Η Caroline Aya έπαιζε μπροστά από το σπίτι της τον Ιανουάριο, όταν ένας γείτονας της έβαλε ένα πανί στο στόμα της και την απήγαγε.
Λίγες μέρες αργότερα, το νεκρό σώμα της 8-χρονης βρέθηκε σε κοντινή απόσταση- με τη γλώσσα της, κομμένη. Η αστυνομία εκτιμά ότι προσφέρθηκε ως μια ανθρωποθυσία σε μια τελετουργία, που λένε πως φέρνει πλούτο ή υγεία.
"Εάν πρόκειται για ασθένεια προσπαθείς να τη θεραπεύσεις, και αν πεθάνουν αυτό είναι ένα θέμα», είπε ο πατέρας της Caroline, Balluonzima Christ. "Αλλά όταν σφάζεις ένα άνθρωπο σαν να είναι κατσίκα, τότε τα πράγματα αλλάζουν..."
Η πρακτική των ανθρωποθυσιών βρίσκεται σε άνοδο στην Ουγκάντα, καθώς συνεχώς προκύπτουν δολοφονίες που σχετίζονται με τελετουργίες, κατά τις οποίες τα μέρη του σώματος, συχνά τα χαρακτηριστικά του προσώπου ή των γεννητικών οργάνων, κόβονται για να χρησιμοποιηθούν για τις ‘τελετές’.
Ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε δολοφονίες τελετουργιών πέρυσι σημείωσε νέο ρεκόρ, με τουλάχιστον 15 παιδιά και 14 ενήλικες, έναντι μόλις τριών υποθέσεων το 2007, σύμφωνα με την αστυνομία. Η ανεπίσημη καταμέτρηση είναι πολύ μεγαλύτερη - 154 ύποπτοι συνελήφθησαν το περασμένο έτος και 50 έχουν παραπεμφθεί στο Δικαστήριο για τελετουργικές δολοφονίες.
Τα παιδιά είναι κατά κύριο λόγο τα συνήθη θύματα, σύμφωνα με μια αμερικανική κρατική έκθεση του υπουργείου που κυκλοφόρησε αυτό το μήνα. Οι ΗΠΑ δαπάνησαν 500.000 δολάρια για την εκπαίδευση 2.000 αστυνομικών της Ουγκάντα το προηγούμενο έτος για τη διερεύνηση αξιόποινων πράξεων που σχετίζονται με την εμπορία ανθρώπων, περιλαμβανομένων τελετουργικών δολοφονιών.
Το πρόβλημα είναι τόσο έντονο ώστε πέρυσι η αστυνομία σχημάτισε ειδική ομάδα δράσης κατά των τελετουργικών θυσιών. Αφίσες στους τοίχους στο αστυνομικό τμήμα δείχνουν έναν καταχθόνιο ξένο να δελεάζει δύο νεαρά κορίτσια σε ένα αυτοκίνητο κάτω από έντονα γράμματα που καλούν τους γονείς να "Αποτρέψουν τις θυσίες παιδιών."
Οι ανθρωποθυσίες έχουν καταγραφεί σε ολόκληρη την ιστορία και συμβαίνουν ακόμα σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, της Ινδονησίας, της Νότιας Αφρικής, της Γκαμπόν και της Τανζανίας.
Ένας παραδοσιακός ‘θεραπευτής’ στην Ουγκάντα, όταν ρωτήθηκε για το φαινόμενο, παρέπεμψε στην ιστορία που αναφέρεται στο βιβλίο της Γένεσης, όπου ο Θεός ζήτησε από τον Αβραάμ να θυσιάσει έναν γιο (!).
Ωστόσο, η αύξηση του ανθρωποθυσίες στην Ουγκάντα φαίνεται να προέρχεται από την επιθυμία για πλούτο και την πεποίθηση ότι τα ‘ελιξήρια’ που παρασκευάζονται από τα ανθρώπινα όργανα μπορούν να φέρουν πλούτη, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας δράσης, Moses Binoga. Μπορεί επίσης, να τροφοδοτούνται από ένα αυξανόμενο κύμα νιγηριανών ταινιών βίας που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς και αναπαράγουν μια κοινή ιστορία: Μια οικογένεια που αποκτά πλούτη μετά από μια ανθρώπινη θυσία.
“Το αποκαλώ 'πρόβλημα ψυχολογικού αποπροσανατολισμού'”, είπε ο Binoga. «Οι άνθρωποι αποπροσανατολίζονται. Παύουν να έχουν σεβασμό στην ανθρωπότητα και πιστεύουν περισσότερο στην αξία του χρήματος και της λεγόμενης καλής τύχης, και χάνουν το φυσικό κοινωνικό σεβασμό για τον άνθρωπο."
Οι θυσίες, επίσης, συνδέονται με μια βαθιά πίστη στους παραδοσιακούς θεραπευτές ή γιατρούς μάγισσες, που υπάρχουν σε αφθονία στην Ουγκάντα.
Στο τέλος του σκονισμένου χωματόδρομου στην άκρη της Καμπάλα, πρωτεύουσας της Ουγκάντα, ξυπόλητα παιδιά τρέχουν πίσω από μια διαφημιστική πινακίδα των ικανοτήτων του Musa Nsimbe, που πλασάρεται από την εμπορική ονομασία καθηγητής Gabogola.
Η ταμπέλα μπροστά από τη μικρή ξύλινη καλύβα φαντάζει σαν πανάκεια για τα προβλήματα του κόσμου.
"Ένας παραδοσιακός θεραπευτής με εξουσία επί των πνευμάτων. Λύνει όλες τις περιπτώσεις, δαίμονες, κλέφτες, τερηδόνα, πυρετούς, τρέλα, επιληψία, υποθέσεις γεννητικών οργάνων”.
Το φως του ήλιου μπαίνει σαν μικροσκοπικές ακτίνες λέιζερ μέσα από τις οπές στην μεταλλική οροφή του ιερού του Nsimbe. Καπνός γεμίζει το χώρο. Γούνινα σκεπάσματα καλύπτουν το πάτωμα. Κέρατα ζώων παρατάσσονται μπροστά στον Nsimbe, ο οποίος ψέλνει, μουρμουρίζει, φυσάει, κουνάει και κτυπά το κεφάλι του στον τοίχο σε ένα εξαγριωμένο κάλεσμα των πνευμάτων.
Ο 38-χρονος Nsimbe - πατέρας 14 παιδιών με δύο γυναίκες - λέει ότι είναι πιθανό ορισμένοι γιατροί μάγοι να πραγματοποιούν τελετουργικές θυσίες, αλλά ότι ο ίδιος δεν το κάνει.
Ένας άλλος παραδοσιακός θεραπευτής, ο 60-χρονος Livingstone Kiggo, είπε ότι η θυσία είναι μέρος της εργαλειοθήκης του θεραπευτή - θυσιάζοντας μια κατσίκα, πρόβατο ή κοτόπουλο θεωρείται μια επίκληση των πνευμάτων των προγόνων των ανθρώπων. Αλλά ο φόνος ανθρώπων, δεν αποτελεί μέρος της πρακτικής, είπε ο Kiggo.
Είπε ότι για τις θυσίες των ανθρώπων ευθύνονται οι ανθρώπους που «θέλουν να καταστρέψουν το έργο των παραδοσιακών θεραπευτών».
"Αυτοί είναι φονιάδες. Δεν είναι θεραπευτές. Είναι δολοφόνοι", δήλωσε ο Kiggo.
Το 2008, ο Kiggo είπε ότι ένας άνδρας τον πλησίασε για να του πωλήσει ένα παιδί. Πήγε στην αστυνομία, που έστησε μια λειτουργία-παγίδα και συνέλαβε τον άνθρωπο που προσπαθούσε να πουλήσει τον ανιψιό του για 2.000 δολάρια. Η Αστυνομία υποστηρίζει ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις κατά τις οποίες φτωχοί γονείς ή συγγενείς προσπάθησαν να πουλήσουν τα παιδιά τους σε γιατρούς- μάγισσες έναντι χρημάτων.
Οι κάτοικοι της Jinja έχουν δει τρεις ύποπτες περιπτώσεις θυσίας παιδιού κατά τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της Caroline. Όταν ο Binoga πραγματοποίησε μια συνάντηση στις αρχές Φεβρουαρίου, περίπου 500 άνθρωποι κάθισαν οκλαδόν κάτω από τη σκιά των πέντε μεγάλων δέντρων, ακούγοντας με προσοχή λόγια του.
Πολλοί καταγγέλλουν διαφθορά της αστυνομίας, χρονοβόρες ανακρίσεις και την έλλειψη καταδικαστικών αποφάσεων από τα δικαστήρια της χώρας που βρίσκονται σε λήθαργο, λέξεις που φέρνουν δυνατές επευφημίες από το συναισθηματικά φορτισμένο πλήθος. Από τα περίπου 30 άτομα που κατηγορήθηκαν για τελετουργικές δολοφονίες πέρυσι, κανείς δεν έχει ακόμα καταδικαστεί. Η τελευταία καταδίκη ήταν το 2007.
"Υπάρχει έλλειψη πολιτικής βούλησης για την προστασία των παιδιών. Έχουμε ωραίους νόμους, αλλά και έλλειψη πολιτικής βούλησης", δήλωσε ο Haruna Mawa, εκπρόσωπος της υπηρεσίας προστασίας του παιδιού ANPPCAN. "Όσο κρατάμε τη νομοθεσία μας ανενεργή, δημιουργούμε ένα γόνιμο έδαφος για την κλιμάκωση στις θυσίες ανθρώπων και παιδιών. Καμία καταδίκη. Ποιο είναι το μήνυμα που δίνεται στην αστυνομία;"
Η υπηρεσία του Mawa βοήθησε σε πολλές πρόσφατες υποθέσεις παιδικών θυσιών. Ενός 2-χρονου αγοριού που του έκοψε το πέος του μια γιατρός-μάγισσα στην ανατολική Ουγκάντα και τώρα ουρεί μέσω ενός σωλήνα, είπε ο Mοawa.
Σε έναν 12-χρονο που ονομάζεται Shafik έβαλε ένα μαχαίρι στο λαιμό του μια γυναίκα γιατρός- μάγισσα όταν συνειδητοποίησε το αγόρι ήταν περιτετμημένο. Οι Μάγισσες-γιατροί δεν σκοτώνουν τα παιδιά που έχουν κάνει περιτομή ή που έχουν τρυπημένα αυτιά, δεδομένου ότι θεωρούνται ακάθαρτα, είπε ο Mawa. Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι γονείς οδηγούν τα παιδιά τους στην περιτομή ή το τρύπημα.
Η οικογένεια Christ προστατεύει τα υπόλοιπα τρία παιδιά της με άλλους τρόπους. Τα αδέλφια δεν πάνε πλέον με τα πόδια στο σχολείο μόνα, αλλά συνοδεύονται από τους γονείς τους. Πρόκειται για ένα προληπτικό μέτρο ασφαλείας που οι γονείς δεν μπορούν να λάβουν για πάντα, είπε ο Fred Kyankya, αξιωματικός της υπηρεσίας ασφαλείας
"Δεν μπορείς να περιορίσεις ένα παιδί. Κυκλοφορούν ελεύθερα τα παιδιά,» είπε ο Kyankya. "Έτσι, οι άνθρωποι είναι φοβισμένοι με την ύπαρξη τέτοιων ηθών στη χώρα."
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
(Φωτογραφίες: AP Photo/Riccardo Gangale)
Διαβάστε παλαιότερο άρθρο: Προσευχή για να σταματήσουν οι θυσίες παιδιών στην Ουγκάντα
1 σχόλιο:
Προφανώς πρόκειται για παράνοια...
http://www.protothema.gr/world/article/?aid=95840
Δημοσίευση σχολίου