Μοιάζει τρομακτικό: χωρίς να σας αγγίξουν, οι κλέφτες μπορούν να πάρουν τις πληροφορίες από μια πιστωτική σας κάρτα στο πορτοφόλι σας, να μεταφέρουν αυτές τις πληροφορίες σε μια κενή κάρτα και να ξεκινήσουν να ξοδεύουν, να ξοδεύουν, να ξοδεύουν πριν συνειδητοποιήσετε τι συνέβη...
Ονομάζεται ηλεκτρονικό pickpocketing.
Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη τεχνογνωσία, ένας μικρός υπολογιστής και ένας σαρωτής, όλα διαθέσιμα on-line για περίπου 100 δολάρια.
Η απειλή προέκυψε, καθώς οι εταιρείες καρτών υιοθέτησαν μια τεχνολογία που ονομάζεται αναγνώριση μέσω ραδιοσυχνοτήτων (radio frequency identification ή RFID). Μερικές από τις τελευταίας γενιάς πιστωτικές κάρτες, διαβατήρια, κλειδιά δωματίου του ξενοδοχείου, άδειες οδηγού και badges χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνολογία.
Αντί να περνάνε κατά μήκος οι πληροφορίες μέσω της σάρωσης της μαγνητικής ταινίας, οι κάρτες RFID "εκπέμπουν" τα δεδομένα χρησιμοποιώντας το ενσωματωμένο τσιπ ηλεκτρονικού υπολογιστή και κεραία ραδιοφώνου.
Σε κατάστημα στη Νέα Υόρκη ο Walt Augustinowicz έκανε μία επίδειξη πως γίνεται. Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα γίνεται ηλεκτρονικός πορτοφολάς σε τέσσερις ανύποπτους πελάτες χωρίς καν να απλώσει το χέρι του στο πορτοφόλι τους.
Δείτε το βίντεο:
Από 35 εκατομμύρια έως και 100 εκατομμύρια κάρτες με αυτή την τεχνολογία κυκλοφορούν στις Ηνωμένες Πολιτείες και είναι σίγουρο ότι θα γίνουν περισσότερες, γιατί οι contactless κάρτες (χωρίς επαφή) υποτίθεται ότι θα επιταχύνει τις συναλλαγές, και έτσι προφανώς θα ενθαρρυνθεί περισσότερο η χρήση πιστωτικών καρτών και θα έρθουν μεγαλύτερα κέρδη για τους εκδότες πιστωτικών καρτών και επιχειρήσεων.
Η αλλαγή στην τεχνολογία έχει επίσης δώσει το έναυσμα για μια επιχείρηση εξειδικευμένη στο Englewood.
Η επιχείρηση – ‘Identity Stronghold’ - πωλεί θήκες για κάρτες και πορτοφόλια που μπλοκάρουν τα σήματα ραδιοφωνικής εκπομπής των καρτών.
Ο ιδιοκτήτη της Stronghold Identity, είναι ο Walt Augustinowicz, ο ίδιος Augustinowicz ο οποίος, ως ηγέτης του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος της επαρχίας Sarasota, εκστράτευσε εναντίον της σχολικής εισφοράς το 2010.
Η ιδέα για την πώληση ασπίδων για κάρτες εξελίχθηκε το 2005 από την αντίθεσή του σε μια εθνική ταυτότητα. Άκουσε ότι η κάρτα θα διαθέτει την τεχνολογία RFID, και ήθελε να προστατεύσει τη ιδιωτικότητά του.
Καθώς κατάλαβε το εμπορικό δυναμικό, ο Augustinowicz εγκαταλείψει την εργασία του ως προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών για μια ασφαλιστική εταιρεία για να ιδρύσει την Identity Stonghold, η οποία απασχολεί τώρα 13 υπαλλήλους σε ένα γραφείο στο Βιομηχανικό Πάρκο του Paul Morris.
Στην αρχή, οι εκδότες καρτών δεν δέχτηκαν ότι κάποιος θα μπορούσε να διαπεράσει την ασφάλειά τους.
Έτσι, ο Augustinowicz άρχισε να ταξιδεύει στη χώρα και να διεξάγει διαδηλώσεις που κάλυπταν οι τηλεοπτικές ειδήσεις. Τυπικά, ένας δημοσιογράφος τον συνόδευε σε ένα αεροδρόμιο ή σε ένα πολυσύχναστο δρόμο, όπου «έκλεβε» τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας από τους περαστικούς.
Η τεχνική μοιάζει με παραδοσιακό τρόπο που ένας πορτοφολάς πρέπει να κλέψει μια πιστωτική κάρτα για να διαβάσετε το σήμα της, αν και δεν είναι πάρα πολύ δύσκολο σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή.
Ο Augustinowicz έχει εμφανιστεί στο Fox News, το Drudge Report και το Discovery Channel. Τον Δεκέμβριο, στο WREG-TV στην πόλη Μέμφις του Τενεσί, προβλήθηκε μια επίδειξη ηλεκτρονικού pickpocketing, συγκεντρώνοντας 1,2 εκατομμύρια επισκέψεις στην ιστοσελίδα του μέσα σε τρεις ημέρες.
Πόσο όμως, μεγάλο πρόβλημα είναι το ηλεκτρονικό pickpocketing;
Δεν θα το βρείτε ανάμεσα στα στατιστικά στοιχεία για τις απάτες. «Οι εταιρείες πιστωτικών καρτών λένε ότι κανείς δεν έχει συλληφθεί, και έτσι αυτό δεν συμβαίνει», λέει ο Augustinowicz. "Θα έλεγα ότι είναι τόσο πονηρό που κανένας δεν έχει συλληφθεί."
Οι καταναλωτές δεν έχουν δημιουργήσει αναστάτωση διότι οι εκδότες καρτών, δέχονται το χτύπημα για δόλια χρήση της κάρτας, και με το ηλεκτρονικό pickpocketing, τα θύματα δεν έχουν καμία δυνατότητα να γνωρίσουν το πώς κλάπηκαν οι πληροφορίες τους.
Επίσης, οι εταιρείες καρτών έχουν ένα αποδεκτό επίπεδο απώλειας, και οι contact-less κάρτες δεν έχουν διεισδύσει στην αγορά αρκετά για να σπάσουν αυτό το όριο, λένε μερικοί εμπειρογνώμονες.
Ορισμένες εταιρείες θα συμμορφωθούν με τις αιτήσεις για κάρτες που δεν χρησιμοποιούν RFID.
Το δε περιοδικό Consumer Reports αυτού του μήνα είχε μια άλλη πρόταση: κολλητική ταινία και αλουμινόχαρτο.
Είναι αλήθεια ότι λειτουργεί, αλλά μάλλον δεν θα πάρει τη δουλειά από τον Augustinowicz. Βλέπετε, το αλουμινόχαρτο κρατάει τα τρόφιμα φρέσκα, αλλά οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγοράζουν τάπερ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου