Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (ΚΟ) ξημεροβραδιάζεται για να βρει, να μεταφράσει και να παρουσιάσει ειδήσεις και άρθρα συμβατά με την θεματολογία του, χωρίς απαραίτητα να ταυτίζεται μαζί τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παρατιθέμενα links. Σχόλια και παρεμβάσεις του ΚΟ είναι σε χρώμα ερυθρό. Αν ψάχνεις για mainstream ειδησεογραφία και άποψη, ήρθες στο λάθος μέρος.

got democracy?

got democracy?

kolokotronis

kolokotronis

Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014

Τα κρυφά μηνύματα της ταινίας “Prisoners”


The Vigilant Citizen / ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ *

Η ταινία “Prisoners” («Κρατούμενοι») είναι μια ταινία θρίλερ του 2013 που αναφέρεται στην απαγωγή δύο κοριτσιών στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ. (Πρωταγωνιστές είναι οι : Hugh Jackman και Jake Gyllenhaal - δείτε trailer στο τέλος). Πίσω από αυτή την αρκετά καλή ιστορία εγκλήματος υπάρχουν κάποιοι λεπτοί συμβολισμοί που - μέσω της ταινίας – σχολιάζουν τη θρησκεία, την ηθική και τις κρυμμένες δυνάμεις που παίζουν ρόλο στην κοινωνία.

Το ‘Prisoners’ αφορά την απαγωγή δύο μικρών κοριτσιών (ενός λευκού και ενός μαύρου) σε μια μεσαία αμερικανική πόλη, την Conyers της Πενσυλβάνια κατά τη διάρκεια της γιορτής της Ημέρας των Ευχαριστιών. Το γκρίζο, μουντό σκηνικό της ταινίας επιτρέπει στους χαρακτήρες να λάμψουν, καθώς η ιστορία οδηγείται μέσα από τους πόνους, τους αγώνες και τα διλήμματα τους. Μέσα από την προέλευση και την εξέλιξη του κάθε χαρακτήρα, η ταινία σχολιάζει (και μερικές φορές καταδικάζει) ορισμένες πτυχές της αμερικανικής κοινωνίας. Ορισμένα από τα αντικείμενα που θίγονται είναι : Ο Χριστιανισμός, οι «preppers», οι μυστικές εταιρίες και ο έλεγχος του νου. Ας δούμε τους πιο σημαντικούς χαρακτήρες της ταινίας.

Keller Dover, ο πατέρας

Ο κ. Dover είναι πραγματικά, πραγματικά τσαντισμένος

Ο Keller Dover (τον υποδύεται ο Hugh Jackman) είναι ένας άνθρωπος της οικογένειας, ένας αφοσιωμένος Χριστιανός και ένας "Prepper" - κάποιος που διατηρεί στην αποθήκη του σπιτιού του ένα τεράστιο απόθεμα διαφόρων αγαθών σε περίπτωση μιας μεγάλης καταστροφής. (Για το κίνημα των "preppers" βλέπε εδώ, εδώ κι εδώ). Επίσης, είναι πολύ πατριώτης. Για παράδειγμα, το αγαπημένο του τραγούδι είναι το ‘Star Spangled Banner (εθνικός ύμνος των ΗΠΑ). Αν και δεν αναφέρεται ρητά στην ταινία, ο Keller έχει κάπως το προφίλ του Libertarian ή κοντά στο κίνημα του ‘Tea Party. Ωστόσο, μπορούμε γρήγορα να συνειδητοποιήσουμε ότι στο πλαίσιο αυτής της ταινίας, αυτά τα γνωρίσματα δεν τον βοηθάνε. Στην πραγματικότητα, λίγο πολύ τον οδηγούν στην πτώση του.

Στην πρώτη κιόλας σκηνή της ταινίας, ο Keller Dover απαγγέλλει μια προσευχή λίγο πριν ο γιος του πυροβολήσει ένα ελάφι. Εδώ αφήνεται ένα υπονοούμενο ότι η θρησκεία αναμιγνύεται στο θάνατο ενός «αθώου ζώου»
Στο αγροτικό του αυτοκίνητο υπάρχει ένα "ψάρι" (χαρακτηριστικό χριστιανικό σύμβολο που τοποθετείται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου) και από τον καθρέφτη κρέμεται ένας σταυρός. Για να συνδεθούν τα πράγματα ακόμα πιο πολύ με τον Χριστό, ο Keller είναι ένας ξυλουργός 

Γρήγορα μαθαίνουμε ότι ο Keller είναι ένας "Prepper". Στο δρόμο της επιστροφής από το κυνήγι, ο Keller δίνει στο γιο του την ίδια συμβουλή που ο πατέρας του, του έδωσε:

«Να είσαι έτοιμος. Τυφώνας, πλημμύρα, ό, τι νάναι τελειώνει την ύπαρξή μας. Δεν υπάρχουν άλλα τρόφιμα να πάρουμε από το μανάβικο. Τα βενζινάδικα στερεύουν. Οι άνθρωποι απλά στρέφονται ο ένας εναντίον του άλλου. Ξαφνικά, το μόνο που στέκεται ανάμεσα σε εσένα και στο να γίνεις νεκρός ... είσαι εσύ».
Το υπόγειο του κ. Dover είναι μια καλά οργανωμένη αποθήκη με προμήθειες τροφίμων, εργαλεία, όπλα, ακόμα και αντιασφυξιογόνες μάσκες

Αν και δεν υπάρχει τίποτα λανθασμένο ή παράνομο σχετικά με την αποθήκευση αντικειμένων στο υπόγειο κάποιου, οι άνθρωποι γύρω από τον Keller ενεργούν αλλόκοτα γιαυτό. Έχουμε την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα θέμα ταμπού. Όταν αργότερα ο ντετέκτιβ επισκέπτεται το υπόγειο του Keller και ανακαλύπτει το μυστικό "prepper", ο Keller καθίσταται αμέσως ύποπτος. Εν ολίγοις, η ταινία μεταφέρει ήσυχα την ιδέα ότι αυτό το είδος του ατόμου είναι ύποπτο και δεν είναι αξιόπιστο.

Αφού μαθαίνει ότι το κοριτσάκι του ίσως έχει απαχθεί, ο Keller γίνεται τρελός. Καθώς η ταινία εξελίσσεται, η απελπισία του μετατρέπεται σε τρέλα και ο Keller απαγάγει έναν άντρα ο οποίος πιστεύει ότι είναι ο ένοχος και αποφασίζει να τον βασανίσει.

Αν και θεωρήθηκε αθώος και απελευθερώθηκε από την αστυνομία, ο Keller είναι πεπεισμένος ότι ο Alex Jones είναι ο ένοχος . Τον απαγάγει και να τον βασανίζει για μέρες για να τον κάνει να μιλήσει.
Ο Keller Dover απάγει ένα παράξενο τύπο που ονομάζεται Alex Jones, γιατί του φαίνεται ότι γνωρίζει που χάθηκε η κόρη του.

Παρά το γεγονός ότι ο Alex Jones ως τύπος μοιάζει και συμπεριφέρεται όπως ένας παιδεραστής, ανακαλύπτουμε ότι είναι αθώος. Ακόμα χειρότερα, αποδεικνύεται ότι ο ίδιος απήχθη ως παιδί και η περίεργη συμπεριφορά του είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών ελέγχου του νου που διετάραξε την πνευματική ανάπτυξη του (έχει το IQ ενός δεκάχρονου αγοριού). Η επιλογή του ονόματος Alex Jones είναι ενδιαφέρουσα, διότι, όπως πολλοί από εσάς ίσως γνωρίζετε, είναι επίσης το όνομα του "συνωμοσιολόγου" ραδιοπαρουσιαστή που προωθεί το κίνημα «Prepper», τον συνταγματισμό (αμερικάνικο πατριωτισμό) και άλλα στοιχεία με τα οποία ο Keller Dover μάλλον συμφωνεί. Ωστόσο, στην ταινία, το όνομα του Alex Jone συσχετίζεται με ένα διανοητικά ανεπαρκή άντρα που ξυλοκοφορτώνεται από τον Keller. Είναι αυτό ένα είδος αποδοκιμασίας του Alex Jones και των ανθρώπων που συμφωνούν μαζί του;

Ότι και να συμβαίνει, με την απαγωγή και τον βασανισμό του Alex Jones, ο Keller τραυματίζει ακόμα περισσότερο ένα ήδη κατεστραμμένο άτομο.
Καθώς όσο πάει τρελαίνεται και πιο πολύ, ο Keller χτίζει έναν θάλαμο βασανιστηρίων έθιμο όπου περιορίζει τον Άλεξ σε ένα μικρό σκοτεινό χώρο και τον καταβρέχει με ζεματιστό νερό
Στο υπόλοιπο της ταινίας, το μόνο που βλέπουμε από τον Alex είναι το ένα μάτι του, καθώς φωτίζεται από αυτή την μία τρύπα, ίσως ένα σύμβολο της αέναης κατάστασης ελέγχου του νου

Έτσι, αντί να βοηθήσει τις αρχές να βρουν την κόρη του ή ακόμα και να παρηγορήσει την οικογένειά του, ο Keller επιτίθεται σε ένα αθώο άτομο και γίνεται ο ίδιος απαγωγέας.

Ενώ οι πράξεις του Keller μπορεί να προήλθαν από έναν ευγενή σκοπό, διασχίζει ευδιάκριτα τα όρια ανάμεσα στο σωστό και το λάθος. Αυτή η σύγκρουση περαιτέρω τονίζεται όταν ο Keller καταφεύγει στην προσευχή για να βρει τη δύναμη και, ίσως, τις απαντήσεις. Σε κάποιο σημείο, κατά τη διάρκεια μιας σειράς από βασανιστήρια, ο Keller απαγγέλλει την Κυριακή προσευχή (Πάτερ Ημών):

    «... Και συγχώρησε τα αμαρτήματά μας, όπως κι εμείς συγχωρούμε ...»

Αλλά σταματά στο σημείο όπου υποτίθεται ότι θα πει «όσοι αμαρτάνουν σε μας» - που δείχνει ότι δεν μπορεί να ζήσει με τα χριστιανικά ιδεώδη που περιγράφονται στην προσευχή που αυτός απαγγέλλει.

Εν ολίγοις, ο Keller αντέδρασε στην απαγωγή της κόρης του βίαια, πεισματικά εστιάζοντας σε ένα μοναδικό (αθώο) άτομο. Αντί να δώσει παρηγοριά ή να αναζητήσει τα πραγματικά γεγονότα σχετικά με την απαγωγή της κόρης του, ο Keller, βασίζεται στο ένστικτό του και αναμιγνύει την άγνοια και το θυμό. Μέσω της απάντησης του Keller στην κρίση της οικογένειας, η ταινία δεν προβάλλει με θετικό τρόπο το «θρησκευτικό, πατριωτικό, prepper» προφίλ. Ενώ φαινόταν ότι είναι προετοιμασμένος για την καταστροφή, εξαιτίας του γεγονότος αυτού ο Keller έγινε παρανοϊκός, παράλογος και επιρρεπής στην τρέλα. Επιπλέον, πίσω από το πρόσωπο του "καλού Χριστιανού" κρύβει ένα άπειρο "απόθεμα" θυμού, μίσους και οργής.

Ευτυχώς , ο ντετέκτιβ που είναι επικεφαλής της έρευνας, είναι το ακριβώς αντίθετο της Keller.

Ο ντέτεκτιβ Λόκι
Σε αντίθεση με τον Keller Dover, ο ντετέκτιβ Λόκι είναι ορθολογικός, μεθοδικός και ποτέ δεν παρεκκλίνει από το νόμο. Ο ίδιος δεν φαίνεται να έχει οποιοδήποτε είδος οικογένειας και παρουσιάζεται ως ένα μοναχικό άτομο αφιερωμένο στη δουλειά του. Παρά το ότι δέχεται συνεχώς λεκτικές επιθέσεις από τον Keller, ο Λόκι παραμένει εστιασμένος στην αποστολή του και κατορθώνει να σώσει λίγο πολύ όλους όσους  εμπλέκονται σε αυτό το δράμα.

Ο Λόκι είναι το όνομα ενός αρχαίου θεού των Νορβηγών και είναι γνωστό ότι είναι πανούργος, με ακονισμένο μυαλό και μερικές φορές ηρωικός. Είναι επίσης γνωστό ότι είναι ένας απατεώνας, που αλλάζει μορφή και που τελικά καταλήγει ενάντια στους θεούς. Μήπως ο detective Loki έχει κοινά με το νορβηγό θεό που έχει το ίδιο όνομα; Αντιπροσωπεύει συμβολικά την αντίθεση στις μονοθεϊστικές, χριστιανικές πεποιθήσεις του Keller Dover; Επιπλέον, ο Λόκι χρησιμοποιεί σίγουρα νοητικές δυνάμεις για να επιτύχει τους στόχους του.

Ενώ ο Keller συνδέεται με τα χριστιανικά ψάρια και σταυρούς, ο Λόκι καλύπτεται από αποκρυφιστικά σύμβολα :

Τα μασονικά σύμβολα του Loki φαίνονται καθαρά μερικές φορές κατά τη διάρκεια της ταινίας, συχνά όταν ο ίδιος φαίνεται να χρησιμοποιεί το μυαλό του και να ερευνά τα στοιχεία σχετικά με την υπόθεση.

Το μασονικό δαχτυλίδι του detective Loki εμφανίζεται καθαρά σε όλη την ταινία. Είναι πιο ορατό κατά τη διάρκεια των σκηνών όπου ερευνά τις ενδείξεις ή προβληματίζεται σχετικά με το τι συμβαίνει. Ο Λόκι αντιπροσωπεύει το Τεκτονικό ιδεώδες της αλήθειας μέσω της δύναμης και της διάνοιας του ανθρώπου
Ο Loki έχει τατουάζ με αστρολογικά σύμβολα στα δεξιά του δάχτυλα, τα οποία είναι σημαντικά σύμβολα των απόκρυφων μυστηρίων
Στο λαιμό του έχει τατουάζ το οκτάκτινο αστέρι. Στον απόκρυφο συμβολισμό, αυτό είναι γνωστό ως το αστέρι της Ιστάρ, μιας βαβυλωνιακής θεάς που συνδέεται με την Αφροδίτη

Εν ολίγοις, ο Λόκι συνδέεται με την ορθολογικότητα και την φώτιση για τις οποίες μιλάνε οι απόκρυφες μυστικές κοινωνίες. Υπό αυτή την έννοια, είναι το αντίθετο του ανορθολογικού, και βασιζόμενου στο συναίσθημα Keller.

Χωρίς πολύ θόρυβο, μέσα από το πλούσιο συμβολισμό που συνδέεται με τους χαρακτήρες του Keller Dover και του ντετέκτιβ Λόκι, η ταινία επικρίνει τον τύπο του «θρησκευόμενου prepper», ενώ δοξάζει τα μέλη μυστικών κοινωνιών. Αλλά ο Keller δεν είναι ο μόνος αρνητικός εκπρόσωπος του Χριστιανισμού στην ταινία. Ενώ ερευνά μια λίστα με δράστες σεξουαλικών εγκλημάτων που ζουν στην περιοχή, ο ντετέκτιβ Λόκι καταλήγει να επισκεφτεί ένα τοπικό ιερέα ... και τον βρίσκει πεσμένο στο πάτωμα, μεθυσμένο. Τότε ο Λόκι βρίσκει ένα πτώμα στο υπόγειο του (αν και αυτό είναι το σώμα ενός απαγωγέα παιδιού).

Οι κρατούμενοι είναι επίσης μια άλλη κακή εκπροσώπηση του Χριστιανισμού : Holly Jones, η απαγωγέας.

Holly Jones: απαγωγέας παιδιών, έλεγχος του νου και πόλεμος κατά του Θεού

Η Holly Jones (με στυλ "θεοσεβούμενης") στέκεται δίπλα σε μια ειρωνική ζωγραφική με έναν άγγελο να βλέπει πάνω από δύο παιδιά (Holly = άγια, άλλη μια ειρωνία) 

Προς το τέλος της ταινίας μαθαίνουμε ότι η Holly Jones (η "θεία" του Alex Jones) είναι αυτή που απήγαγε τα δύο μικρά κορίτσια. Ισχυρίζεται ότι αυτή και ο αποθανών σύζυγός της υπήρξαν ευσεβείς χριστιανοί και ότι έτρεχαν παντού να "διαδώσουν τα Καλά Νέα". Ωστόσο, δεδομένου ότι έχασαν τον γιο τους από καρκίνο, στράφηκαν εναντίον του Θεού. Λέει στον Keller :

«Το να κάνουμε τα παιδιά να εξαφανίζονται είναι ο πόλεμος που δίνουμε εναντίον του Θεού. Αυτό κάνει τους ανθρώπους να χάσουν την πίστη τους. Τους μετατρέπει σε δαίμονες, όπως εσένα».

Όπως μαθαίνουμε για τον τρόπο λειτουργίας του ζευγαριού Jones, ανακαλύπτουμε ότι χρησιμοποιούν βασικές τεχνικές ελέγχου του μυαλού για τα παιδιά: Δίνουν ναρκωτικά στα αιχμάλωτα παιδιά, τα τραυματίζουν με το να τα ρίχνουν σε σκοτεινές τρύπες και να τα υποβάλλουν σε τρελά παιχνίδια του μυαλού. Το σύστημα αυτό αντιπροσωπεύεται με ένα σημαντικό σύμβολο: τον λαβύρινθο.

Ο ντετέκτιβ Λόκι παρατηρεί μια εικόνα του συζύγου της Χόλι να φοράει ένα κρεμαστό κόσμημα με λαβύρινθο

Το σύμβολο του λαβυρίνθου είναι εξαιρετικά σημαντικό σε όλη την ταινία. Αντιπροσωπεύει το σύστημα που απαγάγει παιδιά και, το πιο σημαντικό, την κατάσταση ελέγχου του νου που αυτά τα παιδιά αναγκάζονται να ζήσουν. Οι απαγωγείς έδωσαν στα παιδιά βιβλία με λαβύρινθους λέγοντας «Τελειώστε όλους τους λαβύρινθους και θα μπορείτε να πάτε στο σπίτι». Αυτό το αθώο παιχνίδι μπορεί να γίνει μια τραυματική δοκιμασία για ένα θύμα ελέγχου του νου.

“Finish all the mazes and you can go home”
Μετά από μέρες βασανιστηρίων, ο Alex Jones λέει τελικά στον Keller : «Δεν είμαι ο Alex Jones», πράγμα που σημαίνει ότι απήχθη από την Holly και ότι του δόθηκε μια άλλη προσωπικότητα. Όταν ο Keller τον ρωτά πού είναι τα παιδιά που απήχθησαν, ο Jones απαντά: «Είναι στο λαβύρινθο. Εκεί θα τα βρείτε». Φυσικά, ο Jones δεν αναφέρεται σε ένα πραγματικό λαβύρινθο, αλλά στην κατάσταση ελέγχου του νου που υφίστανται τα παιδιά.

Αργότερα, ο Loki βρίσκει έναν ύποπτο που ονομάζεται Bob Taylor, ο οποίος ενεργεί περίεργα και ο οποίος ήταν επίσης θύμα της Holly Jones. Έμενε στο σπίτι της για τρεις εβδομάδες και ήταν υπό την επήρεια ναρκωτικών με κοκτέιλ LSD / κεταμίνης, η οποία είναι κλασική τεχνική ελέγχου του νου. Ο Bob κατόρθωσε να δραπετεύσει από το σπίτι, αλλά ενώ ο Bob είναι ελεύθερος, το μυαλό του δεν είναι σίγουρα. Μπορούμε γρήγορα να συνειδητοποιήσει ότι εξακολουθεί να είναι «κολλημένος στο λαβύρινθο».
Το σπίτι του Bob καλύπτεται πλήρως από ατέλειωτους λαβύρινθους
Κατά την ανάκριση από την αστυνομία , ο Bob ζωγραφίζει μανιωδώς λαβύρινθους που ισχυρίζεται ότι είναι «χάρτες» για τα απαχθέντα παιδιά

Ενώ οι "χάρτες" του Bob στην πραγματικότητα δεν οδηγούν στη πραγματική θέση των παιδιών, οδηγούν στην ψυχολογική τους κατάσταση : Παγιδευμένα στο λαβύρινθο ελέγχου του νου εκείνης που τα χειρίζεται. Στον πραγματικό έλεγχο του νου, ο λαβύρινθους είναι μια σημαντική εικόνα - έναυσμα που αντιπροσωπεύει με ακρίβεια την κατάσταση του μυαλού ενός σκλάβου. Χάρτες λαβύρινθοι» έχουν προγραμματιστεί μέσα στο εσωτερικό κόσμο του θύματος για να το κρατήσουν από το να έχει πρόσβαση στην αληθινή προσωπικότητά του.

Ό Bob προσπαθεί να βοηθήσει την αστυνομία , αλλά τα κατεστραμμένα μυαλό του δεν του επιτρέπει να δώσει τις πραγματικές πληροφορίες. Όταν ο Λόκι γίνεται  επιθετικός κατά τη διάρκεια της ανάκρισης και ζητά συγκεκριμένες απαντήσεις, ο Bob λέει «δεν μπορώ...» και αυτοκτονεί. Οι πραγματικές σκλάβοι του ελέγχου του νου συχνά προγραμματίζονται να αυτοκτονήσουν σε τέτοιου είδους καταστάσεις.

Καθώς ο Λόκι εξετάζει το σπίτι του Bob, ανακαλύπτει ότι ο Bob έχει εντελώς εμμονή με τους απαγωγείς παιδιών και την τακτική τους (αναπλάθει απαγωγές παιδιών χρησιμοποιώντας ανδρείκελα, σαν χόμπι). Ψάχνοντας τα πράγματα του Bob, ο Λόκι βρίσκει ένα βιβλίο που φαίνεται να έχει γραφτεί για τον Jones.

Ο Λόκι εξετάζει ένα βιβλίο με τίτλο «Βρίσκοντας τον Αόρατο Άνθρωπο» ("Finding the Invisible Man"), το οποίο γράφτηκε από έναν πρώην πράκτορα του FBI

Σύμφωνα με έναν συνάδελφό του Λόκι, το βιβλίο είναι για ένα «θεωρητικά ύποπτο που πιστεύεται ότι είναι υπεύθυνος για μια σειρά απαγωγών παιδιών». Προσθέτει ότι το βιβλίο είναι «εντελώς αναξιόπιστο». Η τελευταία σελίδα του βιβλίου περιέχει ένα άλυτο λαβύρινθο, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε από τον Jones ως ένα άρρωστο παιχνίδι που τραυματίζει τα παιδιά.

Ενώ το βιβλίο είναι αναξιόπιστο  "Ο Αόρατος Άνθρωπος" φαίνεται να περιγράφει με ακρίβεια τον Jones και το σύστημα ελέγχου του νου. Ωστόσο, μπορεί κανείς να ρωτήσει: εργάζεται ο Jones για μια υψηλότερη οργάνωση; Είναι το "The Invisible Man" στην πραγματικότητα το σύστημα ελέγχου του νου Ultra MK της αποκρυφιστικής ελίτ; Μήπως το γεγονός ότι το βιβλίο είναι αναξιόπιστο σημαίνει ότι ισχυροί άνθρωποι κάλυψαν την ιστορία;

Ότι και να συμβαίνει, η ταινία έχει ένα χάπι έντ: Τα παιδιά διασώθηκαν και επέστρεψαν στην οικογένειά τους. Έτσι, ποιος είναι ο πραγματικός αιχμάλωτος;

Στην ξέφρενη αναζήτηση του για την κόρη του, η οποία τον οδηγεί να απαγάγει και να βασανίσει τον Alex Jones, ο Keller Dover διασχίζει τη γραμμή ανάμεσα στο καλό και το κακό. Προσπαθεί να δικαιολογήσει τις ενέργειές του ισχυριζόμενος:

«Δεν είναι άνθρωπος πια. Σταμάτησε να είναι άνθρωπος, όταν πήρε τις κόρες μας».

Αλλά με την απάνθρωπη αιχμαλωσία του με αυτόν τον τρόπο, Keller έπεσε στο ίδιο επίπεδο με τους απαγωγείς των παιδιών. Έγινε ένας από αυτούς.

Αργότερα, όταν Keller συνειδητοποίησε ότι η κόρη του ήταν στο σπίτι της Holly Jones, έσπευσε εκεί για να την βασανίσει. Ωστόσο, η Holly είχε ένα όπλο και τον ανάγκασε να πηδήσει σε μια μαύρη τρύπα.
Αντί να σώσει την κόρη του, ο Dover βρέθηκε παγιδευμένος στην ίδια τρύπα μέσα στην οποία η κόρη του στο παρελθόν ήταν παγιδευμένη

Ως εκ τούτου, ο Keller γίνεται ο  ίδιος αιχμάλωτος. Μετά από μια περίοδο ηθικής δοκιμασίας, ο χρόνος του στην μαύρη τρύπα μπορεί να αποτελέσει τον πνευματικό θάνατο του και μπορεί να συγκριθεί με τις τρεις ημέρες που πέρασε ο Ιησούς Χριστός στον τάφο του πριν αναστηθεί. Στις αρχαίες απόκρυφες μυστικές κοινωνίες, οι υποψήφιοι για την μύηση κρατιούνταν στο σκοτάδι για αρκετές ημέρες εκπροσωπώντας τον θάνατο του «παλιού του εαυτού» πριν «ξαναγεννηθεί πνευματικά».
Ενώ ερευνά το σπίτι της Holly, ο Λόκι ακούει τον Dover να φυσά μια σφυρίχτρα που βρέθηκε στην τρύπα. Η ταινία τελειώνει εκεί

Μαντέψτε ποιος σώζει τελικά τον Keller από την τρύπα. Ο ντετέκτιβ Λόκι. Κατά μία έννοια, ο Λόκι είναι ο σωτήρας του Keller, αυτός που τον ελευθερώνει από τον πνευματικό θάνατο και το δίνει μια δεύτερη ζωή. Ο Λόκι, είναι εκπρόσωπος των μασονικού τύπου κρυφών μυστικλων κοινωνιών, ως εκ τούτου απεικονίζεται ως αυτός που τραβά τον Keller, μαζί με το παράλογο και υποκριτικό πάθος του, έξω από την κόλαση στην οποία ο ίδιος έπεσε μέσα.
Ενώ ο Λόκι πιθανότατα έσωσε τη ζωή του, ο Keller, ωστόσο, θα πρέπει να πάει στη φυλακή για τα εγκλήματα που διέπραξε. Στο τέλος, υπάρχει μόνο ένας αληθινός κρατούμενος στην ταινία : ο Keller Dover.

Συμπέρασμα
Μέσα από τους χαρακτήρες του Keller Dover και του ντετέκτιβ Λόκι , το ‘Prisoners’ κάνει σχόλια σχετικά με συγκεκριμένα στοιχεία της κοινωνίας, ρίχνοντάς τους είτε ευνοϊκό είτε δυσμενές φως. Ο Keller είναι ένας άνθρωπος της οικογένειας που είναι θρησκευόμενος, πατριώτης και προετοιμασμένος για την καταστροφή. Ενώ στην αρχή, φαίνεται να είναι ο ήρωας της ιστορίας, καταλήγει να είναι κάπως "κακός". Τα χαρακτηριστικά που τον καθορίζουν θετικά στην αρχή μετατρέπονται σε γιγαντιαίες ατέλειες αναγκάζοντας τον να γίνει παράλογος, σαδιστής και παρανοϊκός. Εκείνος που σώζει τα πράγματα είναι ο ντετέκτιβ Λόκι, ένας χαρακτήρας τον οποίο καλύπτει κυριολεκτικά ένας απόκρυφος συμβολισμός, υπονοώντας ότι οι μέθοδοι των μυστικών κοινωνιών είναι το «αληθινό φως». Οι μέθοδοι του Λόκι τελικά δίνουν στον Keller μια ευκαιρία να ξαναγεννηθεί.

Η αφήγηση του ‘Prisoners και η αντιμετώπιση των χαρακτήρων της αντανακλά την κατεύθυνση των μέσων μαζικής ενημέρωσης σήμερα. Οι Keller Dovers αυτού του κόσμου, οι οποίοι είναι είτε ανοιχτά θρησκευόμενοι, πατριώτες ή προετοιμασμένοι για την καταστροφή, συχνά θεωρούνται ύποπτοι και επιρρεπείς σε αρνητικές ενέργειες. Οι αξίες που εκπροσωπούνται από τον Keller Dover είναι ολοένα και αποδοκιμαστέες από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι επιθυμητά στην Αμερική της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Σε μια Αμερική όπου αργά και σταθερά ανακαλούνται θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες, οι άνθρωποι σαν τον Keller Dover είναι οι πιο πιθανοί να αναλάβουν κάποια δράση. Και η ελίτ δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας δημιουργεί εκπαιδευτικά βίντεο που απεικονίζει «συνταγματικές, πατριωτικές πολιτοφυλακές» ως τρομοκρατικές ομάδες. Ίσως θέλουν να βρουν έναν τρόπο να τις μετατρέψουν, όπως τον Keller, σε κρατούμενους.

Δείτε το trailer:


* ΚΟ: Αν και κάποια σημεία στις αναλύσεις του φαίνονται υπερβολικά, η ιστοσελίδα ‘The Vigilant Citizen’ αν και εντάσσεται στις «συνομωσιολογικές», επιχειρεί με σχετικά σοβαρό τρόπο, να δείξει πλευρές της σημερινής βιομηχανίας του θεάματος (τηλεόραση, κινηματογράφος, σύγχρονη μουσική) που προβάλλουν ξεκάθαρα μηνύματα υπέρ του αποκρυφισμού, έως και της σατανολατρίας, ενώ ο συγγραφέας της δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο του νου (mind control). Πάντως, το ότι οι ταινίες περνούν διάφορα απόκρυφα ή όχι τόσο εύκολα ορατά στο μηνύματα στον μέσο «ανυποψίαστο» θεατή, είναι κάτι νομίζω, γνωστό. Ο ΚΟ έχει παρουσιάσει αρκετές αναλύσεις του Vigilant Citizen, που τις θεωρεί γενικά ενδιαφέρουσες.

Παρακάτω μερικές:

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ορισμένες αναλύσεις του Vigilant Citizen είναι όντως πραγματικά ενδιαφέρουσες. Προσωπικά όμως, προτιμώ το Jay's Analysis. Ρίξε του μια ματιά και ειδικότερα στην ανάλυση του κλασσικού Eyes wide shut και στην πρόσφατη, εξαιρετική σειρά True Detective.

Ανώνυμος είπε...

θα ηθελα να μαθω τη αποψη του ΚΟ για την προσφατη ταινια as above so below η οποια νομιζω συνδεεται αμεσα με μασονικου/αποκρυφιστικου τυπου τελετες. Ευχαριστω