Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (ΚΟ) ξημεροβραδιάζεται για να βρει, να μεταφράσει και να παρουσιάσει ειδήσεις και άρθρα συμβατά με την θεματολογία του, χωρίς απαραίτητα να ταυτίζεται μαζί τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παρατιθέμενα links. Σχόλια και παρεμβάσεις του ΚΟ είναι σε χρώμα ερυθρό. Αν ψάχνεις για mainstream ειδησεογραφία και άποψη, ήρθες στο λάθος μέρος.

got democracy?

got democracy?
"Μη με παραδώσης εις την επιθυμίαν των εχθρών μου· διότι ηγέρθησαν κατ' εμού μάρτυρες ψευδείς και πνέοντες αδικίαν.."

kolokotronis

kolokotronis

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Safed: Η πιο ρατσιστική πόλη στο Ισραήλ



Safed, Ισραήλ / / Η ηρεμία της Safed, της μικρής ισραηλινής πόλης που βρίσκεται ψηλά στα βουνά της Άνω Γαλιλαίας κοντά στα σύνορα με τον Λίβανο, συνήθως δεν διαταράσσεται, εκτός από περιστασιακούς προσκυνητές όπως η Madonna ή άλλους διάσημους θιασώτες της Ιουδαϊκής μυστικιστικής διδασκαλίας της Καμπάλα Safed θεωρείται η ‘πρωτεύουσα’ της Καμπάλα).

Αλλά τις τελευταίες εβδομάδες, η Safed - μία από τις τέσσερις ιερές πόλεις του Ιουδαϊσμού (οι άλλες είναι η Ιερουσαλήμ, η Χεβρώνα και η Τιβεριάς) - έχει δημιουργήσει θόρυβο και πρωτοσέλιδα σε εφημερίδες, για ένα πολύ διαφορετικό θέμα. Ο Gideon Levy, αρθρογράφος για την ισραηλινή εφημερίδα Haaretz, την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι η πόλη αυτή είναι «η πιο ρατσιστική πόλη της χώρας».

Αυτό το καθόλου κολακευτικό επίθετο έρχεται μετά την έκδοση ενός διατάγματος των ανώτερων ραβίνων της Safed, που παραγγέλλουν στους κατοίκους να μην πωλούν και να μην νοικιάζουν τα σπίτια τους σε «μη-Εβραίους» - μια αναφορά στους Παλαιστίνιους Άραβες πολίτες της χώρας, οι οποίοι αποτελούν το ένα πέμπτο του πληθυσμού του Ισραήλ.

Σε μια έκτακτη συνεδρίαση που έγινε τον περασμένο μήνα, προκειμένου να συζητηθούν οι κίνδυνοι της αφομοίωσης που προκαλούνται από τους Άραβες άνδρες που βγαίνουν με Εβραίες γυναίκες, οι 18 ραβίνοι προειδοποίησαν ότι η Safed και οι 40.000 Εβραίοι κάτοικοί του ήταν αντιμέτωποι με μια «αραβική κατάληψη».

Ο αριθμός των Αράβων στην πόλη, αν και χαμηλός, αυξάνεται σταθερά καθώς το σώμα των φοιτητών στο Safed Academic College έχει επεκταθεί. Σήμερα υπάρχουν περίπου 1.300 Άραβες φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι στην σχολή.

Οι δηλώσεις των ραβίνων προκάλεσαν μια σειρά από επιθέσεις από Εβραίους υπερεθνικιστές, κατά τις οποίες πολλά αραβικά σπίτια δέχτηκαν επίθεση από άτομα που φώναζαν «Θάνατος στους Άραβες». Σε ένα πρόσφατο περιστατικό, τρεις Άραβες φοιτητές ξυλοκοπήθηκαν, ενώ ακούστηκαν και πυροβολισμοί.

Μέχρι στιγμής τρεις νεαροί Εβραίοι, μεταξύ των οποίων είναι και ένας εκτός υπηρεσίας αστυνομικός, κατηγορούνται για συμμετοχή στα βίαια επεισόδια. Ο αστυνομικός κατηγορείται ότι πυροβόλησε με το όπλο του.


Η αντι-αραβική εκστρατεία κλιμακώθηκε την περασμένη εβδομάδα, καθώς αφίσες κολλήθηκαν σε όλη την πόλη με τις οποίες απειλούσαν ότι θα κάψουν το σπίτι ενός ηλικιωμένου Εβραίου αν δεν σταματήσει να νοικιάζει διαμερίσματα σε Άραβες φοιτητές.

Ο ιδιοκτήτης, ο 89χρονος Eli Zvieli, είπε ότι οι αφίσες εμφανίστηκαν αφότου έλαβε απειλητικά τηλεφωνήματα και επισκέψεις από διάφορους ραβίνους που τον προειδοποιούσαν να «αλλάξει γνώμη».

Ο 20χρονος Jamil Khalaili, φοιτητής φυσιοθεραπείας στο κολέγιο, που νοικιάζει ένα διαμέρισμα μαζί με ένα φίλο του σε μια Εβραϊκή συνοικία, είπε η ατμόσφαιρα στην Safed έχει χειροτερέψει ραγδαία.

"Μας αντιμετωπίζουν σαν εγκληματίες, λες και εμείς προσπαθούμε να κλέψουμε τα σπίτια τους», είπε. "Έχουμε φτάσει στο σημείο όπου πολλοί από τους φίλους μου αναρωτιούνται αν πρέπει να φύγουν. Θέλω να σπουδάσω εδώ, αλλά όχι όμως αν αυτό μου κοστίσει την ζωή μου. "

Ο υποκινητής των αντιδράσεων κατά παρουσίας Αράβων φοιτητών στην πόλη είναι ο επικεφαλής ραββίνος της Safed, ο Shmuel Eliyahu, ο οποίος υπηρετεί στον Δήμο ως επικεφαλής του θρησκευτικού συμβουλίου του.

"Όταν ένας μη-Εβραίος έρχεται στην πόλη, οι κάτοικοι αρχίζουν να ανησυχούν για τα παιδιά τους, για τις κόρες τους. Πολλοί Άραβες φοιτητές έχουν γνωρίσει και βγαίνουν με Εβραίες, " λέει ο κ. Eliyahu όπως αναφέρει το Israel National News.

Οι 18 ραβίνοι εξέδωσαν την δήλωσή τους αφότου έμαθαν για τα σχέδια του Κολλεγίου να οικοδομήσει μια ιατρική σχολή, η οποία αναμένεται να προσελκύσει Άραβες φοιτητές από όλη την Γαλιλαία.

Στη δήλωσή τους, παροτρύνουν τους Εβραίους κατοίκους να αποφεύγουν "ένα γείτονα ή ένα γνωστό" ο οποίος νοικιάζει σε Άραβες. «Να απέχετε από κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα μαζί του, να του αρνείστε το δικαίωμα να διαβάζει από την Τορά, και, να τον μποϊκοτάρετε γενικότερα, μέχρι να αποκηρύξει αυτήν την επιβλαβή πράξη", όπως αναφέρεται στην δήλωση.

Παρόμοια αντι-αραβικά συναισθήματα έχουν ακουστεί και για τις πόλεις Karmiel και Άνω Ναζαρέτ, δύο άλλες πόλεις της Γαλιλαίας. Και οι δύο στήθηκαν πριν από δεκαετίες, στο πλαίσιο αυτού που η κυβέρνηση ονόμασε πρόγραμμα "Judaisation" για την εγκατάσταση περισσότερων Εβραίων στην πιο αραβο-πυκνοκατοικημένη περιοχή της χώρας.

Στην Karmiel, 30 χλμ. δυτικά της Safed, υπάρχουν διαφημίσεις σε τοπικές εφημερίδες που αναφέρουν μια ειδική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τους κατοίκους που θέλουν να ειδοποιούν τις αρχές για τυχόν γείτονες που σχεδιάζουν να πουλήσουν τα σπίτια τους σε Άραβες. Ο λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιβλέπεται από τους υπαλλήλους του Oren Milstein, ο οποίος ήταν αναπληρωτής δήμαρχος της πόλης, μέχρι που απολύθηκε την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την ειδησεογραφική ιστοσελίδα Ynet.

Ο Adi Eldar, ο δήμαρχος, είπε ότι ο κ. Milstein είχε «καταστρέψει την εικόνα της πόλης", δίνοντας μια συνέντευξη σε εφημερίδα στην οποία καυχήθηκε ότι είχε εμποδίσει την πώληση 30 κατοικιών σε οικογένειες Αράβων.

Η αντικαταστάτρια του κ. Milstein ως αντιδήμαρχος, η Rina Greenberg, είναι μέλος του ακροδεξιού κόμματος Yisrael Beiteinu του Αβιγκντόρ Λίμπερμαν (Avigdor Lieberman), υπουργού Εξωτερικών του Ισραήλ, ο οποίος τάσσεται υπέρ της άποψης ότι το Ισραήλ πρέπει να απαλλαγεί από πολλούς Άραβες πολίτες του.

Εν τω μεταξύ, ο δήμαρχος της Άνω Ναζαρέτ, Shimon Gapso, ο οποίος έχει σχέσεις με το ακροδεξιό κόμμα του υπουργού Εξωτερικών Αβιγκντόρ Λίμπερμαν, έχει ανακοινώσει τα σχέδια για την κατασκευή μιας νέας γειτονιάς για 3.000 θρησκευόμενους Εβραίους για να σταματήσει αυτό που αποκάλεσε «δημογραφική υποβάθμιση» της πόλης.

Εκατοντάδες οικογένειες Αράβων από τη γειτονική Ναζαρέτ έχουν μετεγκατασταθεί στην εβραϊκή πόλη για να ξεφύγουν από τον υπερπληθυσμό. Σήμερα, ένας στους οκτώ στην Άνω Ναζαρέτ, των 42.000 κατοίκων, είναι Άραβας.

Τον Αύγουστο, ο κ. Gapso είπε στην Israel National News ότι αισθάνθηκε "ευτυχής σαν να είχε ένα νέο μωρό" για την είδηση ότι 15 οικογένειες εξτρεμιστών από τον πρώην οικισμό της Γάζας από το Gush Katif εγκατέστησαν ένα Ιουδαϊκό ιεροδιδασκαλείο στην πόλη του.

Η Hatia Chomsky-Porat, η οποία ηγείται της ομάδας ‘ακτιβιστές της Γαλιλαίας για την Sikkuy’, (ευκαιρία στα εβραϊκά), μιας ομάδας που υποστηρίζει τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ Εβραίων και Αράβων, δήλωσε: «Η πολιτική ατμόσφαιρα γίνεται ολοένα και πιο σκοτεινή. Ο ρατσισμός μεταξύ των Εβραίων είναι κάτι το εντελώς κατεστημένο τώρα".

Στην Safed, οι Άραβες φοιτητές προσπάθησαν να κρατήσουν ένα χαμηλό προφίλ. Ωστόσο, μία μικρή πράξη αμφισβήτησης φαίνεται να συνέβαλε περαιτέρω στους φόβους των Εβραίων κατοίκων περί "κατάληψης".

Οι κάτοικοι ξύπνησαν πρόσφατα βρίσκοντας μια παλαιστινιακή σημαία να κυματίζει στην κορυφή ενός ανακαινισμένου τζαμιού, ενός από τα πολλά παλιά πέτρινα κτίρια στην Safed που πιστοποιούν την κατοίκηση της πόλης πολύ πριν από την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ.

Το 1948, όταν οι εβραϊκές δυνάμεις κατέλαβαν την πόλη, η Safed ήταν μια μικτή πόλη που ζούσαν 10.000 Παλαιστίνιοι και 2.000 Εβραίοι. Όλοι οι Παλαιστίνιοι κάτοικοι εκδιώχθηκαν, μεταξύ των οποίων ήταν και ο 13χρονος Μαχμούντ Αμπάς, τωρινός πρόεδρος της Παλαιστινιακής Αρχής.

Ο κ. Khaliali είπε ότι η ιστορία της πόλης φαίνεται ακόμα να στοιχειώνει πολλούς από τους Εβραίους κατοίκους της, οι οποίοι εξέφρασαν φόβους ότι οι Άραβες φοιτητές βρίσκονται εκεί για να διεκδικήσουν εκ νέου τις περιουσίες των προσφύγων, ως η εμπροσθοφυλακή ενός κινήματος για το δικαίωμα των Παλαιστινίων για επιστροφή.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Eliyahu, ο γιος ενός πρώην επικεφαλής ραβίνου του Ισραήλ, έχει κατηγορηθεί ότι υποκινεί το πλήθος εναντίον του αραβικού πληθυσμού της πόλης.

Το 2002, κατά τη διάρκεια ενός κύματος επιθέσεων αυτοκτονίας κατά την έναρξη της δεύτερης Ιντιφάντα, κάλεσε το Κολλέγιο της Safed να απομακρύνει όλους τους Άραβες φοιτητές.

Δύο χρόνια αργότερα ξεκίνησε μια εκστρατεία κατά των μικτών γάμων μεταξύ, Εβραίων και Παλαιστινίων, κατηγορώντας τους Άραβες άνδρες ότι διεξήγαν «μια άλλη μορφή πολέμου» κατά των Εβραίων γυναικών "παραπλανώντας" τες.

Μόλις απέφυγε την ποινική δίωξη για «υποκίνηση» το 2006, αφού συμφώνησε να ανακαλέσει τις προηγούμενες δηλώσεις του.

Το Κέντρο Θρησκευτικής Δράσης, μια ομάδα Εβραίων του κινήματος της Μεταρρύθμισης και αρκετοί Άραβες βουλευτές έχουν ζητήσει από τον Yehuda Weinstein, τον γενικό εισαγγελέα του Ισραήλ, να ξεκινήσει έρευνα για τον κ. Eliyahu και τους άλλους ραβίνους για παρακίνηση σε βία.

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή

Το άρθρο είναι του Jonathan Cook. Ο Jonathan Cook είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος με έδρα τη Ναζαρέτ στο Ισραήλ. Τα τελευταία του βιβλία είναι: “Israel and the Clash of Civilisations: Iraq, Iran and the Plan to Remake the Middle East” (Pluto Press) και “Disappearing Palestine: Israel’s Experiments in Human Despair” (Zed Books). Η ιστοσελίδα του είναι: www.jkcook.net.

Παρακάτω βίντεο από την πόλη Safed





5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρον...

Ανώνυμος είπε...

Αν κάναμε κάτι αντίστοιχο στη Θράκη θα είχαμε απειλή πολέμου από την Τουρκία,καταδίκη και πιέσεις από την Ευρωπαική Ένωση,παραπομπή στο Διεθνές Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,ψήφισμα καταδίκης από τον ΟΗΕ,εμπάργκο στα Ελληνικά προιόντα και παγκόσμιο "φτύσιμο" από τα ΜΜΕ παγκοσμίως.
Αλλά όπως είπε ο Χριστός μας είναι ο αγαπημένος του λαός,οπότε...

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 8 56 Ο Θεός αγαπάει όλους τους λαούς το ίδιο δεν υπάρχουν αγαπημένοι και μη αγαπημένοι λαοί. Γενικώς απο οτι βλέπω υπάρχει μια παρεξήγηση στον χαρακτηρισμό ενός λαού ως περιουσίου. Περιούσιος λαός δεν λέγεται ο λαός που είναι ανώτερος από τους άλλους ή αυτός που αγαπά Ο Θεός περισσότερο αλλά ο λαός εκείνος που έχει επιλεγεί από Τον Θεό να επιτελέσει ένα συγκεκριμένο έργο ή έναν συγκεκριμένο ρόλο στο πλαίσιο της θείας οικονομίας για την σωτηρία του ανθρώπου, δεν τους κάνει περισσότερο η λιγότερο ξεχωριστούς από άλλους. Οι Εβραίοι ήταν ο περιούσιος λαός Του Θεού μέχρι την σταύρωση και την ανάστασή Του, έκτοτε περιούσιος λαός Του Κυρίου είμαστε εμείς οι Έλληνες οι οποίοι θα αναλάβουν να διαδώσουν το ευαγγέλιο σε όλα τα πέρατα της Οικουμένης όπως μας μαρτυρούν και οι προφητείες των πατέρων της Εκκλησίας μας.

ΥΓ Ακόμα και με την δική σου λογική να το δούμε το θέμα τότε οι Έλληνες θα έπρεπε να είναι ο αγαπήμενος λαός Του Κυρίου καθοτι δήλωσε ευθέως μπροστά στους μαθητές του οτι οι Έλληνες είναι ο πιο σοφός λαός του κόσμου, όταν είχαν έρθει Έλληνες να τον επισκεφτούν, και οτι τότε ελυληθεν η ωρα να δοξαστει Ο Υιος του ανθρώπου.

Φιλικά πάντα!

Ανώνυμος είπε...

Ποιός μας έδωσε το "χρίσμα" του περιούσιου λαού και ποιές οι ευαγγελικές αποδείξεις;Επίσης,ποιές γραφές αναφέρουν αυτά τα λόγια του Χριστού περί Ελλήνων και της σοφίας μας;Στο σχολείο δε μάθαμε κάτι τέτοιο,ούτε στο κατηχητικό (για όσο πήγα).

Φιλικά πάντα!

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 10:10μ.μ. πιστεύω οτι αν δείς τις παρακάτω ιστοσελίδες θα καταλάβεις οτι δεν είχα πρόθεση να σε παραπλανήσω. Παραθέτω τα λίνκς χάριν οικονομίας χώρου αλλά και χρόνου:

http://agiosdimitriosromanou.blogspot.com/2010/09/blog-post_22.html

http://www.sakketosaggelos.gr/Article/606/

http://www.scribd.com/doc/18363625/pater-paisios

Ζητώ συγγνώμη που άργησα να απαντήσω αλλά σήμερα είδα την απάντησή σου.
Φιλικά πάντα!