ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. Η υπόθεση ενάντια σε δύο Τούρκους που μεταστράφηκαν στον Χριστιανισμό, αναβλήθηκε, παρόλο που τα Τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης μοιάζουν να έχουν ήδη βγάλει καταδικαστική απόφαση για το Χριστιανισμό.
Ένας ακόμη μάρτυρας κατηγορίας δεν εμφανίστηκε στη δίκη των Τούρκων Χριστιανών του Turan Topal (37 ετών - δεξιά στην φωτογραφία) και του Hakan Tastan (46 ετών - αριστερά), οι οποίοι κατηγορούνται για «την προσβολή του «τουρκισμού» και την διάδοση του Χριστιανισμού μέσω "παράνομων" μεθόδων.
Ο Topal έγινε χριστιανός το 1989 και ο Tastan το 1994.
Το επίμαχο άρθρο 301 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας της Τουρκίας αντιμετωπίζει την προσβολή του «τουρκισμού» ως έγκλημα, ενώ το νομοθέτημα αξιοποιήθηκε ήδη από τη δικαστική εξουσία για την παραπομπή ενώπιον της Δικαιοσύνης δεκάδων συγγραφέων, συμπεριλαμβανομένου και του τιμηθέντος με βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας, Ορχάν Παμούκ (φωτο).
Το κυβερνών ΑΚΡ έχει δεσμευθεί ότι θα αλλάξει τον επίμαχο και επικίνδυνα ασαφή όρο «τουρκισμό» με τον πιο συγκεκριμένο «τουρκικό έθνος», ενώ οι Τούρκοι εισαγγελείς θα οφείλουν να εξασφαλίζουν την άδεια του υπουργείου Δικαιοσύνης, προτού ασκήσουν κατηγορίες βασισμένες στο άρθρο 301.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητάει επίμονα την τροπολογία του συγκεκριμένου άρθρου.
Στην τελευταία συζήτηση στο Δικαστήριο, ο δικαστής του Ποινικού Δικαστηρίου της πόλης του Silivri (προάστιο της Κωνσταντινούπολης), Mehmet Ali Ozcan, διέταξε μια αναθεώρηση των υποτιθέμενων παραβιάσεων του αμφισβητούμενου άρθρου του Τουρκικού Ποινικού Κώδικα για «προσβολή του τουρκισμού», από τους δύο χριστιανούς προσήλυτους. Αλλά το δικαστήριο περιμένει ακόμα το Υπουργείο Δικαιοσύνης να αποφασίσει εάν μπορούν να κατηγορηθούν σύμφωνα με το άρθρο 301 του ποινικού κώδικα.
Ο δικαστής όρισε την επόμενη ακρόαση για τις 24 Φεβρουαρίου 2009 ενώ το δικαστήριο αναμένει μια απάντηση εάν οι Χριστιανοί μπορούν να κατηγορηθούν σύμφωνα με το αμφισβητούμενο άρθρο.
Οι Topal και Tastan κατηγορούνται ακόμα για εξύβριση του Ισλάμ (άρθρο 216) και την κατάρτιση αρχείων πληροφοριών για απλούς πολίτες (άρθρο 135).
Καθώς το δικαστήριο αναμένει απόφαση σχετικά με το άρθρο 301, αποδέσμευσε τους κατηγορουμένους, στην συζήτηση της 4ης Νοεμβρίου, από την αναγκαστική συμμετοχή στις μελλοντικές ακροάσεις. Αυτό, σύμφωνα με τον συνήγορο υπεράσπισης Haydar Polat (φωτο), ήταν η μόνη πρόοδος που σημειώθηκε από το δικαστήριο. Ακόμη, πρόσθεσε ότι ένας μάρτυρας ή κάποια στοιχεία θα ήταν καλύτερα. Ελλείψει αυτών, είπε, οι κατηγορίες συνεχίζονται άσκοπα.
Αδύναμοι μάρτυρες
Οι αρχικές κατηγορίες που προετοιμάστηκαν από τον Δημόσιο Κατήγορο του Silivri, ενάντια στους Tastan και Topal, βασίστηκαν σε «ένα προειδοποιητικό τηλεφώνημα στην αστυνομία», που υποστήριζε ότι κάποιοι Χριστιανοί ιεραπόστολοι προσπαθούσαν να σχηματίσουν παράνομες ομάδες στα τοπικά σχολεία και ότι προσέβαλαν τον τουρκισμό, το στρατό και το Ισλάμ.
Παρότι το Δικαστήριο έστειλε κλήτευση σε 6 αστυνομικούς να έρθουν να καταθέσουν ως μάρτυρες κατηγορίας στην υπόθεση, κανείς δεν προσήλθε για να καταθέσει.
Στην ακροαματική διαδικασία της 24ης Ιουνίου, δύο έφηβοι μάρτυρες κατηγορίας, δήλωσαν ότι δεν ήξεραν τους κατηγορουμένους και δεν τους είχαν δει ποτέ πριν τους δουν στο δικαστήριο. Διάφοροι μάρτυρες δεν έχουν παρουσιαστεί κατά τις διάφορες ημερομηνίες που ορίστηκαν οι δίκες, και την προηγούμενη εβδομάδα ένας άλλος μάρτυρας που κλήθηκε από τη δίωξη, ο Kose, δεν εμφανίστηκε.
«Δεν υπάρχει καμία έλλειψη μαρτύρων, αλλά όσον αφορά εμείς, θεωρούμε ότι οι καταθέσεις αυτών των χαρακτήρων είναι άσχετες με την αλήθεια και γεμάτες αντιφάσεις,» είπε ο Polat. «Εννοώ ότι δεν υπάρχει κανένα πιστευτό και πειστικό επιχείρημα, ούτε ένας συναφής μάρτυρας».
Την προηγούμενη εβδομάδα ένας αστυνομικός από τον περίβολο όπου οι Topal και Tastan λέγεται ότι εθεάθησαν να κάνουν τις ιεραποστολικές δραστηριότητες κλήθηκε στο δικαστήριο για να καταθέσει. Είπε στο δικαστήριο ότι πράγματι δούλευε στον περίβολο, αλλά δεν ήξερε τίποτα για τις δραστηριότητες των δύο Χριστιανών.
Ένδεκα μήνες πριν, ο ίδιος ο διορισμένος Δημόσιος Κατήγορος είχε απαιτήσει από το δικαστήριο να απαλλάξει και τους δύο Χριστιανούς, δηλώνοντας ότι δεν υπήρχε «κανένα συγκεκριμένο, αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο» για να στηρίξει τις κατηγορίες εναντίον τους.
Ο εισαγγελέας αυτός όμως απομακρύνθηκε από την υπόθεση, ενώ δύο μήνες αργότερα ο δικαστής της υπόθεσης αποσύρθηκε λόγω κατηγοριών ότι δεν είναι αμερόληπτος.
Δύο πρόσωπα - κλειδιά που αντιτάσσονται στο άρθρο 301 και προωθούν την έντονη ειδησεογραφική κάλυψη των πρακτικών της δίκης του Silivri είναι τώρα φυλακισμένοι, ανίκανοι να παρευρεθούν στο Δικαστήριο.
Ο υπερεθνικιστής δικηγόρος Kemal Kerincsiz (φωτο) και η Sevgi Erenerol, εκπρόσωπος της "Τουρκικής Ορθόδοξης Εκκλησίας" - ένα Τουρκικό εθνικιστικό δόγμα χωρίς σημαντική απήχηση - κατηγορούνται ότι παίζουν ηγετικό ρόλο στην Ergenekon, μια ομάδα υπερεθνικιστών, συνταξιούχων στρατηγών, πολιτικών, δημοσιογράφων και των μελών της μαφίας, η οποία βρίσκεται υπό έρευνα για συνωμοσία.
Η Erenerol (φωτο), η οποία ήταν ένα από τα πρόσωπα που συλλήφθηκαν πρόσφατα, στα πλαίσια της εξάρθρωσης του δικτύου της Ergenekon, είναι άτομο με πολύχρονη δράση εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εναντίον του Ελληνισμού γενικότερα. Ταυτισμένη με το ακροδεξιό-φασιστικό Κόμμα Εθνικιστικής Δράσης και με τη ΜΙΤ (η ίδια δήλωσε σε συνέντευξή της ότι έχει τακτικές επαφές με τη ΜΙΤ), συμμετείχε σε όλες σχεδόν τις δράσεις της Ergenekon τα τελευταία χρόνια.
Από τα μέσα Ιανουαρίου, 47 άνθρωποι έχουν φυλακιστεί και αντιμετωπίζουν δίκη για συμμετοχή στο υποτιθέμενο δίκτυο εγκλήματος, που λέγεται ότι έχει ενορχηστρώσει τις πολυάριθμες δολοφονίες και τις βιαιότητες ως τμήμα μιας εθνικιστικής συνομωσίας για ανατροπή της Τουρκική κυβέρνηση μέχρι το 2009.
Ερωτηθείς για τις πιθανότητες να χαθεί η υπόθεση που δεν έχει σημειώσει καμία πρόοδο για δύο έτη λόγω της έλλειψης στοιχείων ενάντια στους κατηγορουμένους, ο Polat είπε ότι ήταν αισιόδοξος ότι οι πελάτες του θα έβρισκαν τη δικαιοσύνη στον τουρκικό νομικό λαβύρινθο.
«Ως δικηγόροι, πιστεύουμε ότι και οι δύο από τους πελάτες μας θα απαλλαχτούν» είπε.
Συκοφαντώντας τους Χριστιανούς
Η δίκη των Topal και Tastan έχει μερίδιο στην εκτόξευση λάσπης στους Τούρκους Χριστιανούς (Προτεστάντες), που υπολογίζονται σε 3.000 έως 3.500 ανθρώπους σε μια χώρα 70 εκατομμυρίων, εμβαθύνοντας τις προκαταλήψεις του έθνους εναντίον τους.
(Στην πάνω φωτογραφία: Τούρκος χριστιανός προτεστάντης, με την τουρκική σημαία και την σημαία της "Εκκλησίας του Τετραγωνικού Ευαγγελίου", με την οποία είναι συνδεδεμένη η "Εκκλησία Kurtulus", στην Άγκυρα και κάτω: φωτογραφία από το εσωτερικό της εκκλησίας).
Αυτή η δικαστική μάχη γίνεται λιγότερο για την ενοχή ή την αθωότητα και περισσότερο για τη σπίλωση της εικόνας της προτεσταντικής κοινότητας στα μάτια της κοινωνίας, σύμφωνα με ένα μέλος της νομικής επιτροπής της συμμαχίας των Προτεσταντικών Εκκλησιών στην Τουρκία.
Τούρκος Χριστιανός νομικός αποκάλυψε ότι το 2006, όταν πρωτοήρθαν στο φως οι κατηγορίες ενάντια στους Topal και Tastan, υπήρξαν ειδησεογραφικές αναφορές για ημέρες που υποστήριζαν ότι Χριστιανοί εξαπατούσαν τα παιδιά στα δημοτικά σχολεία, πλήρωναν ανθρώπους για να έρθουν στην εκκλησία και έδιναν γυναίκες για σεξ, μεταξύ άλλων παράλογων ισχυρισμών.
«Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί η παραπληροφόρηση, και πέτυχαν να απεικονίσουν τους Χριστιανούς με αρνητικά χρώματα» είπε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μία εφημερίδα η “Zaman”, έγραψε ότι οι δύο κατηγορούμενοι χριστιανοί είχαν σύνδεση με τον Τούρκο αεροπειρατή Hakan Ekinci, έναν από τους δύο που αεροπειρατές που είχαν καταλάβει ένα αεροπλάνο που εκτελούσε το δρομολόγιο Τίρανα – Κωνσταντινούπολη, ζητώντας να κατευθυνθεί στην Ιταλία και ο οποίος, υποτίθεται, ισχυρίστηκε ότι ήταν χριστιανός, παρόλο που τότε τα τουρκικά μέσα μετέδωσαν ότι οι δύο αεροπειρατές θέλανε να διαμαρτυρηθούν για την επικείμενη επίσκεψη του Πάπα στην Τουρκία.
Η πηγή είπε ότι αυτός ήταν ο κύριος στόχος της ομάδας του υπερεθνικιστή δικηγόρου Kerincsiz, η οποία, θεωρεί, ότι βρίσκεται πίσω από την υπόθεση εναντίον του Topal και του Tastan καθώς επίσης και πίσω από την καθυστέρηση της τελικής έκβασης της δίκης.
Ο άνθρωπος αυτός δήλωσε ότι τα μέσα ενημέρωσης δημιούργησαν έναν ψυχολογικό πόλεμο ενάντια στους Τούρκους Χριστιανούς. Άλλα μέλη της προτεσταντικής κοινότητας θεωρούν ότι ένας άλλος στόχος ήταν να αποτραπεί οποιοσδήποτε ευαγγελισμός από τους Τούρκους Χριστιανούς.
«Έγινε για να αποθαρρύνει ολόκληρη τη Xριστιανική κοινότητα και να τους καταβάλει και να αποθαρρύνει τον ευαγγελισμό (εκχριστιανισμό)» είπε μια άλλη πηγή.
Το μέλος του νομικού Συμβουλίου είπε πως θεωρεί ότι τελικά οι Topal και Tastan θα απαλλαχτούν. Αλλά ακόμα κι αν κερδίσουν τη δικαστική υπόθεση, η ζημιά στην εκκλησία από τον πόλεμο της δημοσιότητας δεν θα είναι εύκολο να αποκατασταθεί.
«Σκέφτομαι ότι όλα θα μείνουν τα ίδια, επειδή η υπόθεση δεν θα αναφερθεί στις ειδήσεις,» είπε. «Το ζήτημα δεν ήταν σχετικά με το εάν αυτοί οι δύο ήταν ένοχοι ή όχι. Όταν ξέσπασε ο θόρυβος, ήταν στις ειδήσεις για μέρες. Όταν τελειώσει, με δυσκολία θα υπάρχει σε κάποιο περίπτερο και δεν θα είμαστε σε θέση να δώσουμε ένα μήνυμα για το κοινό επειδή δεν χειριζόμαστε τη δύναμη των μέσων ενημέρωσης. Φέρουμε με ανάπαυση την ήσυχη φωνή μας, και θα συνεχίσουμε έως τότε.»
3 σχόλια:
Στο μεταξύ μουσουλμάνοι που πηγαινοέρχονται στην Τουρκία προπαγανδίζουν ελεύθερα ό,τι θέλουν εδώ στην Ελλάδα, μάλιστα παραποιώντας την Ιστορία:
http://expaganus.wordpress.com/2008/11/25/o-expaganus-και-οι-μουσουλμάνοι-απολογητές
Φίλε μου expaganus αναφέρεσαι μάλλον στον ενδιαφέροντα διάλογο περί Ισλάμ που έχεις στο blog σου. Επειδή δεν έχω προλάβει ακόμα να το διαβάσω, θέλεις να εξηγήσεις που ακριβώς βρίσκεται αυτό περί προπαγάνδας που γράφεις;
Επίσης στο τελευταίο τεύχος του το "Τρίτο Μάτι", έχει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Γ. Αλεξάνδρου, με τίτλο "Το Βυζάντιο επανέρχεται...αλλά στην Τουρκία".
Μιλάει για την στροφή εκατομμυρίων Τούρκων στην ορθοδοξία και άλλα πολύ ενδιαφέροντα και αποκαλυπτικά,(τα οποία και αυτά δεν έχω προλάβει να διαβάσω...), όπως την δήλωση του Τούρκου Υπουργού Πολιτισμού Αττίλα Κοτς σε συμπόσιο για το Βυζάντιο το 2007, "Δεν έχετε δικαίωμα να λέτε ως Τούρκοι ότι το Βυζάντιο δεν είναι δικό μας..." και άλλα.
Είναι διασπαρμένο σε διάφορα σημεία... Τι να πρωτομαζέψω δεν ξέρω... Το ένα ήταν σίγουρα ότι "η Μαριάμ" (αφού γέννησε μόνη σε μια ερημιά) "έφερε το βρέφος της στο σπίτι". Το τελευταίο που παρατήρησα ήταν ότι ο μουσουλμάνος συνομιλητής μας χαρακτήριζε τους τάφους που είχαν οι μοναχοί μέσα στα μοναστήρια, τάφους δούλων που ήταν θύματα μοναχών.
Η βασική διαστρέβλωση γίνεται στην ωραιοποιημένη παρουσίαση του Κορανίου, και στην προσπάθεια να αποδειχθεί ότι αυτό προέβλεπε θαυματουργικά τις σύγχρονες επιστημονικές ανακαλύψεις.
Δημοσίευση σχολίου