Από το Al Jazeera / ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Αργά το βράδυ στις 17 Ιουνίου, αφού είχε πάει για ύπνο μαζί
με την σύζυγό του, το τηλέφωνο του Matthew Heimbach χτύπησε στο κομοδίνο του. Από
την άλλη άκρη της γραμμής ήταν ένας άνθρωπος από το τοπικό γραφείο του FBI της
Νότιας Καρολίνας. Ο άνδρας ρώτησε τον Heimbach αν ήξερε έναν άνθρωπο με το όνομα Dylann Roof και, σε καταφατική
περίπτωση, αν ήξερε πού βρισκόταν. Ο Heimbach είπε στον αξιωματικό ότι δεν είχε ακούσει ποτέ του αυτό
το όνομα και αναρωτήθηκε ποιος ήταν ο λόγος της αυτής της κλήσης. Χωρίς να εξηγήσει
τίποτα περαιτέρω, ο αξιωματικός τον ευχαρίστησε και έκλεισε το τηλέφωνο.
«Αυτό με παραξένευσε», λέει ο Heimbach. Σύντομα άρχισαν να τηλεφωνούν συνεργάτες
του, οι οποίοι είχαν λάβει παρόμοιες κλήσεις από το FBI, και όλοι πλέον αναρωτιούνταν το
ίδιο πράγμα: Ποιος ήταν ο Dylann Roof και γιατί δεν είχε κανένας από αυτούς δεν είχε ακούσει για
αυτόν τίποτα μέχρι εκείνη τη νύχτα; (Ο Dylann Roof ήταν αυτός που πυροβόλησε εννέα μαύρους
την ώρα της λειτουργίας σε μια εκκλησία Αφροαμερικάνων στο Τσάρλεστον της
Νότιας Καρολίνας – και έκτοτε ξεκίνησε και συνεχίζεται η αντι-Νότια υστερία).
Ο Heimbach
είναι ο ηγέτης και ιδρυτής του Traditionalist Youth Network (Παραδοσιοκρατικό Δίκτυο Νεολαίας), μία εθνικιστική σχολική και
το κολεγιακή οργάνωση που, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, στοχεύει να μιλήσει
ενάντια «στις ενωμένες φωνές της παρακμής, του ατομικισμού, του μαρξισμού και
του εκσυγχρονισμό». Ενώ η ομάδα ισχυρίζεται ότι αποδέχεται μέλη από διάφορο
εθνοτικό και θρησκευτικό υπόβαθρο, ο ίδιος και οι σύντροφοί του έχουν αποκαλεσθεί
«φιλο-ναζιστές» και θιασώτες της «λευκής υπεροχής». Το Southern Poverty Law τον
χαρακτήρισε κάποτε «μικρό Φύρερ», μια κατηγορία που ο ίδιος θεωρεί γελοία γιατί
δεν είναι εθνικοσοσιαλιστής. Αυτό, προφανώς, ήταν ο λόγος που, όταν ένας λευκός
Στις ημέρες μετά τη σφαγή, ο καθένας προσπαθούσε να καταλάβει
γιατί κανείς δεν είχε ακούσει για τον Roof πριν. Το περιστατικό προκάλεσε σοκ στις αμερικανικές
ακροδεξιές κοινότητες, στις οποίες όλοι έμοιαζαν μπερδεμένοι για το ποιος ήταν ο Roof. Για πολλούς, το γεγονός αυτό και
μόνο ήταν η απόδειξη μιας επιχείρησης ‘false flag’ (‘στημένο’): μια επιχείρηση ενορχηστρωμένη από την ομοσπονδιακή
κυβέρνηση προκειμένου είτε να συντρίψει το ακροδεξιό κίνημα στην Αμερική είτε να
παρέχει μια δικαιολογία για να αφοπλίσει τους Αμερικάνους πατριώτες,
προκειμένου να επιφέρει ο Μπαράκ Ομπάμα ένα σοσιαλιστικού ισλαμικού τύπου
αστυνομικό κράτος.
«Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία που έχουμε», λέει
από πίσω από το τιμόνι του Toyota Corolla
του. Ήταν στα μέσα του Ιουλίου, δύο εβδομάδες μετά την επιστροφή του από το Τσάρλεστον,
όπου άφησε λουλούδια στο σημείο της σφαγής. «Ζούμε σε ένα πολιτικό σύστημα, και
αν θέλετε να επέλθουν αλλαγές, ο τρόπος για να γίνει αυτό θα πρέπει να είναι
πολιτικός. Η βία δεν είναι ποτέ σωστή».
Ο εθνικισμός είναι η πεποίθηση ότι η ιθαγένεια και η
εθνικότητα είναι ή πρέπει να είναι ένα και το αυτό. Οι Λευκό εθνικιστές
ασπάζονται λευκές αποσχιστικές τάσεις και συχνά, αλλά όχι πάντα, την ανωτερότητα
της λευκής φυλής έναντι των άλλων. Στο πλαίσιο αυτό, ο Heimbach είναι κάπως εικονοκλάστης στην
αμερικανική εθνικιστική σκηνή, καθώς μερικές φορές προσπαθεί να προσδιοριστεί περισσότερο
με τη ιδεολογία της μαύρης δύναμη (black power) των Μαύρων Πανθήρων ή το πολιτικό μυαλό της Χαμάς και της
Χεζμπολάχ παρά με αυτή των νεοναζί, των Klansmen και των σκίνχεντ.
Έγινε γνωστός το 2012 όταν ίδρυσε την Λευκή Φοιτητική Ένωση
(White
Student Union)
μια οργάνωση λευκής περηφάνιας που περιπολούσε στην πανεπιστημιούπολη του Πανεπιστημίου
Towson στο Μέριλαντ για
να προστατεύσει τους μαθητές από ένα κύμα βίας μαύρων εναντίων λευκών. Από
τότε, έγινε στόχος των «αντιρατσιστών». Στην ετήσια διάσκεψη του Stormfront, ενός από τα
μεγαλύτερα λευκά εθνικιστικά διαδικτυακά φόρουμ στον κόσμο, το Νοέμβριο του
περασμένου έτους, κατάφερε να αποκλειστεί από όλα τα μελλοντικά γεγονότα του Stormfront εξαιτίας
μιας ομιλία του που είχε τίτλο «Θάνατος στην Αμερική», στην οποίο με λίγα λόγια
ζήτησε την πλήρη διάλυση των Ηνωμένων Πολιτειών.
«Υποστηρίζω την λευκή δύναμη, την μαύρη δύναμη, την καφέ δύναμη
και την κίτρινη δύναμη», λέει ο Heimbach.
«Κάθε φυλή πρέπει να είναι η κυρίαρχη πολιτική δύναμη στην περιοχή της. Αυτός
είναι ο λόγος που χρειάζεται η Αμερική να διαιρεθεί σε μικρότερες, εθνικά και
πολιτισμικά ομοιογενείς πολιτείες. Σε χώρες όπου φυλές αναμειγνύονται, μια φυλή
θα κυριαρχήσει πάντα επάνω στις άλλες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο
χρειαζόμαστε διαχωρισμό. Όχι γιατί η λευκή φυλή είναι καλύτερη από τη μαύρη
φυλή. Πρέπει να σταματήσει το μίσος και τον διαχωρισμό».
Παρά τις ομιλίες του σχετικά με το σεβασμό των άλλων φυλών,
η πολιτική του, όπως και των περισσότερων στην άκρα δεξιά, περιέχει τον αντισημιτισμό.
Πιστεύει ακράδαντα ότι οι Εβραίοι εργάζονται επιμελώς στο παρασκήνιο για να
εξαλειφθεί η λευκή φυλή, η πίστη και ο πολιτισμός. «Δεν μπορούμε να τους κερδίσουμε
με το να λογομαχούμε», είπε στο συνέδριο του Stormfront. «Δεν μπορείς να βγάλεις νοκ άουτ τον Εβραίο. Είναι
σαν να παίζεις σκάκι με ένα περιστέρι. Δεν έχει σημασία πόσο καλός είσαι στο
σκάκι, τελικά κάποιος θα χτυπήσει την σκακιέρα και θα τα ρίξει όλα. Ας σταθούμε μόνο
για ό, τι πιστεύουμε, που είναι η πίστη, η οικογένεια και ο λαός μας -. Τα τρία πράγματα που μας
κάνουν ένα έθνος».
Κατά την άποψη του Heimbach που ζει στο Οχάιο μαζί με τη
σύζυγό του, είναι λογικό να δημιουργηθούν θύλακες σύμφωνα με όποια φυλετική
σύνθεση είναι ήδη εκεί. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Σινσινάτι, με
περίπου 70 τοις εκατό μαύρους κατοίκους, θα πρέπει να εκχωρηθεί σε ανθρώπους
της μαύρης φυλής.
Πρόσφατα ίδρυσε το Παραδοσιοκρατικό Εργατικό Κόμμα, και είναι
υποψήφιος για το Δημοτικό Συμβούλιο στο κοντινό New Carlile του Οχάιο, μια πόλη
που λέει έχει καταστραφεί από την κακή διακυβέρνηση και τους μετανάστες εργάτες.
«Οι λευκοί εργάτες και οι λευκοί φτωχοί άνθρωποι δεν έχουν
κανέναν να μιλήσει γι’ αυτούς, και τώρα ισοπεδώνονται από το σύστημα. Η δική
μας πλατφόρμα είναι η επιστροφή των στρατευμάτων που δεν συμμετέχουν σε ανθρωπιστική
βοήθεια πίσω στην πατρίδα και να ξοδευτούν χρήματα για έργα υποδομής. Θέλουμε
να εκπαιδευτεί ένα νέο εργατικό δυναμικό. Οι Αμερικανοί χρειάζονται δουλειά
τώρα, και σταμάτημα κάθε μετανάστευσης. Είτε είστε από την Ελβετία ή την Γκουανταλαχάρα,
πρέπει να υπάρξει ένα πλήρες και ολοκληρωμένο μορατόριουμ για τη μετανάστευση
για τουλάχιστον 25 χρόνια».
Είναι οι λευκές και φτωχές κοινότητες στα Απαλάχια που ο Heimbach πιστεύει ότι εξ
αιτίας της σύνθεσής τους, καθώς είναι συντριπτικά λευκές και χριστιανικές,
είναι εκεί που πιστεύει πως βρίσκεται το μέλλον των λευκών Αμερικανών. Καθώς το
εθνικιστικό κίνημα στις ΗΠΑ πιστεύει ότι η Αμερική όπως ήταν παραδοσιακά κάποτε
ένα λευκό έθνος, αυτό θα πρέπει να γίνει ξανά, εκείνος εκτός του ότι το θεωρεί ιστορικά
ανακριβές, το βλέπει και αδύνατο να επιτευχθεί. Για τον ίδιο, οι μαύροι
Αμερικανοί είναι οι αμερικανοί, όπως οι λευκοί Αμερικάνοι και η έννοια του
επαναπατρισμού τους σε κάποια αφρικανική πατρίδα είναι, όπως ο ίδιος το έθεσε,
"καθυστερημένο".
Γεννήθηκε στο Poolesville του Μέριλαντ, το 1991. Από μικρό παιδί, ήταν πιο
ανεπτυγμένος και λάτρης της ανάγνωσης, ένα χόμπι που όπως λέει τον έκανε τραχύ
στο σχολείο. Ο πατέρας του ήταν δάσκαλος ιστορίας και τον Heimbach τον απορρόφησε
η ιστορία. Στις 13 γενέθλιά του, οι γονείς του του έδωσαν $ 100, και αυτός τα
ξόδεψε όλα σε βιβλία για τους δύο παγκόσμιους πολέμους.
«Ήμουν ένας τεράστιος σπασίκλας», λέει. Καθώς μεγάλωνε
άρχισε να μελετά τον Πατ Μπιουκάναν και άρχισε να σκέφτεται για τη παρακμή του
δυτικού πολιτισμού. Διάβασε δύο βιβλία του Μπιουκάναν, το «Η Αυτοκτονία μιας Υπερδύναμης»
και το «Ο Θάνατος της Δύσης» και άρχισε να ενδιαφέρεται για τη δημογραφία και
πώς αυτή διαμόρφωσε τον πολιτιστικό πόλεμο.
«Ήμουν paleocon
(παλαιοσυντηρητικός)», λέει. «Όταν μετακόμισα στη Βαλτιμόρη, άρχισα να διαβάζω Samuel Huntington και ξαφνικά
κατάλαβα πως η φυγή των λευκών επηρέασε την Αμερική και πώς ο πολιτισμός μας
πεθαίνει. Άρχισα να συζητάω αυτά τα πράγματα με τους ανθρώπους και διαπίστωσα ότι
οι περισσότεροι άνθρωποι που διαφωνούσαν μαζί μου χρησιμοποιούσαν συναισθήματα
και όχι γεγονότα. Τα γεγονότα που είχα ήταν αδιάσειστα, και συνειδητοποίησα ότι
αν οι άνθρωποι θύμωναν, αυτό κάτι σημαίνει. Αν κάτι εξοργίζει τους ανθρώπους,
ίσως είναι επειδή αξίζει».
Αυτός και οι φίλοι του στο Towson ίδρυσαν ένα παράρτημα του μη
κερδοσκοπικού Youths for Western Civilization και εργάστηκε να πείσει τους συμμαθητές τους για το τέλος
του λευκού πολιτισμού. Καλούσε ομιλητές και οργάνωσε μια διαμαρτυρία σε μια
πώληση μπισκότων προκλητικά προσκολλημένη στην πολιτική ‘affirmative action’, όπου τα μπισκότα πωλούντο
2 δολάρια για τους λευκούς, 1.50 για τους ισπανόφωνους και 1 για τους μαύρους.
Όταν άρχισαν να διαμαρτύρονται και να γράφουν με κιμωλία (!) “white pride” στα πεζοδρόμια, το
σχολείο έκλεισε το παράρτημα και ο Heimbach έφτιαξε την White Student Union.
«Τι είναι η Αμερική;», λέει ο Heimbach, καθώς οδηγεί στα περίχωρα του Cincinnati για να πάρει τον
Τόνι και τον Scott,
τους φίλους του που είναι επίσης μέλη του κόμματος. Τα μέλη του Traditional Workers Party συχνά
συναντιούνται στο Waffle House,
εξηγεί ο ίδιος, λόγω της αγάπης τους για brinner, (πρωινό την ώρα του μεσημεριανού).
«Οι φασίστες αγαπούν το brinner», λέει ο Heimbach,
απαντώντας μετά στην ερώτησή του. «Στην Αμερική το Σύνταγμα μας επιτρέπει να
σκοτώσουμε τα αγέννητα παιδιά. Οι ομοφυλόφιλοι μπορούν να παντρεύονται. Η
κυβέρνηση μπορεί να κατασκοπεύει τους πολίτες της. Αυτή είναι η Αμερική τώρα.
Το αμερικανικό σύστημα είναι ο εχθρός. Γιατί δεν πρέπει να επιτραπεί στο Νότο
να αποσχιστεί; Δεν χρειάζεται να είναι κάτι ανταγωνιστικό. Θα ήταν καλύτερα,
και το ίδιο για το Βορρά. Αν το Σαν Φρανσίσκο θέλει να έχει ‘γάμους’ γκέι και τρανσεξουαλικών,
εντάξει. Απλά αφήστε την οικογένειά μου και την κοινότητά μου έξω από αυτό. Αυτό
που λέω είναι αυτοδιάθεση. Έχουμε διαφορετικές απόψεις από το Βορρά, και δεν
καταλαβαίνω γιατί αυτό είναι ένα κακό πράγμα». Πιστεύει ότι η αυτοδιάθεση
μεταξύ των εθνοτικών και πολιτιστικών γραμμών θα έλυνε πολλά από τα δεινά της
χώρας, καθώς όλα όσα έχουν πάει στραβά στις ΗΠΑ μπορούν να εντοπιστούν σε
εθνοτικές εντάσεις.
«Γιατί να στέλνουμε λευκούς, λίμπεραλ εκπαιδευτικούς να
εκπαιδεύσουν τα παιδιά στο Ντιτρόιτ; Τα μαύρα παιδιά στο Ντιτρόιτ θα πρέπει να
έχουν ισχυρά μοντέλα μαύρων από το Ντιτρόιτ που τους καταλαβαίνουν. Οι μαύρες κοινότητες
θα πρέπει να ελέγχονται από μαύρη αστυνομική δύναμη και να έχουν μαύρους δικαστές.
Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που μου έχουν επιτεθεί και μου λένε διάφορους
χαρακτηρισμούς, είναι “λευκοί σωτήρες”. Η μαύρη κοινότητα δεν χρειάζεται εμάς να
μιλήσουμε γι’ αυτούς και να σταθούμε για αυτούς. Μπορούν να υπερασπιστούν τον
εαυτό τους».
Παρόλα αυτά η κοσμοθεωρία του δεν βρίσκει απήχηση με όλο το εθνικιστικό κίνημα.
Η πίστη σε έναν επερχόμενο φυλετικό πόλεμο φυλής είναι εμφανής σε πολλούς
κύκλους, και οι πεποιθήσεις του «ας ζήσουν όλοι ξεχωριστά» - συχνά χλευάζονται.
«Οι λίμπεραλ με λένε ρατσιστή, και οι εθνικιστές με λένε λίμπεραλ», λέει ο Heimbach. «Πολλοί από αυτούς με
μισούν μόνο και μόνο επειδή τυχαίνει να πιστεύω ότι οι μαύροι άνθρωποι έχουν
ψυχές.»
Παρόλα αυτά, ο ίδιος ισχυρίζεται ότι σημειώνει πρόοδο. Λέει ότι
νέα παραρτήματα του Δικτύου του ανοίγουν όλο το χρόνο καθώς οι άνθρωποι αποκτούν
μεγαλύτερη επίγνωση για την σημασία της κληρονομιάς και της φυλής. Ένα από τα παραρτήματα
στη Νότια Καλιφόρνια, λέει, αποτελείται κυρίως από Ινδιάνους και ορισμένα μέλη είναι
από τη Λατινική Αμερική. Για τον ίδιο αυτό αποτελεί απόδειξη ότι η θεωρία του
είναι σωστή.
«Ο εθνικισμός μου είναι κάτι οργανικό», λέει. «Αφορά τη
φροντίδα για την εκτεταμένη οικογένειά σου (το γένος σου)».
Ήταν πριν από μερικά χρόνια, που ο Heimbach ασπάστηκε
την Ορθοδοξία και βρίσκει έμπνευση από τα ελληνικά και ανατολικοευρωπαϊκά εθνικιστικά
κινήματα. Για το μήνα του μέλιτος του περασμένου έτους, ο ίδιος και η σύζυγός
του έκαναν μια περιοδεία στην Ελλάδα και την Ανατολική Ευρώπη, όπου μίλησε με
πολλά εθνικιστικά κόμματα, όπως η Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια μιας
συνάντησης με μια εθνικιστική ομάδα στην Καλιφόρνια φέτος, πήρε τον Αλεξάντρ
Ντούγκιν, σημαίνοντα Ρώσο πολιτικό επιστήμονα για τον οποίο πολλοί λένε ότι
ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την προσάρτηση της Κριμαίας από τον Πούτιν,
για να κάνει μια ομιλία με τίτλο «στους αμερικανούς φίλους μου για τον κοινό
αγώνα μας».
«Οι άλλες ομάδες στο αμερικανικό εθνικιστικό κίνημα δεν σκέφτονται
διεθνώς», λέει ο Heimbach.
«Έχοντας συνδέσεις με τους Ρώσους και τους Ευρωπαίους ομολόγους μας είναι αυτό
που τελικά θα μας φέρει επιτυχία. Η Χρυσή Αυγή έχει σταθεί στις ίδιες αρχές για
πάντα, και τελικά οι Έλληνες συμφωνούν μαζί της. Και η Ρωσία είναι η πιο ισχυρή
σύμμαχος μας. Κοιτάξτε τι συνέβη στη Συρία. Η αντίσταση ήταν ουσιαστικά μόνο
τρεις τύποι και μια κατσίκα μέχρι που οι ΗΠΑ άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον για
αυτούς. Φανταστείτε τι θα μπορούσε να συμβεί στο κόμμα μας, όταν η Ρωσία αρχίσει
να δείχνει ενδιαφέρον».
Το αυτοκίνητό του περνά μέσα από τα περίχωρα του Knoxville, με εμπορικά κέντρα
που φαίνονται άδεια ή γεμάτα με εταιρείες για payday δάνειο. Νιώθει αηδία. «Αυτά είναι
που λέω», λέει. «Αυτό το μέρος του Tennessee αποτελείται κυρίως από φτωχούς
και λευκούς και αυτοί είναι που συνθλίβονται. Οι μαύροι έχουν την NAACP, και οι λατίνοι έχουν την
La Raza, αλλά ποιος
μιλάει για τον φτωχό λευκό άνθρωπο; Κανείς. Πρόκειται για πόλεις χωρίς Internet, φρικτή τηλεφωνική
σύνδεση, κλειστά όλα τα ορυχεία. Δεν με νοιάζει αν οι άνθρωποι με αποκαλούν
ρατσιστή ή φανατικό. Θα μιλήσω για αυτούς τους ανθρώπους. Πρέπει να βοηθήσουμε
τους εαυτούς μας, γιατί κανείς άλλος δεν θα το κάνει».
«Οι ομοσπονδιακοί προσπαθούν να κατηγορήσουν τη σημαία μας»,
λέει αναφορικά με την συνομόσπονδη σημαία, εξαιτίας ενός βλάκα που πυροβόλησε».
«Χρησιμοποιούν αυτό το περιστατικό ως δικαιολογία για να επιτεθούν στην ιστορία
μας. Μας αποκαλούν ρατσιστές ώστε να καταστεί ευκολότερο να μας μισούν. Τώρα
θέλουν να μας αναγκάσουν να κάνουμε ομοφυλοφιλικούς ‘γάμους’ και όλες αυτές τις
άλλες ανοησίες και δεν μου αρέσει. Ο Νότος ήταν το τελευταίο χριστιανικό έθνος που
πολέμησε για την πίστη και τις αρχές, και αυτό σημαίνει η σημαία. Το να την λένε
ρατσιστική είναι ανοησίες». «Μας μισούν, μισούν το Θεό και το λαό μας. Η ομοσπονδιακή
κυβέρνηση είναι χειρότερη από ό, τι το ισλαμικό Κράτος. Ακριβώς όπως το ISIS, θέλουν
γκρεμίσουν την ιστορία μας», λέει.
«Η κυβέρνηση είναι απολύτως χειρότερη από το ISIS», εξηγεί, «επειδή η
κυβέρνηση χρηματοδοτεί το ISIS
μέσω των διαφόρων ομάδων ανταρτών», Ο ίδιος λέει ότι νοιάζεται πολύ για το λαό
της Συρίας και ότι για έξι μήνες προσπαθούσε να βρει έναν τρόπο για να πάει στη
Συρία για να πολεμήσει στο πλευρό του Προέδρου Bashar al-Assad, τον οποίο θεωρεί ένθερμο
υπερασπιστή των παραδοσιακών, χριστιανικών αξιών.
«Κοίτα πώς ομάδες όπως η Χαμάς και η Χεζμπολάχ δουλεύουν»,
λέει. «Κερδίζουν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων, επειδή εργάζονται μαζί τους και δημιουργούν
μια εναλλακτική λύση. Ο τρόπος που κερδίζουμε είναι με είμαστε στη πολιτική και
να μιλήσουμε για εκείνους που δεν έχουν φωνή. Ο IRA πολέμησε έναν αιματηρό αγώνα για 25
χρόνια, και κοίτα που κατέληξε, ενώ το Σκοτσέζικο Εθνικό Κόμμα κατάφερε να κάνει
δημοψήφισμα για την απόσχιση που οι Άγγλοι έπρεπε να σεβαστούν. Ό,τι κάνουμε θα
λειτουργήσει, αλλά χρειάζεται χρόνο, και δεν είναι εύκολο. Ο χρόνος μας θα
έρθει, και ξεκινά με μια μικρή θέση δημοτικού συμβουλίου».
2 σχόλια:
Συγχαρητηρια για το blog.. το παρακολουθώ πάντα..
Σειρά έχει η Κρήτη!
Δημοσίευση σχολίου