Τα Βρετανικά σχολεία κατηγορούνται ότι αγνοούν τις απόψεις των χριστιανών μαθητών τους, την ίδια ώρα που δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στα παιδιά άλλων θρησκειών.
Σύμφωνα με το Ofsted, (‘The Office for Standards in Education, Children's Services and Skills’), το σύστημα των επιθεωρητών των Βρετανικών σχολείων, οι εκπαιδευτικοί αδυνατούν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στα βασικά ζητήματα της χριστιανικής πίστης, παραβλέποντας ότι έχουν τη νομική υποχρέωση να το πράξουν.
Έκθεση του Ofsted που δημοσιεύτηκε πρόσφατα αναφέρει ότι οι ιστορίες από την Αγία Γραφή συχνά χρησιμοποιούνται απλά για να διδάξουν τα παιδιά για τα συναισθήματά τους, ή για το πώς να συμπάσχουν τους ασθενείς, ενώ η θρησκευτική σημασία τους παραμελείται.
Η ελεγκτική υπηρεσία διαπίστωσε ότι έχει σημειωθεί απότομη πτώση της ποιότητας της θρησκευτικής διδασκαλίας, ιδιαίτερα σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά τα τελευταία τρία χρόνια.
"Η ανεπαρκής προσοχή δόθηκε στους ... μαθητές οι οποίοι ασχολούνται ενεργά με τον Χριστιανισμό", σημειώνει η έκθεση.
"Συχνά, η δική τους εμπειρία αγνοείται ... και αυτό συμβαίνει μερικές φορές κατά τρόπο διαμετρικά αντίθετο με τους μαθητές από άλλες θρησκευτικές παραδόσεις, στις εμπειρίες των οποίων δίνεται μεγαλύτερη προσοχή. "
Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι πάρα πολλοί καθηγητές είναι τόσο ανίδεοι για το χριστιανισμό και νιώθουν ‘σφιγμένοι’ καθώς φοβούνται μην προκαλέσουν ένταση στα ‘πολυθρησκευτικά’ σχολεία.
Ωστόσο, κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί απλά αντανακλούν τις ‘κοσμικές’ (‘σεκουλαριστικές’) απόψεις που επικρατούν στην κοινωνία.
Ο Michael Nazir-Ali, πρώην Επίσκοπος του Rochester, δήλωσε: «Υπάρχει γενικά στον πολιτισμό ένα είδος αμηχανίας όταν συζητιέται ανοιχτά ο χριστιανισμός, κάτι που δεν ισχύει για τις άλλες θρησκείες."
Προειδοποίησε ότι οι καθηγητές κινδυνεύουν να παρουσιάζουν τις θρησκείες σαν ένα πλούσιο ‘μενού’ με ενδιαφέρουσες τελετές και γιορτές.
Η Christine Gilbert, ο επικεφαλής επιθεωρήτρια των σχολείων, είπε: «Όλοι οι νέοι πρέπει να έχουν την ευκαιρία να μάθουν για την θρησκεία και να διδαχθούμε από τη θρησκεία. Αυτό απαιτεί καλή διδασκαλία που βασίζεται σε ισχυρή γνώση για τα θρησκευτικά θέματα και σαφήνεια για τους σκοπούς της θρησκευτικής εκπαίδευσης".
Η διδασκαλία των θρησκευτικών (ή της θρησκείας) γίνεται όλο και πιο ‘βαριά’. Τον περασμένο χρόνο, ένας δάσκαλος από το Tower Hamlets, ανατολικά του Λονδίνου, ισχυρίστηκε ότι αναγκάστηκε να αφήσει την δουλειά του επειδή είχε καταγγείλει στην διευθύντρια του σχολείου την αντι-χριστιανική μεροληψία μεταξύ των μαθητών.
(πρόκειται για τον ελληνικής καταγωγής 40χρονο δάσκαλο Kafouris. Βλέπε άρθρο ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΕΔΩ)
Μερικοί μουσουλμάνοι μαθητές είχαν επαίνεσε τους αεροπειρατές της 11ης Σεπτεμβρίου, ενώ ένα αγόρι είχε δηλώσει ότι ήταν ευτυχισμένο για το θάνατο ενός δικηγόρου τον οποίον είχαν μαχαίρωσαν, «επειδή ήταν χριστιανός».
Τα σχολεία είναι υποχρεωμένα να διδάξουν τα θέματα της θρησκείας, αν και δεν αποτελεί μέρος του εθνικού προγράμματος σπουδών. Τα μαθήματα, επίσης, υποτίθεται ότι αντανακλούν το γεγονός ότι ο Χριστιανισμός είναι η κύρια θρησκεία στη Βρετανία, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις άλλες μεγάλες θρησκείες.
Προκειμένου να εκτιμήσουν πόσο καλά εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους, οι επιθεωρητές του Ofsted μελέτησαν 94 πρωτοβάθμια και 89 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και έκαναν σύγκριση με τη διδασκαλία που είχε βρεθεί ότι δινόταν σε μια παρόμοια μελέτη, πριν από τρία χρόνια.
Η έκθεση αναφέρει ότι: «Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αναθεωρήσουμε τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το θέμα". Προσθέτει: "Στο δείγμα των δημοτικών σχολείων ... θρησκευτική εκπαίδευση δεν ήταν αρκετά καλής ποιότητας. Η ποιότητα της θρησκευτικής εκπαίδευσης σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επισκεφτήκαμε ήταν χειρότερη από ό, τι στα σχολεία που συμμετείχαν στην έρευνα του 2007. "
Το Ofsted λέει: «Ήταν κοινή πρακτική στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν παραβολές του Ιησού προκειμένου να διερευνήσουν προσωπικά συναισθήματα ή να αποφασίσουν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, αλλά δεν αποφεύγουν να κάνουν οποιαδήποτε αναφορά στην θρησκευτική σημασία τους."
Σε μάθημα δημοτικού σχολείου, ένας δάσκαλος είπε την ιστορία της θεραπείας του τυφλού από τον Χριστό και δήλωσε ότι ο σκοπός του μαθήματος ήταν να κατανοήσουν πώς αισθάνεται ένας τυφλός.
Στους μαθητές δόθηκε μία σακούλα “feely bag”, (‘εκπαιδευτική’ σακούλα στην οποία τοποθετούνται αντικείμενα που τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν ψηλαφώντας τα) να βάλουν στο πρόσωπό τους και τους ζητήθηκε να γράψουν ένα ποίημα για το τι θα χάσουν αν δεν μπορούν να βλέπουν.
«Οι μαθητές μπερδεύτηκαν και άρχισαν να χάνουν το ενδιαφέρον τους", σημειώνει η έκθεση.
Το Ofsted διαπίστωσε επίσης ότι στην διδασκαλία για το Ισλάμ στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποφεύγεται να γίνει οποιαδήποτε αναφορά σε αμφιλεγόμενα θέματα, όπως είναι η θέση του Ισλάμ στη Βρετανία.
Η Andrea Minichiello Williams, διευθύντρια της ομάδας ‘Christian Concern for our Nation’ (‘Χριστιανική Ανησυχία για το Έθνος μας’), είπε: "Είναι καλό που το Ofsted έχει αρχίσει να αναγνωρίζει την περιθωριοποίηση του Χριστιανισμού. Όλο και περισσότερο εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι δεν είναι ελεύθεροι να μιλήσουν για την πίστη ... Ο Χριστιανισμός δεν αντιμετωπίζεται με ίσους όρους. "
Ωστόσο, ο Keith Porteous Wood, διευθυντής της οργάνωσης ‘National Secular Society’ (‘Εθνική Κοσμική Κοινωνία’), είπε: «Την τελευταία εβδομάδα, είχαμε παράπονα από τα παιδιά σε σχολεία της κοινότητας ότι αναγκάζονται να προσεύχονται πριν από το μεσημεριανό και ότι στις βιβλιοθήκες τους έχουν πολύ περισσότερα βιβλία σχετικά με τη θρησκεία, παρά με την επιστήμη. Ωστόσο, το Ofsted ασκεί πιέσεις η κατήχηση των μαθητών να εντατικοποιηθεί".
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου