Ο αξιαγάπητος ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, αποκάλεσε "dumb f*cks" τις πρώτες χιλιάδες χρηστών του που του εμπιστεύθηκαν τα στοιχεία τους, σύμφωνα με μία συνομιλία (IM transcripts) που δημοσιεύθηκε.
Ο γεννημένος στη Νέα Υόρκη, εβραϊκής καταγωγής, Zuckerberg είχε μία κουβέντα με έναν ανώνυμο φίλο, προφανώς στις αρχές του 2004.
Η ιστοσελίδα ‘Business Insider’, η οποία έχει μια σειρά από αρκετά ζουμερά ανέκδοτα για τις πρώτες ημέρες του Facebook, παίρνει τα εύσημα για αυτό.
Zuck: Έτσι αν ποτέ χρειαστείς τίποτα πληροφορίες για κανέναν στο Harvard
Zuck: Απλά ρώτα.
Zuck: έχω πάνω από 4.000 emails, φωτογραφίες, διευθύνσεις, SNS
[Φίλος]: Τι; Πως τα έχεις καταφέρει;
Zuck: Οι άνθρωποι απλώς γράφονται σε αυτό.
Zuck: Δεν ξέρω γιατί.
Zuck: Με εμπιστεύονται.
Zuck: Dumb f*cks..
Ο Zuckerberg, ήταν τότε 19 ετών και μπορεί να αστειευόταν. Αλλά και το ‘χιούμορ’ του λέει το πολλά.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Σύμφωνα με το PrisonPlanet το Facebook δεν αμφισβήτησε τη γνησιότητα των όσων διέρρευσαν, ενώ το Troktiko αναφέρει ότι έγινε διάψευση..
Το Facebook, η δημοφιλής υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, είναι σήμερα στο επίκεντρο για την αδυσώπητη αύξηση της έκθεσης των δεδομένων των χρηστών του, που υποτίθεται ότι είναι προσωπικά.
Οι αρχές προστασίας των προσωπικών δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατηγορούν το Facebook ότι θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών
Σε επιστολή που απέστειλαν αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη διοίκηση του Facebook, χαρακτηρίζουν ως «απαράδεκτη» τη διαρροή που σημειώθηκε λόγω τεχνικού προβλήματος τον περασμένο Δεκέμβριο. Πρόκειται για την ισχυρότερη αντίδραση που έχει συναντήσει η αμερικανική υπηρεσία από τις ευρωπαϊκές αρχές, η οποία εκτιμάται και ως ένδειξη της σκληρής στάσης που σκοπεύουν να ακολουθήσουν στο εξής σε θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Το facebook περιγράφεται εύσχημα ως μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να συγκροτήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20 λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα.
Αυτή είναι η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας. Η κακή λέει πως το facebook είναι ένα παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών, που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία. Φιλικό στο χρήστη. Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας. Για πρώτη φορά στην Ιστορία τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 70 εκατομμύρια ονόματα, που αντιστοιχούν σε αντίστοιχο αριθμό ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και φωτογραφίες φίλων.
Χαριτωμένο; Όχι και τόσο. Το facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ. Στους υπολογιστές του είναι αποθηκευμένες 2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ δεν έχει τόσες. Μέχρι να διαβάσετε αυτήν την πρόταση στη βάση θα έχουν προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας. Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας. Πώς; Κάποιος φίλος σας «ανέβασε» φωτογραφία σας στο προσωπικό του άλμπουμ, χρησιμοποίησε τη δυνατότητα λεζάντας και έτσι όταν ο δείκτης του mouse περάσει πάνω από το πρόσωπό σας, αποκαλύπτεται και το όνομά σας.
Το facebook δεν ξεχνάει…. «Όταν τροποποιείτε τις προσωπικές πληροφορίες που έχετε διαθέσει, το facebook κρατάει αντίγραφο των προηγούμενων πληροφοριών για ένα εύλογο χρονικό διάστημα». Ευτυχώς, όμως, μας λέει πως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα προσωπικά μας δεδομένα μπορεί να εκτεθούν σε κακόβουλα μάτια: «Δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι τα προσωπικά σας δεδομένα δεν θα εκτεθούν σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων».
Το facebook δεν πωλείται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η κεφαλαιοποίησή του αποτιμάται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο σταρ, αυτός που αναλαμβάνει να δανείζει πρόσωπο και φωνή στο facebook, είναι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, ο πρώην φοιτητής που δημιούργησε την υπηρεσία. Στο διοικητικό συμβούλιο υπάρχουν άλλοι δύο άνδρες. Ο Τζιμ Μπρέιερ, που εκπροσωπεί ένα venture capital και ο Πίτερ Θίελ, που ξέρει από επενδύσεις. Το τρίτο μέλος είναι ο Τζιμ Μπρέιερ, που μέσω των συμμετοχών του σε άλλες εταιρίες, είναι στενά, πολύ στενά, συνδεδεμένος με την In-Q-Tel, ένα venture capital, ένα επενδυτικό κεφάλαιο, που ελέγχεται, επισήμως, από τη CIA. Σκοπός του είναι να συνδέει την καλή υπηρεσία με την τεχνολογία αιχμής, επενδύοντας σε εταιρίες με αντικείμενο χρήσιμο για τα ζωτικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν μη τι άλλο, φακέλωμα τέτοιου μεγέθους έχει και ενδιαφέρον, αλλά και ζωτική χρησιμότητα για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε αμερικανικά πανεπιστήμια έδειξε πως το facebook είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, μαζί με το σεξ και την μπίρα. Πρώτο είναι το ipod. Κάθε μέρα 200.000 άνθρωποι δημιουργούν σελίδα στην υπηρεσία. Κάθε χρήστης «ανεβάζει» κατά μέσο όρο 44 φωτογραφίες συνδεδεμένες με το προφίλ του. Το facebook είναι ο έκτος δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στο Internet. Χώρες με τους περισσότερους χρήστες: ΗΠΑ, Καναδάς, Βρετανία, Αυστραλία, Τουρκία.
2 σχόλια:
Αν σκεφτεί κανείς ότι για να κάνει
μια αγορά online πρέπει ν΄αφήσει εκτός των άλλων, τη διεύθυνση κατοικίας,και τηλέφωνο.. εγώ το έχω κάνει ήδη πολλές φορές..
Δείτε κ αυτό: http://tech.pathfinder.gr/IT/internet/1037580.html
Είχα γράψει κι εχθές, αλλά κάτι έγινε μάλλον λάθος και δεν πήγε το σχόλιο.
Πριν μερικούς μήνες μπήκα κι εγώ στο facebook, και μετά από δύο φορές, επειδή δεν μου άρεσε, προσπάθησα να καταργήσω τον λογαριασμό.
Η έκπληξή μου ήταν ότι ο λογαριασμός δεν καταργείται αλλά απενεργοποιείται μέχρι να ξαναμπείς.
Από τότε το άφησα έτσι και δεν μπαίνω πια.
Και απ' ό,τι φάνηκε, ότι ανεβάζεις, δεν σβύνει με τίποτε, οπότε προσοχή σε ότι πληροφορίες ανεβάζουμε!
Δημοσίευση σχολίου