαντασίας", γραμμένο από την Αμερικανίδα συγγραφέα Στέφανι Μέιερ.

Η Μέιερ ανήκει στους Μορμόνους.

Το πρώτο βιβλίο του ‘έπους του Λυκόφωτος’ δημοσιεύθηκε το 2005 και περιγράφει την ζωή της δεκαεπτάχρονης Ιζαμπέλας "Μπέλας" Σουάν όταν μετακομίζει από το Φοίνιξ της Αριζόνα στο Φορκς, μια μικρή πόλη κοντά στην Ουάσιγκτον , και θέτει τη ζωή της σε κίνδυνο, όταν ερωτεύεται ένα βρικόλακα, τον Έντουαρτ Κάλεν.

Το μυθιστόρημα αυτό ακολουθείται από τη Νέα Σελήνη (New Moon), την Έκλειψη (Eclipse) και την Χαραυγή (Breaking Dawn). Μέχρι σήμερα, το Λυκόφως έχει μεταφραστεί σε 20 διαφορετικές γλώσσες. Το Λυκόφως γυρίστηκε σε ταινία το 2008 και απέσπασε 382.133.300 δολάρια στο παγκόσμιο box office.

Η συγγραφέας δήλωσε ότι το μήλο για το εξώφυλλο αντιπροσωπεύει τον απαγορευμένο καρπό από το βιβλίο της Γένεσης. Επίσης, συμβολίζει την αγάπη της Μπέλα και του Έντουαρντ, η οποία είναι απαγορευμένη, παρόμοια με τα φρούτα του δέντρου της γνώσης του Καλού και του Κακού, όπως υπονοείται από το απόσπασμα από Γένεσις 2:17 που είναι αναφέρονται στην αρχή του βιβλίου.

Πώς έγινε όμως μια 36χρονη νοικοκυρά από την Αριζόνα το νέο αστέρι της παγκόσμιας «ευπώλητης» λογοτεχνίας; Για τη Στέφενι Μέιερ όλα ξεκίνησαν από ένα όνειρο με ένα κορίτσι κι ένα βαμπίρ. «Στο όνειρό μου δυο άνθρωποι είχαν μια έντονη συζήτηση σε ένα λιβάδι, στο δάσος. Ο ένας άνθρωπος ήταν ένα κοινό κορίτσι. Το αγόρι πάλι ήταν ένα φανταστικά όμορφο, λαμπερό βαμπίρ. Συζητούσαν τις έμφυτες δυσκολίες του γεγονότος πως Α) ερωτεύονταν, ενώ Β) το βαμπίρ το έλκυε φοβερά η μυρωδιά του αίματός της και το έβρισκε πολύ δύσκολο να εμποδίσει τον εαυτό του να την σκοτώσει εκείνη τη στιγμή». Έτσι περιγράφει το όνειρό της η Mέιερ στο website της. Έγραψε ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε αυτό το όνειρο μέσα σε τρεις μήνες με το ένα χέρι μόνο (με το άλλο κρατούσε το μωρό της). Έτσι γεννήθηκε η ιστορία του Λυκόφωτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: