--Είναι απειλή το Ισλάμ σήμερα για τις δυτικές κοινωνίες;
Το Ισλάμ ως Ισλάμ όχι, δεν είναι απειλή.
--Οι μουσουλμάνοι μετανάστες που βρίσκονται στις Ευρωπαϊκές Χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας;
Θα έλεγα ότι μία από τις μεγάλες προκλήσεις των καιρών μας, ειδικά δε για την Ελλάδα είναι να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε γέφυρες επικοινωνίας με το Ισλάμ εν συνόλω.
Εγώ φοβάμαι μία καρικατούρα του Ισλάμ. Ο Ισλαμικός φονταμενταλισμός είναι έτσι κι αλλιώς μία καρικατούρα του Ισλάμ, ο οποίος έχει ενσωματωθεί με κάποια στοιχεία της “επαναστατικής σκέψης της Δύσης’.
Κυρίως δε φοβάμαι τους ανθρώπους που είναι ισλαμικής κουλτούρας και ζούν στην Ευρώπη, οι οποίοι ουσιαστικά είναι ανέστιοι άνθρωποι. Είναι άνθρωποι χωρίς την έννοια της πατρίδας. Άνθρωποι που ζουν πάνω στο κενό. Θα έχουν κόψει τους δεσμούς τους και μετην κουλτούρα που τους γέννησε και με τους τόπους από τους οποίους κατάγονται οι πρόγονοι τους, χωρίς όμως να καταφέρουν να ενσωματωθούν μέσα στο δυτικό πλαίσιο.
Θα είναι ένα ξένο σώμα και πολύ πιθανόν να κυοφορούν έντονο μίσος και άρνηση κατά του Δυτικιού Πολιτισμού, ακριβώς γιατί θα έχουν προσεγγίσει πάρα πολύ τον Δυτικό Πολιτισμό, δίχως να έχουν ενσωματωθεί σε αυτόν και δίχως να θέλουν να το πράξουν.
Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γεννηθεί ένα νέο “επαναστατικό υποκείμενο”, πάλι εντός πολλών εισαγωγικών, όσον αφορά την έννοια της επανάστασης, το οποίο να είναι φορέας εξαιρετικά ακραίων αντιλήψεων. Και πιθανώς να βρισκόμαστε ενώπιον της πιθανότητας γέννησης μίας νέας ισλαμικής αντίληψης και κατά συνέπεια μίας νέας ισλαμικής τρομοκρατίας, που θα είναι πάρα πολύ πιο ακραία και επικίνδυνη σε σχέση με το παρελθόν.
Ο ζωτικός χώρος στον οποίο μπορεί να αναπτυχθεί αυτό το κίνημα αν επιβεβαιωθεί αυτή η θεωρία δεν είναι οι παραδοσιακοί μουσουλμάνοι, αλλά αυτοί που προέρχονται από εκκοσμικευμένες ισλαμικές χώρες, όπως είναι η Τουρκία.
Υπάρχει μία πολύ αφελής αντίληψη, ότι όσο περισσότερο δυτικοποιείται ο Ισλαμισμός, τόσο πιο “φιλικός” και “αδρανής” γίνεται.
Σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να δω κάτι τέτοιο.
Ιδιαίτερα δε αν εξετάσουμε την Ιστορία, θα δούμε ότι τα συγγενή ιστορικά μεγέθη είναι αυτά που συγκρούονται με ιδιαίτερο μίσος μεταξύ τους, οι θρησκευτικοί πόλεμοι της Δύσης ας πούμε, στους οποίους μεγάλα ποσοστά Ευρωπαϊκών λαών βρήκαν τον θάνατο, ήταν πάρα πολύ κοντινά μεταξύ τους.
Η αντίληψη ότι όσο πιο μακριά είσαι πολιτισμικά, θρησκευτικά, τόσο μεγαλύτερο μίσος υπάρχει, είναι ιστορικά αφελής, δεν στέκει.
Γι’ αυτό λοιπόν, φοβάμαι πάρα πολύ ένα υβρίδιο δυτικοποιημένου ισλαμισμού, μέσα στο πλαίσιο της Ευρώπης, από ανθρώπους που θεωρούν τους εαυτούς τους Ευρωπαίους, χωρίς όμως να το έχουν πιστέψει πλήρως και χωρίς να μπορούν να το επιτύχουν πλήρως.
--Απόσπασμα από συνέντευξης του Κωνσταντίνου Γρίβα στο περιοδικό ‘Patria’ (τεύχος 12, Ιούλιος – Αύγουστος 2008).
Ο Κωνσταντίνος Γρίβας είναι ειδικός σε θέματα γεωπολιτικής ανάλυσης και πολεμικής τεχνολογίας. Η διδακτορική του διατριβή εξετάζει τις προηγμένες πολεμικές τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της αμερικανικής «Επανάστασης στις Στρατιωτικές Υποθέσεις» (RMA) και το πώς αυτές συνδυάζονται με τις κλασικές αγγλοσαξονικές γεωπολιτικές θεωρίες. Διδάσκει στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και είναι τακτικός διαλέκτης στη Σχολή Εθνικής Άμυνας του Υπουργείου Άμυνας και στη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας. Έχει δώσει διαλέξεις για θέματα προηγμένων πολεμικών τεχνολογιών και διεθνών εξελίξεων στην Ανωτάτη Διακλαδική Σχολή Πολέμου, στη Ναυτική Σχολή Πολέμου, στη Σχολή Εκπαίδευσης Ναυτικής Τακτικής και σε σχολεία του ΝΑΤΟ. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2006 ήταν υπεύθυνος του ερευνητικού τομέα για προηγμένες στρατιωτικές τεχνολογίες του Ινστιτούτου Αμυντικών Αναλύσεων (ΙΑΑ) του Υπουργείου Άμυνας. Έχει εργαστεί ως αρχισυντάκτης του εξειδικευμένου αμυντικού περιοδικού Στρατηγική και ως διευθυντής σύνταξης του επιστημονικού διεθνολογικού περιοδικού Γεωπολιτική, καθώς και ως αμυντικός συντάκτης διαφόρων εφημερίδων. Σήμερα συνεργάζεται με διάφορα αμυντικά και διεθνολογικά περιοδικά.
Έχει δημοσιεύσει τις μελέτες Ο Πόλεμος στον 21ο Αιώνα, εκδόσεις Επικοινωνίες, 2021. Ελληνική Αμυντική Στρατηγική για τον 21ο Αιώνα (από κοινού με τον Ζαχαρία Μίχα), εκδόσεις Κασταλία, Το Ξύπνημα του Εφιάλτη. Ο Πυρηνικός Πόλεμος στον 21ο Αιώνα, εκδόσεις Οξύ και Το Σφυρί του Θωρ. Προηγμένα βλήματα και όπλα για τον 21ο αιώνα, που εκδόθηκε από το Ινστιτούτο Αμυντικών Αναλύσεων του Υπουργείου Άμυνας.
Επίσης, έχει γράψει τα μυθιστορήματα πολιτικής φαντασίας 2020 και Η Σάλπιγγα της Αποκάλυψης, που εκδόθηκαν από τις εκδόσεις Οξύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου