Οι Lilou & John είναι ένα ντουέτο από την Σουηδία που παίζει ανεξάρτητη
ροκ μουσική (indie rock). Η ίντι ροκ είναι ένα είδος της εναλλακτικής ροκ που έχει τις ρίζες της
στις μουσικές σκηνές της δεκαετίας του 1980 στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις
Ηνωμένες Πολιτείες. Το όνομά της προέρχεται από την αγγλική λέξη independent που σημαίνει
ανεξάρτητος. Το ντουέτο Lilou & John παίζει dissident indie pop, τραγούδια από και για αντιφρονούντες, με στίχο που ενοχλεί την αστυνομία σκέψης.
Οι Lilou & John (John και Lilou Dübeck) είναι σήμερα μία από
τις πιο διάσημες μη πολιτικά ορθές σουηδικές rock / pop μπάντες. Έχουν στιγματιστεί και εξορισθεί από
το σύστημα επειδή δεν ακολουθούν το κοπάδι και γιατί ο στίχος τους δεν εντάσσεται
στα όρια που έχει θεσπίσει η πολιτική ορθότητα. Όπως λένε
οι ίδιοι, θέλουν να γράψουν τη δική τους ιστορία για τις μεγάλες «πατροκτονίες»
της εποχής μας, (οι γονείς που ανήκουν στην «Γενιά του Μάη του ‘68») την ιστορία για τα
παιδιά της Ταυτότητας που αρνήθηκαν να υπακούσουν τους γονείς τους, αποφασίζοντας
να πορευθούν με τον δικό τους τρόπο.
Μιλάνε για την καταπίεση της ελευθερίας
του λόγου που οδήγησε σε τεράστια αύξηση τον αριθμό των αντιφρονούντων. Πολλές
χιλιάδες άνθρωποι σήμερα έχουν χάσει τα πάντα από το «κυνήγι μαγισσών» που εξαπέλυσαν εναντίον τους τα μεγάλα εταιρικά media. Έχασαν τις δουλειές τους επειδή τόλμησαν να
διαμαρτυρηθούν ενάντια στη νέα αριστερή πολιτική της "ανεκτικότητας".
Οικογένειες ξεριζώθηκαν, μητέρες, πατέρες και παιδιά στιγματίστηκαν ως σύγχρονοι
λεπροί που δεν πρέπει να τους αγγίζεις. Και ακριβώς όπως οι λεπροί των παλαιών χρόνων,
στους αντιφρονούντες της Σουηδίας δεν έχει απομείνει απολύτως τίποτα να χάσουν.
Πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους έχουν πλέον συνειδητοποιήσει ότι μπορούν
επίσης να αντιδράσουν και να αντεπιτεθούν. Να γίνουν πολεμιστές.
Οι Lilou & John δηλώνουν ότι δεν είναι πολιτικό συγκρότημα. Όλα όσα κάνουμε είναι πολύ
προσωπικά, λένε. Πολλά από τα τραγούδια μας γράφονται για την υπεράσπιση της
ελευθερίας του λόγου απλώς και μόνο διότι έχουμε μπουχτίσει να ακούμε τι πρέπει
και τι δεν πρέπει να λέμε. Καμία ιδεολογία ή θρησκεία δεν μπορεί να νικήσει την
τέχνη, την επιστήμη και τη λογική και μπορούμε και συνδυάζουμε πολλά αριστερά
και δεξιά στοιχεία στην καθημερινή ζωή και τη μουσική μας. Πιστεύουμε ότι η μουσική
μας είναι πολύ επαναστατική και ανατρεπτική. Το αστείο είναι ότι αν σήμερα επαναστατήσεις
και εκδηλώσεις εναντίον του συστήματος, οι άρχουσες τάξεις θα σε χαρακτηρίσουν
"ακροδεξιό" ανεξάρτητα από το τι πιστεύεις. Ως εκ τούτου, πολλοί
άνθρωποι που ανήκουν στη ακροδεξιά πιστεύουν ότι είμαστε ένα αρκετά περίεργο
ζευγάρι, αλλά συνειδητοποιούν επίσης ότι συμμεριζόμαστε το ίδιο ενδιαφέρον για
την εξάλειψη της πολιτικής ορθότητας και ότι δεν φοβόμαστε να μας δουν να βρισκόμαστε
μαζί με "ναζί".
Ελπίζουμε
κάποια μέρα τα πράγματα να αλλάξουν, λένε. Κάποια μέρα η μουσική βιομηχανία των "αρετών" του
"ιερού 1968" να χάσει τον έλεγχο και η μη συμβατική μουσική να επιτραπεί και
πάλι σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες. Μια μέρα που δεν θα είναι αμφιλεγόμενο να
αμφισβητούμε την πολιτική ορθότητα ή να γράφουμε τραγούδια για την ουγγρική
εξέγερση του 1956. Θα έρθει εκείνη η μέρα και όσο περισσότερη μουσική γράφουμε τόσο
νωρίτερα θα έρθει. Ακόμα και αν μέχρι τότε θα έχουμε κουραστεί και εξαντληθεί
από τον ατέρμονο αγώνα για να έρθει μια νέα μουσική στον κόσμο. Για εμάς, κάθε fan μας που μας γράφει, εξηγώντας πώς ένα από τα τραγούδια μας τον έκανε να κλαίει
γιατί συνειδητοποίησε ότι οι κομμουνιστές χάνουν τον πόλεμο της κουλτούρας ή
ότι του ξύπνησαν αναμνήσεις από την εποχή πριν από την έναρξη της μαζικής
μετανάστευσης όταν άκουσε τη Λίλου να τραγουδάει, κάθε τέτοιος fan μας, μας πείθει ότι αξίζει τον κόπο. Χιλιάδες
φορές. Ποτέ δεν θα κάναμε τίποτα άλλο. Θα συνεχίσουμε. Και πλέον δεν υπάρχει
επιστροφή.
Lilou & John
Στις 20 Ιουνίου 2018 κυκλοφόρησαν το τελευταίο τους άλμπουμ με τον τίτλο “Airing from Kolyma” (Κολίμα ήταν γνωστό γκουλάγκ
στην ΕΣΣΔ). Πριν από αυτό
είχαν ηχογραφήσει το άλμπουμ με τον τίτλο “Patriot Child”. Τα τραγούδια που ασχολούνται με σεξουαλικά
εγκλήματα μεταναστών ποτέ δεν είναι ευπρόσδεκτα. Ούτε τα τραγούδια που μιλάνε για
την ένοχη συνομωσία της σιωπής από τους πολιτικούς και τα μέσα ενημέρωσης.
Από αυτό το τελευταίο τους άλμπουμ είναι το τραγούδι Dead Girl Walking που
μιλάει για τον θάνατο ενός ακόμα κοριτσιού (στην Αγγλία), που βιάστηκε και
δολοφονήθηκε από κάποιον αλλοδαπό στον βωμό της «θεάς» πολυπολιτισμικότητας, με την κυβέρνηση και τις
εφημερίδες να προσπαθούν να "θάψουν" την είδηση, παρουσιάζοντας τον δράστη ως «καλό
παιδί» που «γνώρισε και αυτός το πόνο» και συστήνοντας στον κόσμο να «ηρεμήσει»
και να το ξεχάσει…
Στίχοι:
And she walked cross the field
By the church of St George
And the wind was as warm as the day
But the moon was so cold
Far away like the day
And the green grass led her away
To the docks on the rocks
She laid down like she had
All her seven summers but tonight
Just a girl without a name
Just another “woman” slain
That longed to be mother and wife
But the “child”, 33
Who just loved liberty
Took poor young Mary-Anne’s life
She was gone and the long
Night would not ever end
And there would never shine down any light
And they found her next day
Naked in the grass
And her eyes could not see anymore
Raped and murdered, Mary-Anne
And the anger they felt
In the neighborhood sealed every door
Just a girl without a name
Just another “woman” slain
That longed to be mother and wife
But the “child”, 33
Who just loved liberty
Took poor young Mary-Anne’s life
In the papers they read
”We all need to calm down”
”He’s a good boy”, ”anger is so bad”
Media they covered up
The entire story
After all it was just one more dead
Someone from the government
Talked about compassion
And ”this boy has seen a lot of pain”
But compassion is a bitch
When he finished speaking
Someone put a bullet in his brain
Just a girl without a name
Just another “woman” slain
That longed to be mother and wife
But the “child”, 33
Who just loved misery
Took poor young Mary-Anne’s life
Took poor young Mary-Anne’s life
Took poor young Mary-Anne’s life
1 σχόλιο:
Αν στην Ελλάδα κάποιος έγραφε ένα τραγούδι για την Μυρτώ θα ήταν "φασίστας".
Αν κάποιος άλλος έγραφε ένα τραγούδι για τον φτωχό παράνομο μετανάστη που έπεσε νεκρός από σφαίρα "μπάτσου" ο οποίος τον καταδίωκε μετά από ληστεία που είχε διαπράξει, θα ήταν "σπουδαίος καλλιτέχνης". Εκεί καταντήσαμε.
Δημοσίευση σχολίου