Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (ΚΟ) ξημεροβραδιάζεται για να βρει, να μεταφράσει και να παρουσιάσει ειδήσεις και άρθρα συμβατά με την θεματολογία του, χωρίς απαραίτητα να ταυτίζεται μαζί τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παρατιθέμενα links. Σχόλια και παρεμβάσεις του ΚΟ είναι σε χρώμα ερυθρό. Αν ψάχνεις για mainstream ειδησεογραφία και άποψη, ήρθες στο λάθος μέρος.

got democracy?

got democracy?
"Μη με παραδώσης εις την επιθυμίαν των εχθρών μου· διότι ηγέρθησαν κατ' εμού μάρτυρες ψευδείς και πνέοντες αδικίαν.."

kolokotronis

kolokotronis

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

Έτοιμη και η ντιρεκτίβα της Ευρώπης «κατά των διακρίσεων»

Νέα προτεινόμενη ευρωπαϊκή οδηγία (ντιρεκτίβα) κατά των διακρίσεων - Μια απειλή για τις θρησκευτικές ελευθερίες στη Βρετανία και όλη την Ευρώπη. *

Πηγή: http://www.ccfon.org/view.php?id=683

Υπάρχει μια νέα προτεινόμενη Ευρωπαϊκή οδηγία (ντιρεκτίβα) η οποία επιχειρείται, με ταχύτατους ρυθμούς, να περάσει από τα διάφορα στάδια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αυτή η προτεινόμενη οδηγία «κατά των διακρίσεων» απαγορεύει την διάκριση και την παρενόχληση λόγω της ανικανότητας, της ηλικίας, του «σεξουαλικού προσανατολισμού» και της θρησκείας ή (γενικότερα) των πεποιθήσεων για:

• κοινωνική προστασία (συμπεριλαμβανομένης της κοινωνικής ασφάλισης και της υγειονομικής περίθαλψης)

• κοινωνικά προνόμια

• εκπαίδευση

• πρόσβαση και παροχή αγαθών και άλλων υπηρεσιών που είναι διαθέσιμα στο κοινό, συμπεριλαμβανομένης της κατοικίας (που ισχύει για τα άτομα μόνο στο μέτρο που ασκούν μια επαγγελματική ή εμπορική δραστηριότητα).

Η επιδίωξη να απαγορευθεί η διάκριση με τη δικαιολογία της ανικανότητας και της ηλικίας είναι καθόλα αποδεκτή.

Εντούτοις, είναι άξιο ανησυχίας ότι η προτεινόμενη οδηγία περιλαμβάνει τον «σεξουαλικό προσανατολισμό και τη θρησκευτική πίστη ή τις πεποιθήσεις.

Μαθήματα από την οδηγία της ΕΕ για τις διακρίσεις στην απασχόληση

Θα μπορούσε να υποτεθεί ότι η οδηγία θα ενίσχυε τη θρησκευτική ελευθερία. Εντούτοις, η εφαρμογή της ντιρεκτίβας 2000 για τις διακρίσεις στην απασχόληση έχει προκαλέσει ανησυχία. Ως αποτέλεσμα εκείνης της οδηγίας, ένας Αγγλικανός επίσκοπος μηνύθηκε «επιτυχώς» από έναν ομοφυλόφιλο όταν δεν του δόθηκε μια θέση ως διάκονος νεολαίας. Μια βρετανική Χριστιανική φιλανθρωπική διακονία, επίσης μηνύθηκε «επιτυχώς» για την άρνησή της να προαχθεί ένας άθεος εργαζόμενος υποστήριξης.

Αφαίρεση του δικαιώματος της συνείδησης

Η νέα οδηγία θα μπορούσε να αφαιρέσει την ελευθερία της συνείδησης για εκείνους των οποίων η θρησκευτική τους πίστη τους αποτρέπει από την αποδοχή ορισμένων ομοφυλοφιλικών και θρησκευτικών πρακτικών. Παραδείγματος χάριν, δεν θα πρέπει να απαιτείται από έναν Χριστιανό αρχιτέκτονα να σχεδιάσει ένα μουσουλμανικό τέμενος. Δεν θα πρέπει να απαιτείται από ένα Χριστιανό εκδότη να διαφημίσει τις εκδηλώσεις ή τις οργανώσεις που προωθούν την ομοφυλοφιλική δραστηριότητα.

Ανησυχούμε για το ότι η Οδηγία επιχειρεί να πετάξει έξω από τις δημόσιες υπηρεσίες οτιδήποτε χριστιανικό. Παραδείγματος χάριν, ένας ασθενής που έχει μια άλλη πίστη ή άλλες πεποιθήσεις θα μπορεί άραγε να μηνύσει ένα νοσοκομείο, επειδή υπάρχει μια Βίβλος στο πλαϊνό ντουλάπι; Τα τοπικά συμβούλια και τα σχολεία μήπως θα εκφοβίζονται με σκοπό τη ματαίωση των γιορτών και εκδηλώσεων Χριστουγεννιάτικων καλάντων.

Προώθηση της ομοφυλοφιλίας

Στη Βρετανία, παρόμοια νομοθεσία έχει ευρέως ερμηνευθεί ούτως ώστε να απαιτηθεί η προώθηση του ομοφυλοφιλικού τρόπου ζωής από τις δημόσιες υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες και αρχές για την υιοθεσία που λάμβαναν δημόσια χρηματοδότηση και δεν δέχονταν να θέτουν παιδιά σε ζευγάρια του ιδίου φύλου θα πρέπει να κλείσουν.

Ανάδοχοι γονείς έχουν απομακρυνθεί από τους καταλόγους των συμβουλίων επειδή δεν είναι πρόθυμοι να προωθήσουν την ομοφυλοφιλία στα παιδιά τους. Μόνο η απειλή της νομικής δράσης, έχει οδηγήσει στην επιστροφή στην θέση τους.

Παρενόχληση

Η ζημιά που οι νόμοι για την «παρενόχληση» ενδέχεται να προξενήσουν στην ελευθερία του λόγου, δημιουργεί σοβαρή ανησυχία. Αντίθετα από το ποινικό αδίκημα της παρενόχλησης, οι προϋποθέσεις για την «παρενόχληση» στο νόμο της ΕΕ θα έχουν ένα πολύ χαμηλό ‘κατώφλι’ και επομένως θα είναι ευκολότερο να αποδειχθεί για εκείνους που μπορεί να μη σκόπευαν τελικά, να παρενοχλήσουν.

Κατά συνέπεια, η απλή εξήγηση του θρησκευτικού ‘πιστεύω’ σχετικά με την ομοφυλοφιλία, σε έναν ομοφυλόφιλο ή η κατάθεση κάποιων χριστιανικών θέσεων και πεποιθήσεων σε ανθρώπους μιας άλλης πίστης, μπορεί να ερμηνευθεί ότι ισοδυναμεί με παρενόχληση. Η «παρενόχληση» στην προτεινόμενη οδηγία κρίνεται από την υποκειμενική οπτική του προσώπου που ισχυρίζεται ότι παρενοχλείται και το πώς αισθάνθηκε για τις λέξεις ή τις ενέργειες, μάλλον, παρά από την αντικειμενική οπτική ενός τρίτου, ο οποίος ενδέχεται να μην έχει εκλάβει τις λέξεις ή τις ενέργειες ως αίτια παρενόχλησης.

Η ‘χαλαρή’ διατύπωση του νέου νόμου της ΕΕ για την παρενόχληση, αφήνει ένα τεράστιο πεδίο για ψευδείς και ανούσιες καταγγελίες που θα περιορίσουν την ελευθερία του λόγου και τη θρησκευτική ελευθερία.

Οι κανονισμοί για το σεξουαλικό προσανατολισμό στην Αγγλία και την Ουαλία, για τους οποίους διαμαρτυρηθήκαμε, δεν περιέλαβαν την «παρενόχληση».

Δυστυχώς, οι παράλληλοι κανονισμοί στη Βόρεια Ιρλανδία περιέλαβαν την «παρενόχληση», αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο στη Βόρεια Ιρλανδία πέταξε έξω τις διατάξεις για την παρενόχληση.

Ως αποτέλεσμα διαβουλεύσεων της Βρετανικής κυβέρνησης σχετικά με έναν επερχόμενο νόμο για την ισότητα που συγκέντρωσε περίπου 4.000 απαντήσεις από ένα ευρύ φάσμα κοινωνικών εταίρων, η Κυβέρνηση αποφάσισε να μην επεκτείνει την προστασία ενάντια «στην παρενόχληση» λόγω του «σεξουαλικού προσανατολισμού» ή της θρησκείας ή των θρησκευτικών πεποιθήσεων, για να καλύψει τη ζωή έξω από τον εργασιακό χώρο, επειδή δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι υπήρχε μία τέτοια ανάγκη.

Απαλλαγές / εξαιρέσεις

Το άρθρο 3 του σχεδίου της Οδηγίας περιέχει εξαιρέσεις για Θρησκευτικές Σχολές και εκκλησίες και άλλους οργανισμούς (ή οργανώσεις), που βασίζονται στη θρησκεία ή τη θρησκευτική πεποίθηση. Εντούτοις, δεν είναι σαφές εάν η εξαίρεση για τις θρησκευτικές οργανώσεις στοχεύει μόνο στην προστασία των υφιστάμενων νόμων που εγγυώνται τη θρησκευτική ελευθερία, ή εάν επιτρέπει στα κράτη μέλη να εισαγάγουν νέα μέτρα προστασίας κατά την εφαρμογή της Οδηγίας. Ο ορισμός των «θρησκευτικών οργανώσεων» που προστατεύονται από τις απαλλαγές είναι επίσης ασαφής.

Όπου οι εκκλησιαστικές ομάδες μισθώνουν εγκαταστάσεις για την πραγματοποίηση των κοινωνικών δραστηριοτήτων τους, οι θρησκευτικές εξαιρέσεις δεν θα τους προστατεύσουν.

Όπου οι θρησκευτικές οργανώσεις παρέχουν φιλοξενία και φροντίδα, είναι πιθανή μια κατηγορία «για διάκριση» εναντίον της οργάνωσης για την άρνησή της να ανεχτεί ομοφυλοφιλικές δραστηριότητες π.χ. να αρνηθεί να παραχωρήσει ένα δίκλινο δωμάτιο σε ένα Χριστιανικό σπίτι φροντίδας σε ένα ζευγάρι ατόμων του ιδίου φύλου.

Ισορροπία των δικαιωμάτων

Η προτεινόμενη Οδηγία έχει βαθιές επιπτώσεις στα θεμελιώδη δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών σχετικά με την θρησκευτική ελευθερία. Η οδηγία και τα συνοδευτικά έγγραφα δεν φαίνονται να εξετάζουν κατάλληλα την ανάγκη να υπάρξουν οι απαραίτητοι μηχανισμοί για να ισορροπήσουν τα συγκρουόμενα θεμελιώδη δικαιώματα. Χωρίς αυτήν την άσκηση ισορροπίας, τα θεμελιώδη δικαιώματα των Χριστιανών συχνά καταπατώνται από τα δικαιώματα άλλων θρησκευτικών ομάδων ή από τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, έτσι ώστε υπάρχει ένας πολύ πραγματικός κίνδυνος έμμεσης διάκρισης ενάντια στους πιστούς της θρησκείας. Κατά τη γνώμη μας, η απουσία της λέξης «ήθη» (που βρίσκεται στα άρθρα 8 (2), 9 (2), 10 (2) και 11 (2) της Ευρωπαϊκής Συνθήκης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων), από την εξισορροπητική έκθεση στην Οδηγία, είναι ενδεικτική των αλλαγών που επιφέρει.

Είναι ουσιαστικό, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις από την μία και τα δικαιώματα της ομοφυλοφιλικής κοινότητας από την άλλη, να είναι κατάλληλα ισορροπημένα το ένα απέναντι στο άλλο, διαφορετικά καλοπροαίρετες πρωτοβουλίες, όπως η προτεινόμενη Οδηγία θα γίνουν από μόνες τους όργανα της διάκρισης ή της καταπίεσης.

Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα για τις θρησκευτικές οργανώσεις και τα άτομα ως προς τη συμβατότητα της προτεινόμενης οδηγίας με το ECHR, το Χάρτη της ΕΕ των θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και της Διακήρυξης για την εξάλειψη όλων των μορφών μη ανεκτικότητας και διάκρισης βασισμένης στη θρησκεία ή τη θρησκευτική πεποίθηση, σύμφωνα το ψήφισμα 36/55 της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Η θρησκευτική ελευθερία των πολιτών των Ηνωμένων Εθνών είναι η σφραγίδα μιας δημοκρατικής κοινωνίας και μια θεμελιώδης αξία της σύγχρονης νομοθεσίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Συμπεριλαμβάνοντας τα Θεμελιώδη Δικαιώματα στο άρθρο 3

Μια επεξήγηση της Οδηγίας λέει ότι η απαγόρευση της διάκρισης πρέπει να συμβαδίζει με άλλα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες, όπως η θρησκευτική ελευθερία. Όμως αυτά τα θεμελιώδη δικαιώματα βρίσκονται μόνο σε μια συνοδευτική έκθεση, όχι στα άρθρα, τα οποία είναι το κύριο μέρος της Οδηγίας. Μια πρόσφατη περίπτωση που εκδίκασε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και έχει σχέση με την αρχή της ισότητας, ξεπέρασε το σχόλιο 22 της Οδηγίας για την Απασχόληση και προκαλεί την ανησυχία ότι αυτό μπορεί να αποτελέσει στο μέλλον, ένα προηγούμενο για να παρακάμπτονται οι εκθέσεις άλλων Οδηγιών. (βλέπε στην υπόθεση C-267/06 Tadao Maruko κατά Versorgungsanstalt der Bühnen, παράγραφος 60 στη δ/νση: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62006J0267:EN:HTML είναι η υπόθεση Tadao Maruko, όπου δίνεται το δικαίωμα σε ομοφυλόφιλο να πάρει την σύνταξη του θανόντος συντρόφου του)

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές Ευρωπαϊκές κοινοβουλευτικές επιτροπές που εξετάζουν αυτήν την προτεινόμενη οδηγία, αλλά η κύρια είναι η Επιτροπή Libe. Η πρόσφατη προτεινόμενη Οδηγία μπορεί να βρεθεί στην ακόλουθη σύνδεση δ/νση (από τη σελίδα 13): http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/com(2008)426_/com(2008)426_en.pdf.

Τροποποιήσεις και Προσεγγιστικό Χρονοδιάγραμμα

Έχουν υπάρξει πολλές προτεινόμενες τροποποιήσεις που υποβάλλονται από τις διάφορες επιτροπές και τους μεμονωμένους Ευρωβουλευτές σε αυτήν την προτεινόμενη Οδηγία. Οι συνασπισμοί του Ευρωκοινοβουλίου (αλλά όχι μεμονωμένοι Ευρωβουλευτές) μπορούν έπειτα να προτείνουν περαιτέρω τροποποιήσεις. Έπειτα οι Ευρωβουλευτές θα πρέπει να ψηφίσουν για την οδηγία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Μετά από αυτή τη χρονική στιγμή, η Οδηγία θα εξεταστεί από το Συμβούλιο των Υπουργών και εκτός αν υπάρχει κάποιο «βέτο» από κάποιο κράτος, η Οδηγία θα περάσει και έπειτα θα μπει στην Επίσημη Εφημερίδα (της ΕΕ).

Δεν ξέρουμε τι θα λέει η τελική Οδηγία. Εντούτοις, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός τροποποιήσεων που προτάθηκαν ήδη από μια Επιτροπή που μπορεί να καταστήσει την οδηγία ακόμα χειρότερη. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι τροποποιήσεις που θα μπορούσαν ακόμη και να αφαιρέσουν τα θεμελιώδη δικαιώματα και τις ελευθερίες από τις εκθέσεις. Υπάρχουν επίσης προτεινόμενες τροποποιήσεις για να καταργήσουν οποιαδήποτε πρόσθετη σημασία μπορούν να δώσουν τα κράτη μέλη στο γάμο, λέγοντας ότι όπου οι τύποι σχέσεων εκτός από το γάμο αναγνωρίζονται ως ισοδύναμοι με το γάμο, βάσει της εθνικής νομοθεσίας, θα πρέπει να ισχύσει η «αρχή της ίσης μεταχείρισης». Ο σκοπός του νόμου για τις Διακρίσεις είναι να προστατευθούν τα θεμελιώδη δικαιώματα, να μην προωθηθεί η ατζέντα συγκεκριμένων ομάδων, ή για να δημιουργηθεί μια ιεράρχηση των δικαιωμάτων όπου η θρησκευτική ελευθερία –βασικό ανθρώπινο δικαίωμα που δεν πρέπει να καταπατείται- υποβιβάζεται έναντι των άλλων δικαιωμάτων.

Έχουν υπάρξει ήδη πολυάριθμα παραδείγματα για το πώς οι υφιστάμενοι νόμοι για την Ισότητα και τη Διαφορετικότητα στη Βρετανία έχουν οδηγήσει στην παραβίαση της θρησκευτικής ελευθερίας. Παραδείγματος χάριν, δείτε τις περιπτώσεις που περιγράφονται στον ιστοχώρο του Χριστιανικού Νομικού Κέντρου (Christian Legal Centre): http://www.christianlegalcentre.com.

Ας προσευχηθούμε στο Θεό για ένα θαύμα, καθώς οι Χριστιανικοί Ευρωπαίοι πολίτες όλων των ευρωπαϊκών χωρών έρχονται σε επαφή με τους Ευρωβουλευτές τους, έτσι ώστε τα κράτη μέλη να απορρίψουν συντριπτικά αυτήν την προτεινόμενη οδηγία «ενάντια στις διακρίσεις» και να επαναφέρουν την αρχική πρόταση να βγει ο «σεξουαλικός προσανατολισμός» και η θρησκεία ή οι πεποιθήσεις από την Οδηγία.

Αυτό που συμβαίνει στην Ευρώπη είναι θεμελιώδους σημασίας, επειδή οι Οδηγίες δημιουργούν Νομικές Υποχρεώσεις που είναι δεσμευτικές για όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, μόλις περαστεί μια οδηγία δεν πρέπει να αντικρούεται από την εθνική νομοθεσία. Παρακαλώ προσευχηθείτε και σκεφτείτε να γράψετε στον Ευρωβουλευτή σας με δικά σας λόγια, χρησιμοποιώντας το υλικό σε αυτό το έγγραφο για να σας βοηθήσει.

------------------------------------

* Τέλος στις διακρίσεις παντός είδους θέλουν οι ευρωβουλευτές

Από το 2000, η ΕΕ έχει απαγορεύσει κάθε είδους διακρίσεις στο χώρο εργασίας. Τώρα όμως επιθυμεί να πληρώσει ένα σημαντικό κενό στην κοινοτική νομοθεσία επεκτείνοντας την απαγόρευση και σε άλλους τομείς, εκτός εργασίας

"Μια γυναίκα μαύρη και λεσβία προστατεύεται νομικά από τις διακρίσεις εις βάρος του φύλου ή της φυλής της, αλλά όχι εις βάρος των σεξουαλικών της προτιμήσεων" δήλωσε η (Ολλανδέζα) Kathalijne Buitenweg, εισηγήτρια έκθεσης για την καταπολέμηση των διακρίσεων στην ΕΕ.

Πηγή: www.europarl.europa.eu


Σύμφωνα με το blog gaynewsingreek :

Από τους 11 ευρωβουλευτές της ΝΔ 4 ψήφισαν όχι (Γκλαβάκης, Μαυρομμάτης, Τρακατέλλης, Βαρβιτσιώτης) 5 απείχαν από την ψηφοφορία (Αγγέλακας, Δημητρακόπουλος, Παναγιωτοπούλου-Κασσιάκου, Παπαστάμκος και Βακάλης) και 2 δεν πήγαν καθόλου (; - Κράτσα, Σχοινάς)

Από τους 8 του ΠΑΣΟΚ, οι 7 ψήφισαν υπέρ και 1 (Μπατζέλη) δεν πήγε

Από τους 3 του ΚΚΕ 1 απείχε (Παφίλης) και 2 δεν πήγαν (Τούσσας, Δρούτσας)

Ο κ. Παπαδημούλης του ΣΥΝ ψήφισε υπέρ.

Ο κ. Γεωργίου του ΛΑΟΣ δεν πήγε καθόλου.

'Αρα σε σύνολο 24 ελλήνων ευρωβουλευτών, μόλις 8 ψήφισαν υπέρ (ποσοστό 33%) - όλοι τους του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ.


Η πιο gay-friendly ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου φαίνεται να είναι οι Οικολόγοι-Πράσινοι (ALE) αφού 36 σε σύνολο 43 ψήφισαν υπέρ (ποσοστό 84%). Ακολουθούν οι Σοσιαλδημοκράτες (PSE - η ομάδα όπου ανήκει το ΠαΣοΚ) με 176 υπέρ σε σύνολο 217 (81%), οι Φιλελεύθεροι (ALDE) με 78 υπέρ σε σύνολο 100 (78%) και η Ευρωπαϊκή Αριστερά (GUE/NGL - η ομάδα όπου ανήκουν τόσο το ΚΚΕ όσο και ο ΣΥΝ) με 29 υπέρ σε σύνολο 41 (ποσοστό 71%).

Πιο εχθρικό είναι το Λαϊκό Κόμμα (PPE - η ομάδα όπου ανήκει η ΝΔ) όπου σε σύνολο 288, 145 ψήφισαν κατά και 62 αποχή (ποσοστό 72%) και η ομάδα Ανεξαρτησία-Δημοκρατία (ID - η ομάδα όπου ανήκει το ΛΑΟΣ) όπου 10 σε σύνολο 22 ψήφισαν κατά (ποσοστό 45%)


Δεν υπάρχουν σχόλια: