Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (ΚΟ) ξημεροβραδιάζεται για να βρει, να μεταφράσει και να παρουσιάσει ειδήσεις και άρθρα συμβατά με την θεματολογία του, χωρίς απαραίτητα να ταυτίζεται μαζί τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παρατιθέμενα links. Σχόλια και παρεμβάσεις του ΚΟ είναι σε χρώμα ερυθρό. Αν ψάχνεις για mainstream ειδησεογραφία και άποψη, ήρθες στο λάθος μέρος.

got democracy?

got democracy?
"Μη με παραδώσης εις την επιθυμίαν των εχθρών μου· διότι ηγέρθησαν κατ' εμού μάρτυρες ψευδείς και πνέοντες αδικίαν.."

kolokotronis

kolokotronis

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Το κατά Bob Dylan Ευαγγέλιο


Του Israel Wayne (The Christian Post) / μετ. ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

Στις 24 Μαΐου ο Bob Dylan γιόρτασε τα 70α γενέθλιά του. Ο πιο γνωστός «προφήτης» της ταραχώδους δεκαετίας του 1960 δεν έπαψε να αποτελεί ένα αίνιγμα για πολλούς φίλους του και αντιπάλους του.

Κατά τη διάρκεια του κινήματος "Jesus Movement" (προτεσταντικού υπόβαθρου νεανικό χριστιανικό κίνημα που αναπτύχθηκε την δεκαετία του ‘70 μέσα στην κουλτούρα των χίππις. Τα μέλη του έμειναν γνωστά ως ‘Jesus freaks’), ο Dylan βρέθηκε σε μια από τις εκκλησίες του νεοχαρισματικού κινήματος των εκκλησιών Vineyard στην Καλιφόρνια και ξεκίνησε να μελετά την Αγία Γραφή. Ο Dylan παρακολούθησε μια σειρά μαθημάτων στο βιβλικό σχολείο Vineyard School of Discipleship, που διήρκεσε τέσσερις ημέρες την εβδομάδα κατά τη διάρκεια τριών μηνών.

«Στην αρχή είπα,«δεν υπάρχει περίπτωση να αφιερώσω τρεις μήνες σε αυτό", έλεγε ο Dylan σε μια συνέντευξη του 1980. "Πρέπει να γυρίσω πίσω στους δρόμους σύντομα. "Αλλά κοιμόμουν μία ημέρα και απλά σηκώθηκα και κάθισα επάνω στο κρεβάτι στις επτά το πρωί και έπρεπε να ντυθώ και να πάω με το αυτοκίνητό μου μέχρι το βιβλικό σχολείο".

Θυμάμαι που μεγάλωνα ακούγοντας gospel άλμπουμ του Ντύλαν (ναι, εκείνους τους μαύρους δίσκους βινυλίου που έμοιαζαν με frisbees), πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές του 1980. Είναι εκπληκτικό πόσο τολμηρό και άμεσο το μήνυμα του ήταν. Ειδικά τώρα που κολυμπάμε μέσα στην μεταμοντέρνα αβεβαιότητα, είναι ευχάριστο να ακούω μια φωνή σαφήνειας που προωθεί τα ηθικά απόλυτα. Ο Ντίλαν είπε:

«You’re gonna have to serve somebody

Well, it may be the devil or it may be the Lord

But you’re gonna have to serve somebody».


«Πρέπει να υπηρετήσεις κάποιον

Λοιπόν, μπορεί να είναι ο διάβολος ή μπορεί να είναι ο Κύριος

Αλλά θα πρέπει να υπηρετήσεις κάποιον».


Θέλω να πω, σκεφτείτε πόσο ακραίο θα πρέπει να φάνηκε στην γενιά των χίππις να ακούει το είδωλό της να λέει:

I was blinded by the devil

Born already ruined

Stone-cold dead

As I stepped out of the womb

By His grace I have been touched

By His word I have been healed

By His hand I’ve been delivered

By His spirit I’ve been sealed


Ήμουν τυφλωμένος από το διάβολο

Κατεστραμμένος ήδη όταν γεννήθηκα

Πετρωμένος νεκρός

Όπως βγήκα από τη μήτρα

Με τη χάρη Του έχω αγγιχτεί

Με τον λόγο Του έχω θεραπευτεί

Με το χέρι Του έχω ελευθερωθεί

Με το πνεύμα Του έχω σφραγιστεί


I’ve been saved

By the blood of the lamb

Saved


Έχω σωθεί

Με το αίμα του Αρνιού

Έχω σωθεί


Αυτά είναι που λένε οι περισσότεροι ιεροκήρυκες σήμερα! Ο Dylan αποδοκιμάστηκε από τους οπαδούς του και το κοινό στις συναυλίες του μειώθηκε δραματικά. Ο Dylan κάποτε θρήνησε:

Χρόνια πριν ... ειπώθηκε ότι ήμουν ένας προφήτης. Συνήθιζα να λέω, "Οχι δεν είμαι προφήτης", μου λένε "Ναι είσαι, είσαι προφήτης». Είπα, "Όχι, δεν είμαι." Συνήθιζαν να λένε «Σίγουρα είσαι ένας προφήτης». Συνήθιζαν να με πείθουν ότι ήμουν προφήτης. Τώρα βγαίνω και λέω ότι ο Ιησούς Χριστός είναι η απάντηση. Και λένε, «ο Bob Dylan δεν προφήτης». Απλά δεν μπορούν να το χειριστούν.

Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1980 ο Dylan απογοητεύτηκε τουλάχιστον με τον θεσμικό χριστιανισμό και απομακρύνθηκε από τις δημόσιες διακηρύξεις της πίστης. Ανεξάρτητα από την προσωπική πίστη του Ντύλαν (ή την έλλειψή της) σήμερα, έχει αφήσει ένα έργο εξερεύνησης της χριστιανικής πίστης που αξίζει να εξεταστεί.

Don’t let me change my heart

Keep me set apart

From all the plans they do pursue

And I, I don’t mind the pain

Don’t mind the driving rain

I know I will sustain

’Cause I believe in you


Μην με αφήσεις να αλλάξω την καρδιά μου

Κράτησέ με μακριά

Από όλα τα σχέδια που επιδιώκουν

Κι εμένα, δεν με πειράζει ο πόνος

Δεν με πειράζει η βροχή

Ξέρω ότι θα διατηρηθώ

Γιατί πιστεύω σε Σένα


Πηγή

Δες και ΕΔΩ




1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

γεια σου μπομπ ντυλαν γεια σου γουντυ γκαθρυ

α)
dylanchords.info - Bob Dylan: Chords and Lyrics - dylanchords.com unofficial mirror

http://dylanchords.info/
στιχοι και ακορντα απ ολες τις εκτελεσεις

πχ το κοριτσι απο τα βορρεια
το girl from mnorth country
sto nashville skyline θα το βρειτε σε καθαρες συγχορδιες οπως το ειχε τραγουδησει με το τζονυ κασ αλλα και σε αλλες δυο εκτελεσεις

β)
Bob Dylan guitar chords, guitar tabs and lyrics - chordie

http://www.chordie.com/song.php/songartist/Bob+Dylan/index.html

HEIL GAP( or mind the GAP )