Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (ΚΟ) ξημεροβραδιάζεται για να βρει, να μεταφράσει και να παρουσιάσει ειδήσεις και άρθρα συμβατά με την θεματολογία του, χωρίς απαραίτητα να ταυτίζεται μαζί τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παρατιθέμενα links. Σχόλια και παρεμβάσεις του ΚΟ είναι σε χρώμα ερυθρό. Αν ψάχνεις για mainstream ειδησεογραφία και άποψη, ήρθες στο λάθος μέρος.

got democracy?

got democracy?
"Μη με παραδώσης εις την επιθυμίαν των εχθρών μου· διότι ηγέρθησαν κατ' εμού μάρτυρες ψευδείς και πνέοντες αδικίαν.."

kolokotronis

kolokotronis

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Για πρώτη φορά στα ελληνικά το βιβλίο «Για τους Λεγεωνάριους μου» του Κορνήλιου Κοντρεάνου

Το «Για τους Λεγεωνάριους μου» ("For My Legionaries", στα ρουμανικά: Pentru Legionari) είναι ένα βιβλίο 356 σελίδων που γράφτηκε από τον χαρισματικό Ρουμάνο Χριστιανό Εθνικιστή ηγέτη Κορνήλιο Κοντρεάνου (Corneliu Zelea Codreanu), ιδρυτή της οργάνωσης «Η Λεγεώνα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ» (επίσης γνωστή και ως «Σιδηρά Φρουρά»).

Εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1936 και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες επί δεκαετίες, με την πρώτη μετάφραση στα αγγλικά να δημοσιεύεται το 1979. Το βιβλίο είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοβιογραφικό, με λίγα τμήματα να παραθέτουν αποκλειστικά φιλοσοφικές ή ιδεολογικές σκέψεις και απευθύνεται στους Λεγεωνάριων που τον ακολούθησαν. Το βιβλίο δίνει πολλές πληροφορίες για τη ζωή του Codreanu και τον συναρπαστικό και ηρωικό αγώνα του εναντίον των διεφθαρμένων πολιτικών και της εβραϊκής χειραγώγησης, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μεγαλύτερο, θρησκευτικά Χριστιανικό και πολιτισμικά καθαρότερο ρουμανικό έθνος.

Ο Codreanu, ο οποίος ήταν δικηγόρος, γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου του 1899 και δολοφονήθηκε στις 30 Νοεμβρίου 1938. Ο «καπιτάν», όπως ήταν γνωστός ο Codreanu, υπήρξε αφοσιωμένος μαχητής για το ρουμανικό έθνος, καθώς και αφοσιωμένος Χριστιανός. Η Λεγεώνα ανέπτυξε μια επαναστατική θεωρία επικεντρωμένη γύρω από την ορθόδοξη χριστιανική πνευματικότητα, την αγάπη για το έθνος, τη θυσία, την ιεραρχία και την προσωπική ευθύνη για την εξάλειψη της πολιτικής διαφθοράς και του καθαρισμού του έθνους. Ο Ρουμάνος θρησκειολόγος, λογοτέχνης και καθηγητής του Πανεπιστημίου του Σικάγο, Mircea Eliade, είχε πει: «Εάν, όπως λέγεται, ο εθνικοσοσιαλισμός βασίζεται πάνω στο έθνος και ο φασισμός πάνω στο κράτος, τότε το κίνημα των Λεγεωνάριων έχει το δικαίωμα να αξιώνει να είναι ο μοναδικός χριστιανικός μυστικισμός που μπορεί να καθοδηγήσει τις ανθρώπινες κοινωνίες. Μία χριστιανική επανάσταση, μία πνευματική επανάσταση, ασκητική και ανδρεία που δεν έχει ιδωθεί ποτέ πριν στην ευρωπαϊκή ιστορία».

Μετά την ρουμανική Επανάσταση του 1989 η οποία ανέτρεψε το κομμουνιστικό καθεστώς, διάφορες εθνικιστικές ομάδες άρχισαν να ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν την κληρονομιά του Codreanu. Μια από αυτές ήταν η βραχύβια Mişcarea pentru România ("Κίνημα για τη Ρουμανία"), που ιδρύθηκε από τον ηγέτη των φοιτητών Marian Munteanu. Σύντομα ακολούθησαν και άλλες ομάδες που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν την κληρονομιά των  λεγεωνάριων. Μεταξύ των τελευταίων είναι η Noua Dreaptă (Νέα Δεξιά), που τον απεικονίζει ως μια πνευματική μορφή και συχνά με χαρακτηριστικά Ορθόδοξου αγίου. Κάθε χρόνο γύρω στις 30 Νοεμβρίου, αυτές οι διαφορετικές ομάδες μαζεύονται στο Tâncăbeşti, όπου οργανώνουν εορταστικές εκδηλώσεις για την μνήμη του Codreanu.

Στον ΚΟ έχουν δημοσιευθεί τα παρακάτω άρθρα για τον Κοντρεάνου:

-  



Για την μεγάλη αυτή μορφή του εθνικισμού, στην ελληνική βιβλιογραφία, υπάρχει έλλειψη και μέχρι πρόσφατα, ελάχιστα βιβλία είχαν εκδοθεί. Για την ακρίβεια μόλις δύο. Το ένα είναι το «Ο Ρουμανικός Εθνικισμός» του Γιάννη Σορώτου, εκδόσεις "Πρωτοβουλία", του 1988. Ένα βιβλίο γραμμένο σαφώς από εθνικιστική σκοπιά, αλλά αρκετά μικρό και περιεκτικό. Έπρεπε να περάσουν 20 σχεδόν χρόνια για να διαβάσουμε για τον Κοντρεάνου, με την κυκλοφορία από τις εκδόσεις «ΛΟΓΧΗ» του βιβλίου «Ο Εθνικισμός στον Μεσοπόλεμο» (2007) του Κωνσταντίνου Τσοπάνη, διδάκτορα στον τομέα της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Θρησκευμάτων. Το βιβλίο αυτό είναι αρκετά πιο πλούσιο, με άρτια αφήγηση και αρκετές εικόνες, αλλά αφ’ ενός μεν αναφέρεται γενικότερα σε αρκετές ηγετικές μορφές του εθνικισμού την περίοδο του μεσοπολέμου, συμπεριλαμβανομένου του Κοντρεάνου (σελ. 109 – 1190), αφετέρου δε, η εξιστόρηση γίνεται από ιστορική σκοπιά (αν και σίγουρα όχι αρνητική).
     
Από αυτό το βιβλίο ένα απόσπασμα:

Υπέρτατος και αδιαμφισβήτητος αρχηγός ο ίδιος (Κοντρεάνου), καλλιέργησε την απεριόριστη προσωπολατρία καθώς και την τυφλή πειθαρχία. "Να έρθουν στις γραμμές μας εκείνοι που πιστεύουν απεριόριστα. Να μείνουν έξω εκείνοι που έχουν αμφιβολίες", έγραφε ο Κοντρεάνου στο βιβλίο του "Για τους Λεγεωνάριους". Όσον αφορά τώρα τον ίδιο τον Κοντρεάνου επρόκειτο για μια χαρισματική προσωπικότητα της οποίας ο πολιτικός λόγος και τα πιστεύω εξέφραζαν έναν ακραίο εθνικισμό. 

Ως ικανός χειριστής του λόγου, ο νεαρός Κοντρεάνου ήξερε να παρασύρει και να πείθει. Το ευειδές παρουσιαστικό του μάλιστα τον βοηθούσε πολύ σε αυτό. Λεπτός, μελαχρινός, με λατινικά μεσογειακά χαρακτηριστικά είχε το προφίλ του ηγέτη και ήξερε καλά να δημιουργεί και να χειρίζεται τις εντυπώσεις. Στην επαρχία εμφανιζόταν έφιππος και φορώντας την παραδοσιακή ενδυμασία της χώρας του φάνταζε στα μάτια του αγροτικού πληθυσμού σαν τον μυθικό τους πρίγκιπα, τον Φατ Φρουμός, που θα λύτρωνε το γένος του από τις αδικίες και τα βάσανα και θα το οδηγούσε ξανά σε ημέρες προγονικής δόξας. "Ήταν σαν τον ίδιο τον Αρχάγγελο!" αναφώνησε έκπληκτη μια γριά καθώς τον αντίκρισε έφιππο και ευθυτενή μπροστά στην εκκλησία ενός χωριού της Μολδαβίας την στιγμή που ετοιμαζόταν να μιλήσει στον κόσμο. Στην πρωτεύουσα όμως, ο Κοντρεάνου εγκατέλειπε την φολκλόρ περιβολή και εμφανιζόταν ντυμένος με ένα λιτό κοστούμι έχοντας την κόμη του επιμελώς ατημέλητη. Το περιεχόμενο των λόγων του ωστόσο ήταν πάντοτε το ίδιο. Μιλούσε πάντα για την "Ανάσταση της Φυλής" και τον "μεγάλο προορισμό του Χριστιανικού Έθνους" που για να σταθεί άξιο της αποστολής του έπρεπε "να μείνει μακριά από την αθεΐα και να αποβάλλει από τους κόλπους του κάθε προδότη". Τα λόγια του σαγήνευαν το πλήθος που ως επί το πλείστον είχε ενστερνισθεί την ιδεολογία του Εθνικισμού.

Η κινδυνολογία δεν αρκούσε για τον Κοντρεάνου. Για να έχει μέλλον η προσπάθειά του ήθελε να στηρίξει την οργάνωση του σε πολύ πιο σταθερές βάσεις. Έγκαιρα κατάλαβε ότι προκειμένου να δημιουργήσει πιστούς-φανατικούς οπαδούς, τού χρειαζόταν και μια μεταφυσική αναφορά, μια ιδεολογική πίστη. Έθεσε λοιπόν την οργάνωση του υπό την προστασία του Αρχαγγέλου Μιχαήλ και της έδωσε έναν βαθύ θρησκευτικό χαρακτήρα. Χρησιμοποίησε τον Χριστιανισμό μετατρέποντας τον σε ιδεολογία, αλλά και αυτό δεν του έφτανε. Έτσι δημιούργησε έναν ιδιότυπο ορθόδοξο μυστικισμό….,  ενώ μέσα από το βιβλίο του: "Για τους Λεγεωνάριούς μου", κήρυττε έναν έντονο μεσσιανισμό. Μιλούσε για την βεβαιότητα της Ανάστασης που ακολουθεί την σταύρωση, για την φως της ημέρας που πάντα διαδέχεται τα σκοτάδια της νύχτας και για την τελική νίκη και την σωτηρία που πάντα έρχεται ως αποτέλεσμα και άνωθεν επιβράβευση των αγώνων κάθε πιστού χριστιανού.
Στηριζόμενος σε αυτόν τον ιδιότυπο ορθόδοξο μυστικισμό κατόρθωσε να μετατρέψει τους Λεγεωνάριους σε ένα είδος χριστιανού ασκητή στρατιώτη, κάτι παρόμοιο με τους ιππότες των Σταυροφοριών. Οι Λεγεωνάριοι εγκαθίσταντο για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε στρατόπεδα της Σιδηράς Φρουράς οργανωμένα με βάση τις στρατιωτικές δομές όπου ζούσαν ασκητική και λιτή ζωή, τηρούσαν αυστηρή πειθαρχία και εργάζονταν ανιδιοτελώς προς όφελος της Λεγεώνας. Ο Κοντρεάνου στην πραγματικότητα δημιουργούσε ένα στρατό που είχε καταφέρει να τον πείσει ότι ο αγώνας τους είχε μεταφυσική χροιά αφού, όπως πίστευαν, πολεμούσαν για την εφαρμογή του θεϊκού σχεδίου στον κόσμο. Για την επικράτηση της αρετής έναντι της αμαρτίας, της πίστης έναντι της αθεΐας. Άρα, η μετά θάνατον σωτηρία τους ήταν δεδομένη ως ανταπόδοση του αγώνα τους σε αυτήν τη ζωή. "Φέρτε μου έναν φοβισμένο νέο και σε λίγο χρόνο θα τον έχω μετατρέψει σε έναν ατρόμητο μαχητή", έλεγε ο ίδιος.

Η επίσημη Εκκλησία… είχε αποκηρύξει, δια στόματος του άκρως πολιτικοποιημένου πατριάρχη Μύρωνος Κριστέα, τον ιδιόρρυθμο "ορθόδοξο εθνικοσοσιαλισμό" του Κοντρεάνου καθώς και την ίδια τη Σιδηρά Φρουρά. Με εντολή του ίδιου του πατριάρχη απαγορευόταν η είσοδος τους στις εκκλησίες. Ο πατριάρχης όμως βρισκόταν πολύ μακριά από το λαϊκό συναίσθημα και όσο, ο εποφθαλμιών τον πρωθυπουργικό θώκο, αρχιερέας αποκήρυσσε την Σιδηρά Φρουρά όλο και περισσότεροι κληρικοί εισέρχονταν στις τάξεις της. Ο Κοντρεάνου στην στάση του πατριαρχείου απέναντι του απαντούσε με τα λόγια του μεγάλου Ρώσου φιλοσόφου και υπαρξιστή Νικολάι Μπερδιάγεφ: "Η τραγωδία της Ιστορίας συνίσταται εις το εξής: Ο αληθινός Χριστιανισμός δεν μπορεί να βασιλεύσει στη γη διότι την εξουσία του κόσμου τούτου την έχουν οι ψευτο-χριστιανοί."

Το βιβλίο «Για τους Λεγεωνάριους μου» κυκλοφορεί και διατίθεται από το ΧΑ Κατάστημα (εδώ)

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αθάνατε Κοντρεάνου!Τεράστια προσωπικότητα,αφού ήταν ίσως ο μόνος που συνένωσε εθνικοσοσιαλισμό και Χριστιανισμό μιας ο εθνικοσοσιαλισμός της Γερμανίας ξεκίνησε χριστιανικός,αλλά κατέληξε αρχαιολατρικός και παγανιστικός.
Μέγα Κοντρεάνου ,αθάνατος να είσαι!
Γιώργος ο Νότιος

Ανώνυμος είπε...

Μήπως γνωρίζετε και ποιόν ρόλο έπαιξαν αυτοί οι "λεγεωνάριοι" εις βάρος μας επί Κατοχής;

Ανώνυμος είπε...

Ε πας μας ρε φίλε,τι έκαναν οι λεγεωνάριοι εις βάρος μας στην κατοχή;
Εγώ ξέρω πως αντιπροσωπία της σιδηράς φρουράς είχε έρθει στην Ελλάδα όπου έβγαλαν κοινή ανακοίνωση εναντίων των Εβραίων και των Κομμουνιστών.
Γνωρίζω επίσης πως ο Κοντρεάνου βρήκε φρικτό θάνατο από τους εβραιομπολσεβίκους.Ντροπή να κριτικάρουμε την εθνικιστική σιδηρά φρουρά με την πλούσια δράση της,εμείς,που καθόμαστε στους καναπέδες μας και μελετάμε την Ιστορία,χωρίς όμως να την συνεχίζουμε,χωρίς να τη γράφουμε...
Γιώργος ο Νότιος

Ανώνυμος είπε...

Προκύπτει από κάπου ότι ο Κοντρεάνου "χρησιμοποίησε τον Χριστιανισμό για να χειραγωγήσει τους οπαδούς του" και δεν ήταν απλά ένας πιστός Χριστιανός; Γιατί η εισαγωγή του βιβλίου κάτι τέτοιο υπονοεί.

Πραγματικά περίμενα πότε θα μεταφραστεί το βιβλίο του στα Ελληνικά, γιατί το είχα διαβάσει στα Αγγλικά με μια όχι τόσο καλή μετάφραση από τα Ρουμάνικα. Παρ' όλα τα λάθη που είχε η μετάφραση όμως το νόημα έβγαινε και από τα λόγια του καταλαβαίνει κανείς πως ο Κοντρεάνου πίστευε πολύ στην Θεία Πρόνοια και την δύναμή της.

Πολύ φοβάμαι τελικά πως αντί για Κοντρεάνου θα διαβάσουμε πάλι τις φαντασιώσεις κάποιου Έλληνα κομπλεξικού αντιχριστιανού, από αυτούς που τόσο έχουν ταλαιπωρήσει τον εθνικιστικό χώρο όλα αυτά τα χρόνια...

Ανώνυμος είπε...

"καλλιέργησε την απεριόριστη προσωπολατρία καθώς και την τυφλή πειθαρχία"...
Τόσο ορθόδοξος...

Ο ανώνυμος ξέρει πολύ καλά τι λέει για τη δράση του ρουμανικού εθνικισμού εις βάρος των Ελλήνων στην κατοχή. Ψάξτε "λεγεώνα των βλάχων" ή "ρωμαϊκή λεγεώνα" και διαβάστε, πριν θαυμάσετε (από τον καναπέ σας σαν κι εμάς) την πλούσια δράση αυτών που έγραψαν "ιστορία". Εκτός αν σας αρκεί κάποιος να καταδικάζει τους εβραίους και τους κομμουνιστές (ίσως γιατί δεν είστε πρωτίστως ούτε χριστιανοί ούτε εθνικιστές, αλλά απλώς δεξιοί).

Την καλησπέρα μου.

Ανώνυμος είπε...

Όλο ''ψάξτε'' και ''ψάξτε'' μας λέτε,αλλά από ουσία τίποτα.
Το θέμα των Βλάχων στην Ελλάδα ήταν ανέκαθεν πολύπλοκο. Μιλούν εξάλλου τις ρομάνικες γλώσσες,η ίδια η Ρουμανία,παίρνει το όνομα της από τη Ρώμη.Οι ίδιοι πιστεύουν ότι είναι Λατίνοι από το Λάτιο!!Έτσι λοιπόν,είναι δεδομένο ότι οι λατινόφωνοι βλάχοι της Ελλάδος θα διεκδικούνταν μοιραίως,από τους εθνικιστές Ρουμάνους(με τον ίδιο τρόπο θεωρούμε δικούς μας τους ελληνόφωνους της Βορείου Ηπείρου).Από ένα σημείο και μετά,παίζει ρόλο η εθνική συνείδηση,δηλαδή ένας Βλάχος της Ελλάδας να αισθανθεί Έλληνας ή Ρουμάνος.Αυτό εκμεταλεύτηκαν και οι ΄΄Λεγεωνάριοι''.
Η όλη τους δράση δεν έχει να κάνει,δεν μπορεί να μειώσει την τεράστια προσωπικότητα του Κοντρεάνου.
Και ναι,εμείς καθόμαστε στους καναπέδες δυστυχώς και όχι,δεν είμαστε...δεξιοί,κάθε άλλο μάλιστα.Όποιος δε συμφωνεί μαζί σας,δεν είναι απαραίτητα και δεξιός.Σταματήστε να βάζετε ταμπέλες επιτέλους.
Γιώργος ο Νότιος

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη που δε σου τα δίνουμε και μασημένα δηλαδή, γιατί πού να γκουγκλάρεις τώρα με τέτοια ζέστη!
Λοιπόν, φίλε, οι Βλάχοι της Ελλάδος είχαν ανέκαθεν ελληνική συνείδηση, και στην κατοχή πράκτορες των Ρουμάνων προσπάθησαν με τη βία να επιβάλλουν την ίδρυση ρουμανοιταλικού κρατιδίου εντός ελληνικής επικράτειας. Όσοι βλάχοι αντιστάθηκαν είτε καταδιώκονταν μέχρι να "σπάσουν" είτε κατέληγαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης (ή σε κάνα χαντάκι). Θέμα μειονότητας με άλλη εθνική συνείδηση δεν υπήρχε ποτέ για να το εκμεταλλευτούν οι λεγεωνάριοι, όπως με τους τσάμηδες, και προσβάλλεις τους Έλληνες βλάχους μ' αυτό που λες. Στη βία 2-3 προδοτών μαφιόζων που είχαν τις πλάτες των Ιταλών βασίστηκαν οι Ρουμάνοι, κι όταν κατάλαβαν ότι το προτεκτοράτο θα ήταν ιταλικό και όχι ρουμάνικο τους καθάρισαν κι αυτούς. Αλλά μάλλον τα άνοιξες τα ματάκια σου και διάβασες, γι' αυτό το γύρισες στο "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε, το θέμα των βλάχων ήταν ανέκαθεν πολύπλοκο".
Τις ταμπέλες τις βάζετε εσείς πρώτοι, όταν "αγιοποιείτε" οποιονδήποτε εθνικιστή και οποιονδήποτε εθνικισμό, κάνοντας γαργάρα όλες τις σκοτεινές πλευρές αυτών. Και στην κατοχή αν μη τι άλλο οι κομμουνιστές της Ελλάδας (είτε συνειδητοί είτε αγνοούντες) πολέμησαν κατά των κατακτητών, ενώ οι Ρουμάνοι εθνικιστές στα καλά καθούμενα κατέβηκαν εδώ και συνεργάζονταν μαζί τους εναντίον μας, χωρίς κανείς να τους κάλεσε ή να τους προκάλεσε. Κι εσύ παίρνεις το μέρος τους; ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ ΣΟΥ; Δηλαδή ο εθνικισμός ως ιδεολογία πάνω από το έθνος σου; Δόξα τω Θεώ να λέμε που κάθεσαι στον καναπέ σου μ' αυτά τα μυαλά...

Ανώνυμος είπε...

"Θεωρούμε δικούς μας τους ελληνόφωνους της Βορείου Ηπείρου";;; Δεν είναι δικοί μας; Δεν είναι Έλληνες; Είναι απλώς ελληνόφωνοι; Γιατί αυτοί Γιωργάκη τραβάνε το διάολό τους από τους Αλβανούς εθνικιστές επειδή δηλώνουν Έλληνες! Τους δέρνουν, τους απειλούν, τους παίρνουν τα σπίτια, τους καίνε τις εκκλησίες επειδή είναι Έλληνες. Έχει καμία σχέση αυτή η περίπτωση με τους βλάχους της Ελλάδας που ήθελαν να εκρουμανίσουν οι Ρουμάνοι; Για να βγάλεις λάδι τους Ρουμάνους πρώην εχθρούς βγάζεις λάδι και τους Αλβανούς νυν; Με τέτοιους έλληνες εθνικιστές τύφλα να 'χουν οι εθνομηδενιστές του ΣΥΡΙΖΑ!

Ανώνυμος είπε...

Συγνώμη φίλε έκανα ένα ψάξιμο σε αυτά που είπες και δεν βρήκα κάποια σχέση του Κοντρεάνου με την "λεγεώνα των βλάχων" (που δημιουργήθηκε 3 χρόνια μετά τον θάνατό του) ούτε και του δημιουργού της "λεγεώνας των βλάχων" (Αλκιβιάδης Διαμαντής) με την "λεγεώνα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ" και τον Κοντρεάνου γενικά.

Μάλλον μπέρδεψες τις λεγεώνες :)

Ο Κοντρεάνου μάλιστα μιλάει με θετικά λόγια για τους Έλληνες στο βιβλίο του και πουθενά δεν κάνει λόγο για Ρουμάνικη μειονότητα στην Ελλάδα, τουλάχιστον απ' όσο θυμάμαι, άμα ξέρεις κάτι άλλο σχετικό πες μου.

Όσο για τις "τυφλές πειθαρχίες, τις προσωπολατρίες και την χειραγώγηση του Χριστιανισμού προς όφελός του",έγραψα και πιο πάνω ότι είναι απλά το αποτέλεσμα που προκύπτει όταν ένας Έλληνας, νεομαρξιστοπαγανιστής, εθνικιστής προσπαθεί να μεταφράσει το έργο ενός Χριστιανού στρατιώτη που απλά δεν μπορεί να κατανοήσει.

Ανώνυμος είπε...

Ότι να ναι...Ως κουνούπι σε παραλία γυμνιστών,δεν ξέρω από που να αρχίσω με αυτά που γράφετε,αλλά θα κάνω μια προσπάθεια...Καταρχάς,ουδέποτε προσέβαλα τους βλάχους,απλά υπάρχουν βλάχοι που λόγω λατινοφωνίας διαχωρίζουν τον εαυτό τους και λένε ''δεν είμαστε Έλληνες,είμαστε Βλάχοι'',αν και λίγοι βέβαια.Σε αυτό δε φταίω ούτε εγώ ,ούτε ο...Κοντρεάνου,δε θέλει πολύ μυαλό.Πάμε παρακάτω.Καλό θα ήταν να γνωρίζατε ότι οι κομμουνιστές που αναφέρατε στην αρχή του πολέμου ως σύμμαχοι των ναζί,εδώ στην Ελλάδα καλούσαν το λαό να μην πολεμήσουν στον...ιμπεριαλιστικό πόλεμο του...Μεταξά.Όταν εισέβαλαν οι Γερμανοί εδώ,απελευθέρωσαν όλους τους κομμουνιστές λόγω συμμαχίας ενώ,φυλάκισαν! τους ομοϊδεάτες τους εθνικοσοσιαλιστές εν Ελλάδι!Οι κομμουνιστές πολέμησαν τους Γερμανούς μόνο όταν ο Χίτλερ ξεκίνησε για τη Ρωσία.Συν του ότι έχανε τον πόλεμο η Γερμανία το 1945 και οι Γερμανοί έφυγαν ατουφέκιστοι από τα λημέρια του ΕΛΑΣ,μιας και είχαν άλλα στο μυαλό τους...Άκυρο το παράδειγμα σου λοιπόν.
Έπειτα για τους βορειοηπειρώτες θέλουμε πάρα πολύ ώρα να τα αναλύσουμε,και για το θέμα της βορείου ηπείρου δε θέλω μαθήματα από εσάς,μιας και κατάγομαι από ορεινό χωριό των Ιωαννίνων.Για εμάς εκεί πάνω είναι πολύ πιο ευαίσθητο το θέμα σε σχέση με κάποιον άλλο.Το ίδιο ευαίσθητο,περισσότερο,είναι για κάποιον Σερραίο το θέμα της ''ψευτομακεδονίας'' των σκοπίων.
Τέλος και μόνο που θεωρείς ότι καλά κάνουν και δε βγαίνουν έξω αυτοί που έχουν παραπλήσιες απόψεις με μένα,δείχνει ότι μας χρειάζονται άλλα 10 μνημόνια,διότι τέτοιοι καταντήσαμε.Όλοι έπρεπε να βγούμε στους δρόμους,ανεξαρτήτου ιδεολογίας,πόσο μάλλον οι εθνικιστές.Αντί αυτού καθόμαστε και κριτικάρουμε τον...Κοντρεάνου,από τον καναπέ,το επαναλαμβάνω.
Υ.Γ.Μνημόνια μέχρι να σβήσει ο ήλιος μας αξίζουν.Στην Ευρώπη τα εθνικιστικά κινήματα ανθίζουν,εδώ συγκρουόμαστε μεταξύ μας.
Υ.Γ1.Ρε παιδιά,βάλτε έστω ένα ψευδώνυμο.Πήξαμε στους ανώνυμους.Να βγάζουμε άκρη δηλαδή,όχι τίποτε άλλο.
Γιώργος ο Νότιος

Ανώνυμος είπε...

Ξέρω πολύ καλά τα εγκλήματα του ΚΚΕ κατά του ελληνικού έθνους, και στο 2ο και στον 1ο παγκόσμιο. Δεν αμνήστευσα τα κίνητρα τους (των ηγετών κυρίως, γιατί οι από κάτω εν πολλοίς δεν ήξεραν τι παίζεται, πολλοί απ' αυτούς να βοηθήσουν την πατρίδα τους και το λαό ήθελαν και το κόμμα τους θυσίασε χωρίς να έχουν ιδέα), έγραψα απλώς ότι στην κατοχή πολεμούσαν για τη χώρα, ενώ οι ξένοι εθνικιστές που εσύ θαυμάζεις άκριτα έπεσαν να μας φάνε χωρίς καν να συνορεύουμε, χωρίς να τους έχουμε προκαλέσει, και ενώ βρισκόμασταν ήδη γονατισμένοι. Αν τέτοια ιδεώδη πρεσβεύει ο εθνικισμός τότε σκ**ά στον εθνικισμό, αν όχι αυτά θα πρέπει να στιγματίζονται και όχι να κρύβονται κάτω από το χαλί. Δεν έχει σημασία αν τα γεγονότα της βλάχικης λεγεώνας συνέβησαν μετά το θάνατο του Κοντρεάνου, σημασία έχει ότι αναμφισβήτητα κι αυτός ως είδωλό έπαιξε τεράστιο ρόλο στην καλλιέργεια αυτής της άρρωστης νοοτροπίας στους Ρουμάνους. Και επειδή πέρα από το αντικομμουνιστικό κατεβατό που κοπάνησες (δεν εξεπλάγην καθόλου, το αντίθετο) δεν απάντησες τίποτα επί της ουσίας, ούτε και αναίρεσες τις κοτσάνες για τους βορειοηπειρώτες αλλά περιορίστηκες πάλι στο "είναι πολύπλοκο το θέμα", δε θα συνεχίσω τη συζήτηση. Κι αν σε ρωτούσα τη γνώμη σου για τον κεμαλισμό ή το ναζισμό (εθνικισμοί και οι δύο), ρητορική θα ήταν η ερώτηση.

Έχεις δίκιο. Μνημόνια και καναπές μέχρι να σβήσει ο ήλιος, μπας και γίνουμε πρώτα ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Γιατί από το να γίνουμε κι εμείς κτήνη, καλύτερα να μείνουμε δούλοι. Καλή μας νύχτα, αργεί το ξημέρωμα...

Ανώνυμος είπε...

Και εγώ δε θα συνεχίσω τη συζήτηση.Και μόνο που μου ζητάς να σου αναλύσω τι γίνεται με βορειοηπειρώτες και βλάχους,το πράγμα γίνεται γελοίο.Μα γιατί,θέλεις μασημένη τροφή;
Τέλος πάντων,το μόνο συμπέρασμα που εξήγαγα από αυτά που γράφεις,είναι πως αν γινόταν αντίστοιχο πραξικόπημα εδώ, τώρα,(ανεξάρτητα αν ήταν εθνικιστικό ή κάτι άλλο,πες ότι δε γνωρίζαμε) όπως έγινε στην Τουρκία,εσύ σίγουρα θα ήσουν από αυτούς που θα καθόντουσαν στον καναπέ τους,παρακολουθώντας τις εξελίξεις από ασφαλές μέρος,μιας και είσαι...ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Αντιθέτως τα... ''κτήνη'' θα έβγαιναν στους δρόμους...
Επ,που σαι ρε;Και οι στρατιώτες του 1940 που πολεμούσαν στα βουνά της Ηπείρου,θηρία ανήμερα ήταν...Αν ήταν...''ΑΝΘΡΩΠΟΙ'',τώρα θα μιλούσαμε τραγουδιστά και θα λέγαμε '' Cosa stai facendo ?''
Χάρηκα που τα είπαμε.
Γιώργος ο Νότιος

ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ΤΙΑΝΕΥΣ είπε...

ΑΙΩΝΙΑ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ ΚΑΤΡΕΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΙΔΗΡΑ ΦΡΟΥΡΑ

ΑΘΑΝΑΤΟΙ