Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (ΚΟ) ξημεροβραδιάζεται για να βρει, να μεταφράσει και να παρουσιάσει ειδήσεις και άρθρα συμβατά με την θεματολογία του, χωρίς απαραίτητα να ταυτίζεται μαζί τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παρατιθέμενα links. Σχόλια και παρεμβάσεις του ΚΟ είναι σε χρώμα ερυθρό. Αν ψάχνεις για mainstream ειδησεογραφία και άποψη, ήρθες στο λάθος μέρος.

got democracy?

got democracy?
"Μη με παραδώσης εις την επιθυμίαν των εχθρών μου· διότι ηγέρθησαν κατ' εμού μάρτυρες ψευδείς και πνέοντες αδικίαν.."

kolokotronis

kolokotronis

Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

“Unconquered”: ένα πολιτικά μη ορθό κινηματογραφικό αριστούργημα


Ehud Would (Faith & Heritage) / ΚΟ

ΤοUnconqueredείναι μια από τις καλύτερες επικές ταινίες, την οποία όμως δεν έχετε ακούσει ποτέ. Κατασκευασμένη παράλληλα με άλλες επικές ταινίες της MGM, όπως το «Μπεν Χουρ» (Ben-Hur) και το «Οι Δέκα Εντολές» (The Ten Commandments) και με ένα all-star καστ, η αξία του είναι υψηλή όσον αφορά την παραγωγή, αλλά η μεγάλη του δύναμη είναι στην αφήγησή του: σπάει όλα τα ταμπού της πολιτικής ορθότητας. Με τη δύναμη της παραδοσιακής αποικιοκρατικής αφηγήσεώς του, είναι μία από τις καλύτερες ταινίες στην κινηματογραφική ιστορία.
Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, αυτή η μεταφορά από το μυθιστόρημα του Neil Swanson με τον ίδιο τίτλο, το Unconquered, επικεντρώνεται στην ζωή της Abby (την υποδύεται η ηθοποιός Paulette Goddard), μιας αγγλίδας χωριατοπούλας που με εντολή δικαστηρίου του Λονδίνου πωλείται ως σκλάβα στο Νέο Κόσμο γύρω στο 1760. Έτσι, η ταινία ασχολείται με ένα θέμα κυριολεκτικά «θαμμένο» από την πολιτική ορθότητα, την Λευκή δουλεία στην πρώιμη Αμερική, καθώς απεικονίζει τη μαζική εισαγωγή Άγγλων, Ιρλανδών και Σκωτσέζων σκλάβων.

Αυτή είναι η ουσία του πρωτοποριακού έργου του Michael Hoffman "They Were White and They Were Slaves" («Ήταν Λευκοί και Ήταν Σκλάβοι»), πράγμα που αποδεικνύει ότι τα 3/4 των Λευκών που κατέφθαναν στην αποικιακή Αμερική έρχονταν υπό κάποιο καθεστώς δουλείας. Αυτό σημαίνει με τη σειρά του ότι η δουλεία στην Αμερική ήταν κατά κύριο λόγο εμπόριο λευκής σαρκός και όχι μαύρης. Οι περισσότεροι δούλοι που έφταναν σε αυτές τις ακτές ήταν γιοι και κόρες των βρετανικών νησιών. Παρόλο που δεν υπήρχε κάποιο τέτοιο ταμπού κατά τη εποχή που κυκλοφόρησε η ταινία, αυτό και μόνο το σημείο αποκλείει αυτήν την ταινία από την mainstream «άποψη» σήμερα. 
Και γίνεται ακόμη καλύτερη αν αναλογισθούμε ότι η Abby αγοράζεται από τον καλοπροαίρετο έμπορο σκλάβων και ήρωα της ταινίας, λοχαγό Christopher Holden (που τον υποδύεται ο Gary Cooper). Ξέρω. Μα… ήρωας, ένας έμπορος σκλάβων; Για φαντάσου, ε.

Και ακούστε και αυτό – η σκλάβα ήταν πραγματικά ευτυχισμένη που αγοράστηκε από τον Holden και τρέφει μάλιστα και ελπίδες για γάμο μαζί του! Σήμερα μια τέτοια υπόθεση θα προκαλούσε πορείες αλλοπαρμένων φεμινιστριών, ροζ πλεκτά καπέλα γεννητικών οργάνων και όλα αυτά.

Εντούτοις, ο Holden αγόρασε μόνο το κορίτσι για να την φυλάξει από τα σαγόνια του συναδέλφου του, Martin Garth (τον υποδύεται ο ηθοποιός Howard Da Silva), τον κεντρικό "κακό" της ιστορίας. Αλλά όπως ο Holden δεν ταιριάζει με το πρότυπο του σύμφωνου με την πολιτική ορθότητα «ήρωα», ούτε ο Garth, με το πρότυπο του πολιτικώς ορθού «κακού»: κάνει με επιμιξία με μία Ινδιάνα και οπλίζει τους Ινδιάνους εναντίον των λευκών εποίκων, ένα προοίμιο της εξέγερσης του Pontiac (Μάιος - Νοέμβριος 1763), μια ανοιχτή εκστρατεία φυλετικής γενοκτονίας εναντίον των λευκών. Είναι θα λέγαμε, ο «αντιρατσιστής» στην ιστορία (στο μη πολτικώς ορθό της υπόθεσης προσθέστε ότι ο Da Silva που υποδύεται τον "κακό", είναι εβραϊκής καταγωγής).

Παράλληλα τρέχει και ένα μικρότερο σενάριο με την ινδιάνα σύζυγο του Garth και τη ζήλια της για τον πόθο του Garth για την Abby, καθώς φαίνεται σχεδιάζει να εγκαταλείψει την ερυθρόδερμη για χάριν της λευκής - μια εξέλιξη που κάνει την ινδιάνα να θέλει να τους εκδικηθεί.

Η ταινία επίσης, δεν αποκρύπτει το θέμα της ινδιάνικης αγριότητας γενικότερα, καθώς ακούμε την ινδιάνα να λέει για αυτά «που κάνουν οι Ινδιάνοι στις Λευκές γυναίκες». Οι Ινδιάνοι προχωρούν σε σφαγή των Λευκών, από σπίτι σε σπίτι, σφάζοντας άντρες, γυναίκες και παιδιά και όταν η Abby πέφτει στα χέρια τους, αρχίζουν να την βασανίζουν μέχρι θανάτου με αναμμένους δαυλούς.
Αλλά ο Holden, χρησιμοποιεί την δεισιδαιμονία των Ινδιάνων εναντίον τους για να επηρεάσει τη διάσωση της Abby. Κάτι που καταλήγει σε μία από τις επικές μάχες τόσο της αμερικανικής όσο και της κινηματογραφικής ιστορίας, καθώς η συνομοσπονδία των ινδιάνικων φυλών καταρρέει σαν ένα παλιρροϊκό κύμα στα ξύλινα τείχη του Fort Pitt. Η ασάφεια διαλύεται: οι λευκοί Χριστιανοί πρέπει να πολεμήσουν για τις δικές τους ζωές ενάντια στην αμείλικτη ινδιάνικη αγριότητα.

Αυτή ήταν η ιστορία εκείνες τις αποικιακές ημέρες της Αμερικής και αυτή η ιστορία βρίσκεται στα παλιά βιβλία ιστορίας. Αλλά στην εποχή μας, πλέον οι διάφοροι (προδότες της φυλής τους) Garth και οι άγριοί του είναι οι «καλοί» και οι Holdens είναι οι «κακοί». Το βλέπουμε αυτό στην ταινία "The Revenant" (2015), την αληθινή ιστορία του Hugh Glass (τον οποίον υποδύεται ο DiCaprio). Στην πραγματική ιστορία, ο Glass ήταν ένας κυνηγός που έμπλεκε σε μάχες με τους ινδιάνους, (και μάλιστα σκοτώθηκε από Ινδιάνους!), αλλά στην προσαρμογή του φιλμ, έχει έναν γιο μισό ινδιάνο (πλήρως φανταστικό στοιχείο) και στην  προσπάθειά του να εκδικηθεί εκείνους που τον ήθελαν νεκρό, μετατρέπεται σε social justice σταυροφόρο ενάντια στους "ρατσιστές" λευκούς που σκότωσαν το μικρό του Injun. Μια μεγάλη πραγματική ιστορία μεταμορφώνεται σε ξεκάθαρη αντι-Λευκή προπαγάνδα. 

Εννοείται ότι μόλις είδα την σκηνή με την αρκούδα, ήμουν υπέρ της αρκούδας.


ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / πηγή

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...



"Εννοείται ότι μόλις είδα την σκηνή με την αρκούδα, ήμουν υπέρ της αρκούδας."

Χα χα!!! Μα πως να μην είσαι Κ.Ο. με το μέρος της αρκούδας με τέτοια αντι-Λευκή προπαγάνδα! Εγώ θα πετούσα στην αρκούδα και τον σκηνοθέτη και τον σεναριογράφο και όλους τους συντελεστές! Δυστηχώς το μίσος των νεοταξιτών και των ακολούθων τους "χρησιμων ηλίθιων" για τον άνθρωπο είναι πολύ μεγάλο και κάνουν ότι μπορούν για να εξαφανίσουν την Λευκή φυλή, να διαλύσουν τα θεμέλια της κοινωνίας και γενικά να υποβαθμίσουν τον άνθρωπο σε ένα επίπεδο "κατοικίδιου" για τις ορέξεις τους. Το θέμα της λευκής δουλείας σήμερα είναι απαγορευμένο όσο και η άρνηση του "ολοκαυτώματος".


Συγχαρητήρια Κ.Ο. για την εξαίρετη δουλειά σου...

Ανώνυμος είπε...

Φαινεται οντως πολυ ωραια ταινια, θα την δουμε :p

Unknown είπε...

Μπορείτε να δείτε την ταινία εδώ

https://drive.google.com/file/d/0B-DpZDGQ0nZMdm5GdUh1aXhOcVk/view

https://xristianikosinema.blogspot.gr/

SkyWatcher είπε...

Είσαι καταπληκτικός!

Στέλιος Χ είπε...

Φυσικά και θα τη δούμε την ταινία, για να έχουμε και άποψη, αλλά ένα πράγμα δεν μου άρεσε (από ότι διάβασα εδώ). Η απεικόνιση των Ινδιάνων ως των κακών της υπόθεσης και υπερπροβολη της βαρβαρότητας τους. Νομίζω θα ήταν άδικο να βάζουμε τους Ινδιάνους στο ίδιο τσουβάλι με τους σημερινούς μη λευκούς ρατσιστες (κατά των λευκών) και φανατικούς φιλελε της πολιτικής ορθότητας και τα κύματα των Αφρικανών και μεσανατολιτων που κατακλύζουν τη Δύση. Οι Ινδιάνοι της Αμερικής είναι οι πραγματικοί ντόπιοι κάτοικοι της αμερικανικής ηπείρου που τους έκλεψαν την πατρίδα και τους εξολόθρευσαν μαζικά οι Ευρωπαίοι αποικοι απομακρυνοντας τους από τα προγονικα τους εδάφη και περιοριζοντας τους σε άγονες περιοχές των δυτικών, νοτιοδυτικων ΗΠΑ. Το τι βαρβαρότητες έκαναν κατά των αποικων κατά διαστήματα δεν συγκρίνονται με το το τράβηξαν αυτοί οι οποίοι και δικαιούνταν να αντιδράσουν στον κατακτητή. Είναι σα να λέμε, ότι και οι Έλληνες έκαναν βαρβαρότητες στους Τούρκους όταν προσπάθησαν να απελευθερωσουν τα πατρογονικα τους εδάφη της Μικράς Ασίας και να τα καταδικαζουμε ως απαράδεκτα ότι μάχες έδωσαν.. Ε δεν πάει έτσι!
Συγνώμη αν κούρασα.. Μόνο το θέμα με τους Ινδιανους ήθελα να σχολιάσω, επειδή τους συμπαθώ ιδιαίτερα και νιώθω ότι συμπάσχω με αυτό που έπαθαν να χάσουν την πατρίδα τους, μια ολόκληρη Ηπειρο!

SkyWatcher είπε...

Όλοι έχουμε μια ρομαντική εικόνα για τους ινδιάνους από τα παιδικά μας χρόνια. Στην αριστερή στήλη τoυ blog θα δεις την εικόνα ενός ινδιάνου σε φόντο κόκκινου ουρανού! Οπότε είμαι και εγώ fan των ινδιάνων. Το ότι όντως έδειξαν βαρβαρότητα δεν έχει να κάνει με το αν είναι "κακοί" ή "καλοί", (αυτό είναι στην κρίση του καθενός), έχει να κάνει με την απλή καταγραφή της αλήθειας. Η νέα τάξη σήμερα μισεί την αλήθεια και χρησιμοποιεί την ιστορία για τους δικούς τη σκοπούς. Ένας αγαπημένος της σκοπός είναι η εμπέδωση της λευκής ενοχής και για αυτό αυτή την ταινία (ή παρόμοιες) δεν πρόκειται να δούμε ποτέ πια.. Πάντως βαρβαρότητα έδειξαν και στις μεταξύ τους διαμάχες οι διάφορες ινδιάνικες φυλές, οι οποίες σφαζόντουσαν και μισιόντουσαν πολύ πριν έρθουν οι λευκοί έποικοι (αν και μελέτες έδειξαν ότι οι πρώτοι ευρωπαίοι είχαν έρθει από την εποχή του λίθου!) και ποτέ τους δεν ένιωσαν ένα έθνος ώστε να ενωθούν και να χτυπήσουν τον κατακτητή. Κάθε συσχέτιση με το 1821 συνεπώς είναι παντελώς ατυχής. Επίσης, παρά την «γενική άποψη», δεν εξολοθρεύθηκαν από τα όπλα των λευκών, αλλά από τις αρρώστιες (των λευκών). Αυτά εντελώς επιγραμματικά και αξίζουν περαιτέρω έρευνας.