Η ‘Fellowship of the New Life’ (‘Αδελφότητα της Νέας Ζωής’) ήταν μία βρετανική οργάνωση του 19ου αιώνα, από την οποία ένα κομμάτι διασπάστηκε και δημιούργησε την Fabian Society.
Ιδρύθηκε το 1883, από τον Σκωτσέζο διανοούμενο Thomas Davidson. Μέλη της Κοινότητας ήταν οι ποιητές Edward Carpenter και John Davidson, ο ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ζώων Henry Stephens Salt, ο σεξολόγος Havelock Ellis, η φεμινίστρια και λεσβία Edith Lees (η οποία αργότερα παντρεύτηκε, μόνο ‘για τους τύπους’ τον Ellis - φώτο κάτω) και ο μελλοντικός γραμματέας της Fabian, Edward R. Pease. Ο μελλοντικός Βρετανός πρωθυπουργός Ramsey MacDonald ήταν μέλος για σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο στόχος τους, σύμφωνα με το σχέδιο ‘Vita Nuova’, ήταν «η καλλιέργεια ενός τέλειου χαρακτήρα για τον καθένα και για όλους». Ήθελαν να μετασχηματίσουν την κοινωνία, δίνοντας το παράδειγμα της ‘καθαρής απλοποιημένης διαβίωσης’ στους άλλους για να ακολουθήσουν. Πολλά από τα μέλη της Κοινότητας υποστήριζαν τον πασιφισμό, την χορτοφαγία και την απλή ζωή, κάτω από την επιρροή των ιδεών του Λέοντα Τολστόι. Όταν, όμως, ορισμένα μέλη εξέφρασαν επίσης την επιθυμία να αναμιχθούν στην πολιτική προς ‘ενίσχυση του μετασχηματισμού της κοινωνίας’, αποφασίστηκε ότι μια ξεχωριστή ομάδα, η Fabian Society , θα μπορούσε επίσης να συσταθεί. Όλα τα μέλη είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν και τις δύο ομάδες.
Η Fellowship of the New Life ιδρύθηκε το 1883 από τον Σκωτσέζο φιλόσοφο, μελετητή, και παιδαγωγό Thomas Davidson, ως ένα ‘μη δογματικό’, αλλά ημι-μοναστικό κίνημα για τους οπαδούς του.
Μία από τις πρώτες προσπάθειές του ήταν να ανοίξει μια πειραματική κοινότητα στην Doughty Street.
Μια ομάδα διασπάστηκε (σε αυτήν εντάχθηκε ο αναδυόμενος θεατρικός συγγραφέας και ακτιβιστής George Bernard Shaw) το 1884 για να δημιουργήσει την Fabian Society.
Ο Davidson, ο οποίος δίδασκε στο St Louis του Missouri, επέστρεψε στην Αμερική το 1884 με έναν άλλον από τους ιδρυτές της Κοινότητας, τον Percival Chubb και επικεφαλής της Κοινότητας θα ήταν εφεξής ο Maurice Adams και ο JF Oakeshott.
Ο Edward Carpenter, συγγραφέας, χορτοφάγος, που ήταν αντίθετος στα πειράματα με ζώα και απείχε από οινομπνευματώδη ποτά, ο οποίος ήταν και από τους πρώτους ακτιβιστές της εκστρατείας για τα «δικαιώματα των ομοφυλοφίλων», συνδέθηκε με την Κοινότητα.
Από το 1888 έως το 1889, ο Carpenter ζούσε μαζί με τον Cecil Reddie, ένα παιδαγωγό που είχε εμπνευστεί από τον Ruskin. Οι δύο τους και η Κοινότητα προγραμμάτιζαν το ‘πρωτοποριακό και προοδευτικό σχολείο’ Abbotsholme στο Derbyshire, το οποίο άνοιξε το 1889.
Άλλα μέλη της ήταν ο δημοσιογράφος William Clarke, ο συγγραφέας για τη σεξουαλικότητα Havelock Ellis, η λεσβία συγγραφέας και λέκτορας Edith Lees, η οποία ήταν γραμματέας της Κοινότητας μέχρι παντρεύτηκε τον ψυχολόγο Havelock Ellis το 1891, και ο μελλοντικός πρωθυπουργός Ramsay MacDonald, ο οποίος ήταν επίσης γραμματέας της Κοινότητας για ένα χρόνο.
Εκείνοι που είχαν γίνει μέλη αλλά που προσχώρησαν στην Fabian Society ήταν μεταξύ άλλων, ο Edward Pease και ο Frank Podmore, που δραστηριοποιούνταν στην Fabian Society αλλά και στη συνέχεια στην Εταιρεία Ψυχικών Ερευνών, και, ενδεχομένως, ο συγγραφέας παιδικών βιβλίων Ε. Nesbit, ο οποίος ήταν μαθητής του Thomas Davidson.
Μερικοί από την ομάδα ήταν ‘χριστιανοί’ και όχι μόνο πνευματικές, αλλά υπήρχε η δέσμευση για τον ίδιο ‘ηθικό’, ‘μη δογματικό’, σοσιαλιστικό στόχο.
Από το 1889 δημοσίευαν ένα περιοδικό, που ονομαζόταν ‘The Sower’ (Ο Σπορέας) και στη συνέχεια το ‘Seed-Time’ (Η Ώρα της Σποράς).
Ο εκδότης του περιοδικού ήταν ο ελεύθερος στοχαστής και ηθικός φιλόσοφος Maurice Adams, ο οποίος επιμελήθηκε το τελευταίο τεύχος το 1898. Εκεί ανακοίνωσε τη λύση της ομάδας.
Η απόψεις της ομάδας ξεθώριασαν καθώς η Fabian Society και τελικά το Εργατικό Κόμμα ανέλαβε την ‘σοσιαλιστική σκέψη’ στην Αγγλία
2 σχόλια:
οι Rothschilds είχαν στείλει έναν πράκτορα τους, τον Άγγλο Benjamin Davidson στο San Francisco!
Άραγε ο Thomas Davidson έχει κάποια συγγένεια με τον Benjamin Davidson ή απλά είναι μια συνωνυμία;
Μήπως ο Thomas Davidson ήταν άραγε (και αυτός) μια "βιτρίνα" της οικογένειας Rothschild;
Ἄρα σὲ αὐτὰ τὰ κινήματα ἡ ὁμοφυλοφιλία (ἀνδρῶν τε καὶ γυναικῶν) ἔχει παίξει τὸν ρόλο της.
Νομίζω ὅτι χρειάζεται μία ἐκτεταμένη μελέτη τοῦ πῶς ἡ ὁμοφυλοφιλία ἔχει ἐπηρεάσει τὸν δυτικὸ ἐσωτερισμό - ἀποκρυφισμό, μαγεία, τεκτονισμὸ κ.λπ. καὶ μετέπειτα τὰ σοσιαλιστικά, περιβαλλοντικὰ κ.λπ. κινήματα.
Δημοσίευση σχολίου